استاندار سیستان و بلوچستان: توافق شد تا آبرسانی ایران به ایران از هیرمند به افغانستان ادامه یابد.

استاندار سیستان و بلوچستان: توافق شد تا آبرسانی ایران به ایران از هیرمند به افغانستان ادامه یابد.

روهر نه : مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان: بر اساس گزارشی که تاکنون در اختیار داریم، ۲ دریچه سد کمال خان باز شده و آب به سمت مرزهای کشورمان سرازیر شده است. معلم خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: آنچه با طرف افغانستانی توافق شده این است که این روند برای تامین آب ایران ادامه داشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان: بر اساس گزارشی که تاکنون داشته ایم دو دریچه سد کمال خان باز شده و آب به سمت مرزهای کشورمان سرازیر شده است.

مدیرکل مدیریت بحران و مدیریت بحران بلوچستان گفت: این موضوع تا 48 ساعت آینده وضعیت را تغییر می دهد و شاهد هجوم آب خواهیم بود.

شهرکی با بیان اینکه هفته گذشته تیم های فنی دستگاه های متولی از مسیرهای ورود آب هیرمند به سیستان بازدید کردند، گفت: نگرانی خاصی در خصوص حجم پیش بینی شده آب ورودی به کشور پس از باز شدن دریچه های سد کماله خان نداریم.

علیرضا شهرکی افزود: با توجه به وضعیتی که در بارندگی های اخیر و سامانه بارشی قبلی به وجود آمده، بحث لایه بندی کانال ها و مسیل های آب در منطقه سیستان صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: احتمال بارندگی های جدید در افغانستان حساسیت کار را افزایش داده است.

وی افزود: امیدواریم با مدیریت این آب سهم خوبی در حفظ، کشاورزی و محیط زیست داشته باشیم.

معلم خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: آنچه با طرف افغانستانی توافق شد این است که این روند برای تامین آب ایران ادامه پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید