از لغو آرد یارانه ای تا انباشت گسترده ماکارونی/ دولت چاره ای جز قطع دست 4200 قاچاقچی ارز تومانی ندارد.


ساعت: 22:01
تاریخ انتشار: 1401/02/14
کد خبر: 1836437

تصمیم دولت برای حذف ارز 4200 تومانی برخی سودجویان را به انباشت کالاهایی که پیش از این موضوع این ارز ترجیحی بود، برانگیخته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، پیامدهای توزیع ارز ترجیحی در دولت قبل بر کسی پوشیده نیست، مردم برای مقابله با انباشت و پرهیز از رفتارهای هیجانی مانند عجله برای خرید کالای مورد نظر ضروری هستند.

در روزهای اخیر و پس از انتشار شایعاتی مبنی بر کمبود برخی از کالاهای اساسی مانند روغن و شکر، اکنون این خبر در مورد ماکارونی و آرد منتشر شده و برخی فرصت طلبان اقدام به انباشت این محصولات کرده و موجی از ناآرامی ها و البته جاسوسی را به راه انداخته اند. علیه حکومت انقلابی جای تامل دارد.

افزایش قیمت کالاهایی مانند آرد ناشی از عواملی مانند شروع جنگ در اوکراین و یا بحران اقتصادی اروپا است، عدم قیمت جهانی و عدم تعدیل قیمت های داخلی.


8b2e0391 84b2 4601 bed5 67fb34d89391 خبر خاکستری


ارز 4200 تومانی به کانون فساد در کشور تبدیل شده است

پرویز اوسطی در گفت و گو با خبرنگار مرصاد گفت: انتشار اخباری مبنی بر کمبود آرد و برخی کالاهای اساسی به دلیل افزایش هایی است که در فضای مجازی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مجلس به دولت اجازه حذف ارز 4200 تومانی را داده است، افزود: همه قبول دارند که ارز 4200 تومانی به کانون فساد در کشور تبدیل شده و برای کنترل آن باید این نوع ارز از بین برود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت بارها در کمیسیون کشاورزی مجلس اعلام کرده است که برنامه ریزی های لازم برای حذف ارز ترجیحی انجام شده تا مشکلی وجود نداشته باشد. توسط انسان ها

وی گفت: شایعه کمبود برخی کالاها به این دلیل است که برخی دلالان، دلالان و فرصت طلبان برای ذخیره و نگهداری این کالاها تلاش می کنند، بنابراین باید دستگاه های نظارتی به درستی تعبیه شود تا مشکلی پیش نیاید.

وی افزود: مجلس نیز به دقت موضوع را رصد می کند و اجازه نمی دهد در تامین نیازهای عمومی مردم تنش ایجاد شود.


5b385a2d 2028 42b1 a958 4ea8e9f2305a خبر خاکستری


لزوم برخورد جدی با موارد تجمع ماکارونی

جعفر گادری در گفت و گو با مرصاد گفت: ظرفیت تولید ماکارونی در کشور محدود نیست اما به دلیل اینکه آرد یارانه ای به آن تعلق نمی گیرد قیمت آن افزایش یافته است.

وی افزود: مشکلی برای تولید ماکارونی در کشور وجود ندارد، حتی بیشتر از نیاز داخلی می توانیم تولید کنیم.

عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون انباشت ماکارونی به این دلیل است که مردم منتظر اعلام قیمت های جدید هستند که بر اساس آن اقدام به فروش ماکارونی کنند.

گادری افزود: در حال حاضر اگر انباشتی وجود دارد، دولت باید آن را جدی بگیرد اما به چند مورد محدود نمی شود، بلکه همه حتی فروشندگانی که مقدار کمی ماکارونی دارند، آن را انباشته کرده و منتظر قیمت آن هستند تا افزایش.” هستند.

به گفته مرصاد، فارغ از اینکه چرا قیمت برخی کالاها که پیش از این هدف ارز ترجیحی بود افزایش یافته است، دولت باید برای حمایت از اقشار کم درآمد برنامه ریزی جدی داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید