استانداری قصد ندارد به تعهد خود مبنی بر ساخت پایانه مسافربری جدید در بوینور عمل کند

ساعت: 13:51
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1786374

اعظم السادات افشین فر گفت: این شورا هیچ انگیزه و اراده ای در استان خراسان شمالی برای عمل به تعهد خود برای ساخت پایانه مسافربری جدید در مرکز استان نمی بیند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرنگار عصرتارک، اعظم السادات افشین فر عضو شورای شهر بوینورد در این رابطه گفت: 13 سال پیش قراردادی بین شهرداری بوینورد و استان خراسان شمالی برای واگذاری زمین پایانه مسافربری بوینورد به استان و استان منعقد شد. ساخت پایانه مسافربری جدید در بجنورد توسط استانداری خراسان شمالی امضا شد.

افشین فر گفت: در این راستا شهرداری وقت بوینور بخشی از زمین را برای احداث ساختمان در استان خراسان شمالی به پایانه مسافربری شهر بجنورد واگذار کرد.

وی همچنین افزود: در عین حال استاندار خراسان شمالی بر اساس این تعهد دو ساختمان خود را به شهرداری بوینورد تحویل داد. این در حالی است که استانداری خراسان شمالی هنوز موفق به جانمایی و ساخت زمین برای احداث پایانه مسافربری جدید در بوینورد نشده است.

افشین فر گفت: پیگیری ها برای اجرای این تعهد انجام شده اما شورای شهر بوینور انگیزه ای از سوی استانداری خراسان شمالی برای ساخت ترمینال جدید نمی بیند.

وی پیشنهاد کرد: بر اساس این قرارداد آنچه بین طرفین مبادله و واگذار می شود قیمت گذاری کارشناسی باشد و مابه التفاوت طرفین را تسویه کنیم.

افشین فر افزود: یک قطعه زمین دیگر در پایانه مسافربری بجنورد باید به استانداری واگذار می شد که پیشنهاد می کنم این کار انجام نشود و پایانه مسافربری فعلی بجنورد با شرایط فعلی در این مکان به فعالیت خود ادامه دهد.

به گزارش عصرتارک، در این راستا شورای شهرداری بوینور تصمیم گرفته است این پیشنهاد را در کمیسیون مربوطه در شورای شهرداری بوینور بررسی و به رای بگذارد.

در ادامه در این جلسه سید محسن موسوی یکی از اعضای شورای شهر بوینورد نیز به احتمال استفاده از نمک پاشی در شهر بوینورد در هنگام بارش برف اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه نمک پاشی از پیامدهای آلودگی هوا و آسیب است. آسفالت معابر از شهرداری بوینور خواهشمند است در صورت بارش برف از دستاوردهای دانش بنیان معابر بوینور استفاده کند.

جواد حمیدی شهردار بوینورد نیز در پاسخ به سوال عصرتراک در این خصوص گفت: رویکرد منطقی استفاده از محلولی است که نیاز به محلول پاش دارد.

حمیدی گفت: با توجه به اینکه شهرداری بوینورد اعتبار لازم برای تامین این دستگاه ها را ندارد، بنابراین امسال در صورت امکان از روش نمک پاشی استفاده کنیم.

وی افزود: شهرداری بوینورد خرید و تهیه دستگاه های محلول پاشی را در دستور کار برنامه بلندمدت خود قرار داده است.

در ادامه شهردار بوینور به اقدامات شهرداری بوینور در برخی از مناطق تحت مدیریت شهرداری بوینورد اول و دو شهرداری اشاره کرد و در این خصوص گفت: در دو هفته اخیر حد فاصل میدان کارگر تا چهارراه شهرداری (واقع در محدوده شهرداری منطقه) الف) رنگ آمیزی، رنگ آمیزی و رفع گرفتگی ها را انجام دادیم.

حمیدی افزود: از هفته گذشته این اقدامات را در حد فاصل میدان کارگر تا پل 19 مهر (واقع در شهرداری منطقه 2 بجنورد) آغاز کرده ایم که تا 7 آذرماه سال جاری به اتمام می رسد.

وی افزود: در این مدت 10 هزار شمشاد در معابر مذکور کاشته شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید