از کشتار نمازگزاران در شاهچراغ تا سکوت مدعیان حقوق بشر در خلوت آرتین!


ساعت: 17:03
تاریخ انتشار: 08/07/1401
کد خبر: 1906859

حادثه تروریستی هفته گذشته در حرم شاهچراغ، دل هر آزاده ای را شکسته است. حادثه تلخی که قربانیان آن زنان، کودکان و نمازگزاران هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، پس از ناآرامی‌های اخیر و ناامنی‌های کشور، فرصتی برای فعالیت تروریست‌ها فراهم شد و این بار مردم بی‌گناه را در شاهچراغ علنا ​​سلاخی کردند، البته قبلاً همین گروه‌ها به نام نیروهای امنیتی مردم را به خاک و خون می‌کشیدند. افزایش تعداد شورشیان و مخالفان.

دامن زدن به ناآرامی ها در کشور و ایجاد ناامنی باعث سوء استفاده سودجویان و تروریست ها شده و علاوه بر کشتار مردم بیگناه، سرمایه گذاری ها و فعالیت های اقتصادی و سیاسی کشور را هدف قرار داده و در نتیجه تصویری منفی از ایران اسلامی به دوستان ایجاد می کند. کشورهای دشمن معرفی می کند.


d053a69f acf6 47c6 a6f6 db482650fe13 خبر خاکستری


شورشیان در خون شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ شریک هستند/ لزوم تسریع در رسیدگی به عوامل ایجاد ناامنی

حمیدرضا ترگی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: همانطور که پیش بینی می شد این اغتشاشات منجر به تضعیف پلیس و امنیت کشور و مقدمه ای برای دستیابی به اهداف کلان شده است که بخشی از آن به بمب گذاری مربوط می شود. در نقاط مختلف کشور، فارس و مشهد را در بر می گرفت که قبل از چنین اقدامی خنثی و افشا شده بودند.

وی افزود: حمله تروریستی این بار در شاه چراغ به شهادت 20 نفر از نمازگزاران و 40 نفر از نمازگزاران این حرم مطهر منجر شد و مشخص شد عاملان این حمله تروریستی وهابی و وابسته به جریان تکفیری سعودی هستند.

ترقی خاطرنشان کرد: اقدام تروریستی مذکور نشان دهنده خطرات ایجاد چنین فضای ناامنی، ایجاد اخلال و تضعیف نیروی انتظامی برای کشور است.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: همه افرادی که با راه اندازی اغتشاشات و ایجاد زمینه چنین حملات تروریستی، امنیت کشور را خدشه دار کردند، شریک خون شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ هستند و باید پاسخگو باشند.

ترقی ضمن محکومیت این حادثه تروریستی گفت: این اقدام بعضا بی ارتباط با مواضع خام و مغرضانه آقای مولوی عبدالحمید نیست.

وی برای خانواده شهید شهید شاه چراغ آرزوی صبر کرد و افزود: امیدواریم دستگاه قضایی کشور این عوامل را به شدت مجازات کند و با عوامل ایجاد چنین حوادثی در کشور برخورد کند.


10373045 c2e3 42b5 8910 d7cc8cabcc38 خبر خاکستری


حادثه شاهچراغ به دلیل فضای ناامن حاکم بر کشور است/ دشمن به عمد امنیت ما را هدف قرار می دهد

جعفر قدری در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: در عین حال باید امکانات و زمینه اعتراض برای احقاق حق جامعه را فراهم کنیم اما اعتراضات نباید زمینه اختلاط با اغتشاشات را ایجاد کند و این دو باید با هم انجام شود. اما باید زمینه ساز انواع اغتشاشات باشد.در جامعه از بین می برد و اعتراضات سالم را تقویت می کند.

وی افزود: اگر زمینه اعتراضات سالم فراهم شود و این تغییر صورت گیرد از ناصر جدا می شود و جریان های فرصت طلب و استثمارگر فرصت هدف قرار دادن امنیت را نخواهند داشت.

نماینده مردم شیراز در شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امنیت زیرساخت است، خاطرنشان کرد: اگر امنیت نباشد خبری از فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی نیست اما ممکن است این فعالیت ها در سایه امنیت

قدری تصریح کرد: تحرکات خارجی و دشمنان مورد حمایت آمریکا، اسرائیل و عربستان که از سوی تروریست های غربی تامین مالی می شوند، با علم و آگاهی امنیت ما را هدف قرار می دهند.

وی افزود: نباید اجازه دهیم عده ای در داخل یا خارج از کشور عمدا یا ناخواسته به امنیت ما حمله کنند و بخواهند به امنیت ما آسیب برسانند، بلکه باید شرایطی را فراهم کنیم تا زمینه سوء استفاده از بین برود.

یکی از اعضای کمیته برنامه، بودجه و محاسبات شورای اسلامی گفت: افرادی که بخواهند فضا را ناامن کرده و فرصت ها را از بین ببرند، تا زمانی که مجبور به یافتن زمینه و فرصت برای ایجاد ناامنی شوند، در کشور آشوب و بی نظمی ایجاد می کنند.

قدیری با تاکید بر اینکه معاندین باید مجازات شوند، تصریح کرد: اگر در کار این افراد غرضی وجود دارد باید با جدیت به آنها نگاه شود.

وی با بیان اینکه در محیط امن جای فعالیت بیشتر است، تصریح کرد: اگر در شاهچراغ تیراندازی می شود و در جاهای دیگر بمب گذاری می شود و جوانان ما در خیابان کشته می شوند به دلیل فضای ناامن است. این کشوری است که توسط برخی افراد ایجاد شده است.

قدری خاطرنشان کرد: خشونت و رعب و وحشت در این ناامنی ها شکل می گیرد، بنابراین نباید اجازه دهیم امنیت کشور که یک اسم خاص و عام بود جای خود را به ناامنی و اضطراب بدهد و مشکلات دیگری ایجاد کند.

من گزارش میدم مرصادنیوزعواقب منفی و جبران ناپذیر تداوم فتنه بر کسی پوشیده نیست و بر این اساس باید ضمن برخورد سازش ناپذیر با تروریست ها و شورشیان از تحرکات شورشی برخی افراد متوهم جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید