پیام اقتدار ایران و ورطه صهیونیستی با توازن قوا و ترور


ساعت: 21:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1855480

در گفت و گو با یکی از پژوهشگران روابط بین الملل عنوان شد:

جمهوری اسلامی ایران توانسته با نیروی واکنش سریع از مرحله پدافند ترکیبی وارد عملیات تهاجمی شود و اوج اقتدار و انتقام را از کشورمان به نمایش بگذارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته آنایی، بارها ثابت شده است که جمهوری اسلامی ایران قدرت واکنش سریع دارد و این یک مزیت استراتژیک است. به عنوان مثال نفتکش جمهوری اسلامی ایران در سواحل یونان به سرقت رفت و ملوانان ایرانی بلافاصله کشتی یونانی را در خلیج فارس تسخیر کردند.

یا در مقابل کشتارهایی که انجام می دهند، پایگاه های اسرائیل در منطقه بلافاصله مورد حمله موشکی و پهپادی قرار می گیرند و انتقام می گیرند. یا در جنگ سایبری وقتی درگیر جنگ سایبری هستند ما این توانایی را داریم که خیلی سریع به مراکز حساس سایبری صهیونیستی در ایران حمله کنیم.


ایران وارد فاز عملیات تهاجمی با اسرائیل شده است

سلیمان غفاری پژوهشگر حوزه روابط بین الملل در گفت و گو با خبرنگار آناناج گفت: جمهوری اسلامی ایران با نیروی واکنش سریع از مرحله پدافند ترکیبی وارد عملیات تهاجمی شده و اوج اقتدار و انتقام را در برابر آن نشان می دهد. کشور ما. ایران اسلامی به سرعت در حال ورود به نبرد سایبری و ترکیبی با رژیم صهیونیستی است و این نبرد ترکیبی ابعاد فضای مجازی و همچنین استفاده از پهپادها و تجهیزات جدید را در دل خود جای داده است.

وی با بیان اینکه هفته گذشته حمله سایبری عراق توسط یک تیم عراقی علیه زیرساخت های سامانه بورس تل آویو انجام شد، ادامه داد: وب سایت بانک اسرائیل را از دسترس خارج کنید.

غفاری افزود: گروه موسوم به الطاهره با شعار یالطرات ابومهدی المهندس حمله گسترده ای به زیرساخت های بخش حمل و نقل رژیم صهیونیستی انجام داد و بزرگترین شرکت حمل و نقل رژیم صهیونیستی را که مسئولیت سایبری را بر عهده گرفت، غیرفعال کرد. حمله به سرورهای رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که پایگاه شبکه 9 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز مورد حمله سایبری قرار گرفته است؛ سرزمین‌های اشغالی و ایستگاه اصلی ارتباطات عمومی و سیستم راه‌آهن و خدمات EPOS.

وی با ارائه تحلیلی از توقیف نفتکش ایرانی از یونان، اذعان داشت: عملیات یونانی در حالی انجام شد که کشتی با شرایط نامساعد جوی و مشکلات فنی مواجه بود و خواستار کمک بر اساس قوانین بین المللی شد. طبق مقررات و استانداردهای بین‌المللی و فنی، کشتی‌هایی که در وضعیت ایمنی قرار دارند و درخواست کمک می‌کنند باید از سمتی نزدیک به سواحل خود به نقطه امنی در ساحل منتقل شده و به دنبال آن تعمیر و سپس برای جلوگیری از خطر در سطح بین‌المللی ادامه یابد.


ایران در منطقه تسلط دارد

این پژوهشگر روابط بین الملل با تاکید بر اینکه ایران در منطقه در برابر رژیم صهیونیستی و اقدامات خرابکارانه و شرورانه آن برتری دارد، گفت: اگر این دشمن غاصب و دروغین اقدامی علیه ایران و منافع ما در منطقه انجام دهد، جهان این توانایی را دارد که فورا و بدون تاخیر در انتقام و در همین راستا نیروهای توحید عملیات تهاجمی را در مناطق سایبری و ترکیبی ما آغاز کردند.

وی خاطرنشان کرد: ضربات سنگینی که رژیم صهیونیستی از جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران خورد، نخست وزیر را بر آن داشت که اعلام کند اسرائیل در آستانه انقراض است و ضرباتی که به آن وارد شده، ضربه به کار و استخوان است. به گفته نفتالی بنت، اسرائیل به سمت خودکشی و خودکشی سیاسی و نظامی سوق داده شده است و این به گونه ای است که نه می تواند افکار درونی خود را به مرحله اقناع برساند و نه مشروعیت آن را در عرصه بین المللی. بلند شو و آپدیت کن


وجود مواد غنی شده نوعی توازن قدرت با دشمنان ایجاد می کند

غفاری با بیان اینکه در واقع خروج روزافزون از اسرائیل و مهاجرت معکوس در این رژیم، ناامنی داخل اسرائیل شرایط بحرانی را برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است، گفت: اشاره شد. اما اسرائیل که نیروهای متحد ایران را در مرزهای سه جانبه خود می بیند، به نظر می رسد بیشتر نگران است و تنها در دسترس بودن مواد بسیار غنی و با غنای بالا، تهران را با دشمنان هسته ای خود توازن قوا به ارمغان می آورد.

وی یادآور شد: فاصله تأسیسات هسته ای اسرائیل با ایران 2000 کیلومتر و فاصله موشک های ایرانی با پالایشگاه های هسته ای، شیمیایی و آنها تنها 150 کیلومتر است. به عبارت دیگر، هواپیماهای اسرائیلی برای ضربه زدن به نطنز باید 2000 کیلومتر (بدون احتساب مسیر برگشت) را طی کنند که حدود نیمی از آن در آسمان ایران خواهد بود، اما موشک های هدف گیری شده با کلاهک های سنگین ایرانی مستقر در سوریه و لبنان تنها 30 ثانیه طول می کشد. اهداف حیاتی و استراتژیک رژیم صهیونیستی زمان بر است.


هزار چاقو سیاست جدید اسرائیل در قبال ایران است

این پژوهشگر روابط بین الملل با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی از استراتژی هزار ضربه چاقو یا چاقو علیه ایران استفاده می کند، گفت: در این راستا از انواع تجهیزات سایبری، تروریستی، اطلاعاتی، خرابکارانه و تروریستی استفاده می کند. به گفته مقام معظم رهبری، ما وارد فاز دفاعی تهاجمی یا ترکیبی شده‌ایم و بر اساس استراتژی جمهوری اسلامی ایران، اگر اسرائیلی‌ها به کشورمان ضربه بزنند، آمادگی چندین برابری برای ضربه زدن به اشغالگر دشمن صهیونیستی داریم.

وی با تاکید بر اینکه تلاش های مختلف نشان می دهد که در زیاده خواهی ها و اقدامات غیرقانونی غرب علیه کشورمان، تنها با زبان «اقتدار» و «مقابله» برای رسیدن به موازنه قوا و رعب و وحشت می توان از مواضع خصمانه آنها دوری کرد، گفت: آیا این چنین است. در عرصه سیاسی و کشورهای غربی سعی دارند ایران را وادار به عقب نشینی در پشت نقاب نهاد به اصطلاح فنی و قانونی و انتشار قطعنامه های سیاسی کنند و یا به کمپین شکست خورده برای اعمال فشار حداکثری و سرقت نفت در عرصه ادامه دهند. محدود، در همه این موارد جمهوری اسلامی ایران راه را با زبان عزت و قدرت باز خواهد کرد و از کردار خود پشیمان خواهد شد.

غفاری گفت: نفتالی بنت چندی پیش در دیدار با بایدن راهبردی به نام مرگ با هزار زخم برای مقابله با ایران ارائه کرد که به جای ضربه سنگین در چند جبهه نظامی و دیپلماتیک است. بنت همچنین به بایدن گفت که با بازگشت برجام به توافق هسته ای 2015 مخالف است و این توافق به دلیل به اصطلاح بندهای تعلیق و پیشرفت هسته ای ایران کارایی خود را از دست داده است.

وی ادامه داد که به گفته مقامات اسرائیلی، بنت از دو اظهار نظر بایدن بسیار خرسند است: اول اینکه ایران در دوره ریاست جمهوری بایدن به سلاح هسته ای دست پیدا نخواهد کرد. ثانیاً، اگر دیپلماسی با ایران شکست بخورد، بایدن آماده بررسی گزینه‌های دیگر است که بازتابی از درخواست بایدن برای طرح B است. با ابراز خوش بینی در مورد چشم انداز همکاری اسرائیل و آمریکا با ایران.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید