از کودکی به اولین طلای جهان در تاریخ مبارزات ایران فکر می کردم/ حریف روسی خود را تحلیل کرده بودم

ساعت: 17:13
تاریخ انتشار: 1400/08/29
کد خبر: 1785836

قهرمان سنگین وزن جهان گفت: از کودکی به فکر اولین طلای جهان در تاریخ کشتی ایران بودم.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ علی اکبر یوسفی قهرمان سنگین وزن جهان با بیان اینکه به جای امین میرزازاده به جام جهانی نروژ رفته است، گفت: یک ماه مانده به جام جهانی در مسابقات صربستان شرکت کردم و مقام اول را کسب کردم. در صربستان با همه رزمنده های دنیا جنگیدم و قبل و بعد از آن در ارتش بودم و نزد میرزازاده آموزش دیدم. سپس مشکل تاج برای میرزازاده پیش آمد و بنا تصمیم گرفت آن را جایگزین من کند. من به مسابقات جهانی بزرگسالان رفتم و میرزازاده جای من را در جهان گرفت به امید خدا هر دو طلا گرفتیم.

وی که اولین مدال طلای جهان را در تاریخ کشتی ایران در اسلو کسب کرد، در این باره تاکید کرد: از کودکی به این مدال فکر می کردم، زیرا اولین مدال آور تاریخ کشتی، هم تیمی من بود. وقتی بشیر باباجان زاده برنز جهان را گرفت، همه ما در سید هاشم و سید صابر میرزاده می خواستیم راه بشیر باباجان زاده را ادامه دهیم. این رویایی بود که همیشه در ذهنم بود و خدا را شکر توانستم به آن برسم.

یوسفی درباره آخرین نبرد خود با حریف روس گفت: قبل از فینال این مبارزه را با محمد بنا و رسول جزینی آنالیز کردیم. ما مبارزه او را در المپیک دیدیم، من مجبور شدم در نیمه اول به دنبال امتیاز نباشم. برنامه ما این بود که در نیمه دوم گل بزنیم که روی تشک این کار را انجام دادیم.

کشتی گیر جوان آملی با اشاره به مشکلاتی که برای رسیدن به طلای جهانی دارد، گفت: بعد از قهرمانی سال گذشته که اردوها شروع شد، دیگر در اردوی تیم ملی نبودیم. خیلی ها می توانند بگویند مبارزه همه 6 دقیقه است، فقط آن 6 دقیقه را می بینند و سختی های پیش روی آن را نمی بینند. بعد از لیگ 12-13 روز در اردو بودیم و سه روز در خانه بودیم. 11 ماه وضعیت ما اینگونه بود. ورزش حرفه ای سختی های خودش را دارد، خدا را شکر که در اردوها آمادگی خوبی داشتم و در دنیا به نتیجه رسیدم.

یوسفی از معدود رزمندگانی که مورد استقبال مسئولان شهرستان قرار گرفت، گفت: من اولین فردی بودم که هم مسئولان و هم مردم به سمتم سنگ پرتاب کردند. استاندار و فرماندار و شهردار آمدند. ستاد استقبال درست کرده بودند و تمام شهر را برای استقبال خوب بسته بودند. استقبال بسیار خوبی از من شد، 5 دقیقه سه ساعت راه رفت. مردم شهرم خیلی به من لطف داشتند و امیدوارم با مدال های بعدی جهانی و المپیک جبران کنم.

درباره اینکه آیا بعد از جام جهانی به ورزشگاهش در بابل رفت؟ پس از جام جهانی نروژ تعداد کودکانی که به این سالن می آیند دو برابر شده است. امیدوارم کشتی این کشور روز به روز پیشرفت کند. باشگاهی که ما در آن تمرین می کنیم یک تشک بسیار قدیمی داشت که فقط برای آن تشک برداشتیم اما بقیه وسایل هنوز هست. هیچ کس برای حل این مشکل به باشگاه ما مراجعه نمی کند. با این شرایط تمرین کردیم و قهرمان شدیم. هیچکس دست ما را نمی گیرد، خدای نکرده قهرمانی های بیشتری می آوریم و خودمان به باشگاه ها می رسیم.

یوسفی که در دور اول برای ذوب آهن می جنگد، به لیگ گفت: از آنجایی که کشتی گیران ما در مسابقات امیدهای جهان حضور داشتند، در بازی برگشت برای ذوب فولاد به روی تشک رفتم و در مرحله پایانی مبارزه خواهم کرد. این تیم در بازار بزرگ لیگ ثروتمند بود و کشتی گیران خوبی گرفت زیرا از نظر مالی قوی تر از سایر تیم ها بود و تفاوت زیادی با سایر تیم ها داشت اما امسال که بازار بزرگ نیامد کشتی گیران پیشرو به تیم تقسیم شدند. و الان شرایط تیم های مقابل 60-40 یا 50-50 است و لیگ زیباتر شده است.

این کشتی گیر سنگین وزن اهل بابل با بیان اینکه در کودکی یکی دو بار با لوچو مبارزه کرده است، ادامه داد: پدر، عموها و عموهایم با لوچو مبارزه کردند. هیچ کدام موفق به ادامه ورزش قهرمانی نشدند و اکنون پرچمدار خانواده کشتی خود هستم. همه در مورد کشتی های من صحبت می کنند.

یوسفی که میهمان برنامه دایره طلایی امروز (30 آبان) بود، از دوستان، مربیان، محمد بنا و رئیس فدراسیون کشتی تشکر کرد و گفت: مردم از سراسر کشور به ما لطف داشتند. مبارزه در نروژ مردم را بسیار خوشحال کرده است.«خدای ناکرده کشتی همیشه می تواند با نتایج و موفقیت هایش مردم را خوشحال کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید