از منفجر شدن دیگ جوشان جلوگیری کنید/وضعیت کنونی خشونت ایجاد می کند!

از منفجر شدن دیگ جوشان جلوگیری کنید/وضعیت کنونی خشونت ایجاد می کند!

روزنامه دنیای اختاز می نویسد: اول مشکل اصلی کشور بیکاری، دوم تورم، سوم خشکسالی و بحران آب و در نهایت سیاست خارجی.

منطق سیاسی در ایران با دادن جای خود به افراد کم تجربه ضعیف شده است و اقشار وسیعی از ملت در حکومت نماینده ندارند و احساس ناتوانی می کنند و مطالباتشان بی نتیجه می ماند.

عباس عبدی: آقایان اگر شیوه حکومت داری را تغییر دهید چه می شود؟

ما ملتی کهن و کشوری باستانی هستیم که زندگی جمعی آن در گذشته بر پایه آزادی و اعتدال بوده است. هیچ مشکلی در سیاست قابل حل نیست. لجاجت، رادیکالیسم، رویکرد احساسی و رویکرد امنیتی، طرد سیاست و سیاستمداران از جامعه است. مشکلات اصلی کشور اولاً بیکاری، دوم تورم، سوم خشکسالی و بحران آب و در نهایت سیاست خارجی است.

عرصه سیاسی را باید به احزاب و نهادها سپرد و به تصمیمات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی آنها گوش داد. راه حل های معتدل از بحث های علمی و ملی شکل خواهد گرفت.

تمام توان دولت باید در جهت مهار تورم، ایجاد اشتغال، مدیریت آب و تنظیم سیاست خارجی باشد. بقیه مسائل حاشیه ای است و مردم خودشان می دانند که چگونه آنها را عاقلانه و از روی عادت سازماندهی کنند.

مشکلات ایران تضادهای سخت و آسیب های غیرقابل عبور و بن بست های ویرانگر نیست و با هوش سیاسی و بازی با میانه روها به راحتی قابل حل است.

دریچه های جامعه از منفجر شدن دیگ جوشان جلوگیری می کند و منطق گفت و گوی معتدل را بین شهروندان معرفی می کند. شرایط کنونی ایجاد خشونت و سوق دادن کشور به سمت هرج و مرج و ناامنی است که توسط دشمنان خارج از کشور مهندسی شده است. باز هم باید به منطق سیاست که مبتنی بر مصلحت اندیشی، دیپلماسی، اعتدال، اعتدال و گفتگو است، برگردیم. این امر با انتصاب نخبگان و احزاب، خروج از ملت و رسیدگی به چهار مشکل اصلی کشور قابل انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید