از مسدود کردن حساب ها تا تغییرات ناگهانی و استعفای دسته جمعی. امتیازات محدود در تنیس!


زمان: 09:36 ساعت
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۲
کد خبر: 1815085

برکناری عجیب دو مدیر فدراسیون ها; یک منتقد تعیین کنید

فدراسیون تنیس در روزهای پایانی سال آبستن تحولات و حواشی جدیدی است. از مسدود کردن حساب ها گرفته تا تغییرات ناگهانی و استعفای دسته جمعی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تنیس یکی از فدراسیون هایی است که در دو سال اخیر شرایط آرام و رو به رشدی را تجربه کرده است. پس از پایان دوره ای شایسته در این فدراسیون که با رکود و رکود همراه بود، با حضور داوید عزیزی در این فدراسیون شرایط به کلی تغییر کرد و تنیس دوران جدیدی را تجربه می کند. مسابقات بین المللی منظم و متوالی در قالب تورهای جهانی در ایران و مسابقات داخلی لیگ و جام حذفی، فدراسیون را مجبور کرده است که از وضعیت وزنی فاصله گرفته و به رشته ای پویا تبدیل شود که مانند سایر رشته های ورزشی دارای حیات مستمر است. سپس. نتیجه این اقدامات رشد و توسعه چشمگیر این منطقه بود و باعث شد اولین سهمیه گرند اسلم تاریخ توسط الزهرا صافی دریافت شود. همچنین تیم دیویس کاپ ایران پس از چندین دوره حضور در لیگ 4 که محصول انفعال و مدیریت فصل قبل بود، موفق شد به دسته سوم صعود کند تا رشد چشمگیری را در تنیس تجربه کند.

با این حال به نظر می رسد اکنون ماه عسل تنیس به پایان رسیده و در روزهای پایانی سال شاهد اتفاقات عجیبی در این فدراسیون هستیم که باعث شد آرامش این فدراسیون به هم بخورد و حاشیه های آبی جایگزین آن شود.


* حساب فدرال مسدود شده است

همین هفته گذشته گزارش شد که سازمان مالیاتی کشور تمامی حساب های متعلق به فدراسیون تنیس را مسدود کرده است. اتفاق عجیبی که به دلیل روزهای پایانی سال و تردد در این منطقه برای ارسال های متوالی، فدراسیون را در تنگنا قرار داد. فدراسیون در روزهای پایانی سال مسابقات بین المللی متعددی دارد و علاوه بر آن بحث پرداخت حقوق و مزایا و پاداش پایان سال کارکنان فدراسیون نیز مطرح است.

قرار است تیم های ملی زیر 12، 14 و 16 سال و همچنین تنیس با ویلچر به مسابقات قهرمانی آسیا در فروردین ماه سال آینده اعزام شوند.

بسته شدن حساب های فدراسیون تنیس به دلیل بدهی های مالیاتی سال های 1391 تا 1395 است که بخشی از این بدهی ها چند ماه پیش پرداخت شده است اما به گفته مسئولان فدراسیون تنیس میزان بدهی های انباشته شده در سال های 91 تا 95 بسیار بیشتر است. – بالاتر از توان مالی فدراسیون.

پس از این اتفاق، مسئولان فدراسیون رایزنی های متعددی انجام دادند تا هر چه زودتر حساب باز شود و فدراسیون به اعزام ملی پوشان و آماده سازی اردوها ادامه دهد. نکته عجیب اینجاست که با وجود اینکه وزیر ورزش نامه ای به وزیر اقتصاد نوشت، باز هم این اتفاق افتاد. مسئولان فدراسیون تنیس برای حل این مشکل دست و پنجه نرم می کنند اما در نهایت در شرایط فعلی به نظر می رسد فقط یک انتخاب بین صرف هزینه برای تسویه بدهی و افتتاح حساب یا اعزام ملی پوشان به مسابقات بین المللی وجود دارد.


* حساب خالی و باز است!

چند روز بعد بالاخره فدراسیون تنیس حساب را باز کرد اما شرایط به گونه ای بود که بازگشایی تفاوت چندانی نداشت. چرا که سازمان امور مالیاتی امرو بخشی از درخواست بدهی مالیاتی فدراسیون تنیس را از حساب فدراسیون برداشت و موجودی روی حساب فدراسیون پس از بازگشایی تنها 5 میلیون تن بود. تاکنون 500 میلیون تومان از حساب فدراسیون برداشت شده و در چند روز اخیر یک میلیارد دیگر نیز برداشت شده است اما فدراسیون همچنان بیش از 700 میلیون تومان بدهکار است. 3.5 میلیارد بدهی قابل بخشش است که رئیس فدراسیون تنیس در نامه ای به وزیر اقتصاد از وزیر اقتصاد مهلت داد تا 700 میلیون را پرداخت کنند و در مجموع این 3.5 میلیارد را ببخشند.


* تغییرات ناگهانی، استعفای دسته جمعی

حواشی در فدراسیون تنیس تنها به بستن حساب و خالی کردن آنها خلاصه نمی شود. در اتفاقی عجیب نایب رئیس بانوان و دبیر فدراسیون به طور ناگهانی برکنار شدند. عجیب است که فردی که از منتقدان سرسخت فدراسیون محسوب می شود به عنوان دبیر جدید فدراسیون انتخاب شده است و همین تهمت فشار خارجی برای تغییر در فدراسیون را افزایش داده است. گفته می شود حضور نایب رئیس و سرپرست منشی جدید زنان به دلیل فشارهای خارجی بوده است. این اتفاق عجیب به استعفای دسته جمعی منجر شد.

تعدادی از کارکنان فدراسیون تنیس در اعتراض به تغییرات ناگهانی در فدراسیون استعفا دادند.

امیر همایون صدری رئیس کمیسیون بین المللی، اکبر طاهری سرمربی تیم ملی مردان، فرناز فصیحی سرمربی تیم ملی بانوان، سینا ابراهیمیان رئیس کمیته مسابقات و عضو کمیته فنی از جمله افرادی هستند که عزی استعفا داد .

در همین رابطه امیر همایون صدری، رئیس کمیته بین المللی فدراسیون تنیس و یکی از مهره های کلیدی این فدراسیون که در بین جامعه تنیس از اعتبار خاصی برخوردار است، دلایل این استعفای دسته جمعی را بیان کرد: ممکن است در این مدت در دوره ای از عملکرد فدراسیون انتقاد می کرد و حرف های بدی می زد. نمی شود فردی که منتقد فدراسیون است از فردا به ما بگوید چه کار کنیم و چه نکنیم. در این مدت شاهرو کشاورتز پس از هر اتفاقی در رسانه ها انتقاد کرد و اکنون موضع گیری می کند.

او درباره اینکه چطور ممکن است یک منتقد در همان فدراسیون شغلی پیدا کند، گفت: نمی دانم، شاید فقط در ورزش ما این اتفاق می افتد. شنیده ایم که این تغییرات از طریق فشار خارجی به وجود آمده است. نمی دانم چرا باید برخی چیزها را تحمیل کرد. من از این تغییرات ناراحتم، به خصوص که این تغییرات از بیرون به رئیس فدراسیون تحمیل شده است. ما در مورد یک شخص صحبت نمی کنیم. ممکن است دبیر فدراسیون تمایلی به بازگشت به فدراسیون نداشته باشد اما باید بهانه باشد. چرا باید سیستمی را که به درستی کار می کند تغییر دهیم؟

به نظر می رسد فدراسیون تنیس آبستن اتفاقات و حواشی جدیدی خواهد بود و این پایان ماجرا نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید