اساسنامه صندوق ملی مسکن از سوی مخبر ابلاغ شده است


ساعت: 16:21
تاریخ انتشار: 1301/08/22
کد خبر: 1910675

هیئت وزیران پس از رفع ایرادات شورای نگهبان در شورای دولت با اساسنامه صندوق ملی مسکن موافقت کرد و این اساسنامه توسط محمد محبر معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هیئت وزیران پس از رفع ایرادات شورای نگهبان در شورای دولت با اساسنامه صندوق ملی مسکن موافقت کرد و این اساسنامه توسط محمد محبر معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

معاون اول رئیس جمهور این وضعیت را به وزارتخانه های راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کشور، امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابلاغ کرد.

اساسنامه صندوق ملی مسکن که اول آبان ماه با اصلاحاتی به تصویب هیأت وزیران رسیده بود، در شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایرت با موازین شرع و قانون اساسی و ایرادات وارده توسط نگهبان تشخیص داده نشد. شورا در این اساسنامه توسط دولت اصلاح و به این هیئت بازگردانده شد و در نهایت تصویب شد.

سخنگوی دولت اخیرا گفته است اساسنامه صندوق ملی مسکن ساماندهی و تقویت وضعیت مسکن در کشور برای رفع نواقص به جا مانده از گذشته است.

صندوق ملی مسکن با هدف هم افزایی، تقویت توان حمایتی و تخصیص بهینه منابع مالی حوزه مسکن ایجاد و با وزارت راه و شهرسازی مرتبط است. سرمایه اولیه این صندوق یک هزار میلیارد ریال است که از محل بودجه عمومی تامین می شود.

اعضای این صندوق شامل هیأت امنا، هیأت اجرایی و بازرس قانونی به عنوان حسابرس است که بر اساس مصوبه شورای وزیران، هیأت مدیره صندوق متشکل از 9 عضو از جمله وزرای راه و شهرسازی است. کشوری، تعاون، اقتصاد و همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس بانک مرکزی، یک نفر از کمیسیون سازندگی مجلس و یک نفر از کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به عنوان ناظر و رئیس. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

تجمیع منابع مالی بخش مسکن، ترویج، حمایت و مشارکت در تامین مالی و سرمایه گذاری صنعت ساختمان، جذب، جذب و هدایت منابع مالی سرمایه گذاران داخلی و خارجی و تجهیز منابع مالی از طریق بازار سرمایه از جمله وظایف صندوق ملی مسکن

ارائه ضمانت‌های لازم برای خانوارهای کم‌درآمد و ساکنان بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری برای دریافت خدمات بانکی، ارائه تضمین‌های لازم برای دریافت و پرداخت سود این وجوه در طرح‌های حمایتی مسکن و حمایت و ارتقای کلیه طرح‌های حمایتی در بخش مسکن به ویژه خدمات پیش فروش، خدمات عظیم شرکت های دانش بنیان مرتبط با مسکن و ساختمان از دیگر وظایف محوله به این گروه است.

دیدگاهتان را بنویسید