استاد معین یکی از تأثیرگذارترین چهره های خط در اصفهان است

زمان: 14:46
منتشر شده در: 1400/07/28
کد خبر: 1777798

استاد محمدرضا رحیمی ، از اساتید برجسته خوشنویسی اصفهان ، به معین گفت:.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته صاحب خبر ؛ نمایشگاه آثار استاد نسرولا مین ملقب به معین الکتاب در دو گالری در گلستان و 23 مهر در ساختمان تاریخی حوزه هنری اصفهان گشایش یافت. در این مناسبت با برخی از استادان خوشنویسی صحبت کردیم.

کارکنان محمدرضا رحیمی یکی از استادان خوشنویسی در نستالیک و نش که سالهاست در انجمن خوشنویسان اصفهان به تدریس نستالیک می پردازد ، با اشاره به حضور بسیاری از خوشنویسان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه معین گفت: : اساتید خوشنویسی و همچنین اساتید برجسته سایر رشته ها در افتتاحیه این نمایشگاه نشان می دهد که مقام این استاد برای همه چقدر ارزشمند و والاست و امیدوارم چنین مراسمی برای خوشنویسان برجسته اصفهان با تلاش استان اصفهان

وی خاطرنشان کرد: مرحوم استاد موین یکی از عاشقان خوشنویسی بود ، در بسیاری از سفرها و جلساتی که به او خدمت می کردم ، او اولین فردی بود که قلم و دارو را از کیف خود بیرون آورد و شروع به نوشتن کرد و بنابراین دیگران ، خواه یا نه شاگردانش یا نه ، تحت تأثیر این جنبش قرار می گیرند.

رحیمی ادامه داد: این حرکت نشان دهنده عشق بی پایان استاد نسرولا معین به خط و خوشنویسی است. در واقع او یکی از تأثیرگذارترین چهره های خط در اصفهان بود و آثار برجسته او علاوه بر شاگردان بسیار خوبی که تدریس می کرد ، حافظه او را زنده نگه داشت.

شایان ذکر است نمایشگاه شاهکارهای معین الکتاب از جمعه 23 مهر تا چهارشنبه 12 آبان برای بازدید عموم دایر است و علاقمندان می توانند همه روزه به جز ساعت 16 تا 20 از این نمایشگاه دیدن کنند. فرماندار خیابان ، خیابان گذرصادی ، عمارت. از سعدی ، گالری ها و نقاط گلستان دیدن کنید.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید