از کجا بفهمیم، کدام کنتور برق مال ماست؟

یکی از سوالاتی که گاه برای ما پیش می‌آید این است که از کجا باید بفهمیم کنتور برق برای ما است. این کار بسیار ساده است و به‌راحتی می‌توانید کنتور برق خود را تشخیص دهید.


به گزارش خبرگزاری موج، امروزه پرداخت قبض برق به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و ممکن است در این میان افرادی باشند که به‌درستی ندانند شماره کنتور و مبلغ قبض برق، دقیقا مال آنهاست یا نه. شما از بعضی راه‌ها می‌توانید بفهمید کدام کنتور برق مال شماست و میزان بدهی شما چه مقدار است تا مبلغ دقیق پول قبض برق را بدانید و کمتر یا بیشتر از آن پرداخت نکنید.

آیا از روی شماره کنتور می‌توانیم بفهمیم کنتور برقمان کدام است؟

شماره سریال کنتور برق یک شماره مخصوص است که کنتور خانه شما را مشخص می‌کند. این شماره را می‌توان از روی قبض برق پیدا کرد که با یک خط زرد رنگ مشخص شده است. در پیامکی که میزان بدهی برق شما می‌آید، سریال شماره کنتور شما وجود دارد. آن شماره را با شماره روی کنترل مطابقت دهید تا مطمئن شوید کنترل برق‌تان کدام است. اما اگر به هر دلیلی شماره کنتربرق را پیدا نکردید، باید از یک مامور اداره برق بپرسید تا شماره را در اختیارتان قرار دهد.

شناسه قبض برق را از کجا پیدا کنیم؟

تمام قبوض دارای یک شناسه قبض و یک شناسه پرداخت هستند. شناسه برق، کدی است که حداکثر ۱۳ رقم و حداقل ۶ رقم بوده و روی قبض و کنتور این کد ثبت شده است. در شناسه پرداخت مشخصاتی مانند مبلغ قبض، سال و دوره و در شناسه قبض نوع خدمت (آب، برق) وجود دارد. در وارد کردن اعداد شناسه پرداخت و شناسه قبض بسیار دقت کنید. تمام این اعداد هم روی کنتور و هم روی فیش نوشته شده است. در تمام قبض‌های الکتریکی که به صورت پیامک برای مشتریان ارسال می‌شود نیز مشخصات کامل وجود دارد.

از کجا شناسه قبض را پیدا کنیم؟

برای این کار می‌توانید به اداره برق بروید یا از یک مامور برق بخواهید شناسه قبض شما را بگوید. اما روش دیگری هم هست که نیاز به حضور فیزیکی ندارد. در این روش، شماره بدنه کنتور خود را به این صورت به‌عنوان مثال (3*09076545) به سامانه اداره برق به این شماره (500040121) ارسال کنید. با این روش به‌راحتی می‌توانید شناسه قبض خود را پیدا کنید.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید