استاندار پرسپولیس همچنان به دنبال محرومیت از استقلال است

استاندار پرسپولیس همچنان به دنبال محرومیت از استقلال است

فوتبال ایران این روزها شرایط عجیبی را تجربه می کند. با وجود اینکه در کمیسیون استیناف بر سر کسر امتیاز باشگاه ها و نقض شرایط جدول اختلافات تلخی بین چند باشگاه لیگ برتری و فدراسیون فوتبال وجود دارد، اما آب پاک کنفدراسیون فوتبال آسیا روی دست فوتبال ایران و سه باشگاه پرسپولیس است. ، استقلال و گل گهر وی اعلام کرد که این سه باشگاه به دلیل عدم رعایت قوانین از حضور در لیگ قهرمانان محروم شده اند. ولی این آخر ماجرا نیست. حالا فولاد خوزستان متعجب از حرفه ای بودن فریبرز محمودزاده، مدیر نقل و انتقالات سازمان لیگ نسبت به اعتراض آنها به مدارک دو بازیکن استقلال، واکنش تندی نشان داده است.

حمید گرشبسبی مدیرعامل باشگاه در این گفت و گو از کارنامه کاری محمودزاده ابراز نارضایتی کرده است که در ادامه می خوانید درباره حرفه جدید او.

اعتراض شما به مدارک 2 بازیکن استقلال از سوی سازمان لیگ رد شده است.

متأسفانه بدون برخورد منطقی و مستند با اعتراض رسمی ما، در تلویزیون می آیند و به سادگی می گویند که با اعتراض قابل رسیدگی نیست. نمی دانم کجای دنیا اعتراض و شکایت رسمی یک باشگاه ورزشی بدون سند اعلام می شود که اعتراض و شکایت رد شده است.

منظور شما از مستند چیست؟

بر اساس اطلاعاتی که به دست ما رسیده بود، مدارکی را به سازمان لیگ ارائه کردیم که نشان می دهد مدارک دو بازیکن استقلال در خصوص سیستم آماده باش، صحت ندارد. انتظار داریم وقتی می خواهند به اعتراض ما پاسخ دهند با سند این کار را انجام دهند. آیا ربطی به سیستم کشیک دارد که این دو بازیکن استعلام کنند و نتیجه استعلام را به ما اعلام کنند. طبق قانون که باشگاه ها باید از سازمان لیگ بخواهند چنین مشکلاتی را حل کنند، نامه ای رسمی به این سازمان نوشتیم و از آن خواستیم این مشکل را حل کند. چرا سند استعلام از نظام وظیفه را به ما نشان ندادند؟

به نظر شما دلیل خاصی برای عدم رسیدگی به این اعتراض وجود دارد؟

واقعا نمی دانم چرا به اعتراض ما این گونه پاسخ دادند و به موضوع رسیدگی قانونی نکردند. می گویند نامه های ما قوی نیست تا زمانی که باید همه اسناد را بررسی کنند. در این مورد تنها ما معترض نیستیم. این به یک مشکل رسانه ای تبدیل شده است و مردم می خواهند بدانند دقیقا چه اتفاقی افتاده است. چه اشکالی دارد که بر اساس اسناد به افکار عمومی پاسخ درست داده شود؟

به نظر شما اگر سند رسمی هست نشان بدهند؟

آنها نمی توانند این کار را انجام دهند. این امر طبق قانون امکان پذیر نیست و مشمول مسئولیت قانونی است. وقتی سیستم کشیک در این باره نظر خود را اعلام می کند، استعلامات موجود مشخص می شود و همه می دانیم که آیا مدارک این دو بازیکن اشتباه است یا خیر. به این ترتیب دادگاه برگزار شد و حکم مستند و منطقی بود، ناگفته نماند که در تلویزیون قابل رسیدگی نیست.

گفته می شود یکی از دلایل سفر عزیزی هادم به اهواز و حضور او در باشگاه شما عدم ادامه اعتراض و شکایت شما از 2 بازیکن استقلال بوده است!

اصلا اینطوری نبود وی برای بازدید از اردوی تیم زیر 19 سال میزبان باشگاه فولاد آمده بود. چیزی در این مورد گفته نشد و من فقط از او شکایت کردم و از او خواستم هر چه زودتر به اعتراض ما پاسخ دهد. من به رئیس فدراسیون فوتبال گفتم کمیته انضباطی شما به شکایت ما رسیدگی نکرده و از او خواستم در این مورد اقدام کند. هیچ وقت گلایه نکردیم که می خواهم به قول رئیس فدراسیون فوتبال بی خیال باشم.

این روزها اتفاقات عجیب در فوتبال ما زیاد شده است. دلیل واقعی این وضعیت چیست؟

دلیلش هم وجود یک سری قوانین غلط و به اصطلاح پولی است! قوانینی که واقعا شرورانه و مشکوک هستند و نمی توانند مشکلات را حل کنند. مثلاً یک روز قانون می گذارند که بازیکن خارجی نمی توانی بگیری، بعد قانون را عوض می کنند و می گویند می توانی جذب کنی، اما باید ضمانت نامه بانکی به آنها بدهی! راستش در کدام لیگ معتبر دنیا می گویند باید به بازیکن خارجی ضمانت بانکی بدهید؟ آنها به جای برخورد با مدیران اشتباه برای عدم تکرار این اشتباهات، قوانین را زیر پا می گذارند و مسائلی را مطرح می کنند که ریشه در اشتباه و حتی مضحک دارد. در این فوتبال به جای اینکه از مدیر شدن افرادی که هیچ تجربه ای در فوتبال و مدیریت آن ندارند جلوگیری کنند، قوانین مدیریتی را جایگزین آن می کنند. متاسفانه هیچ ارزیابی از عملکرد مدیران ورزشی ندارند.

به نظر شما حذف نمایندگان ایران از لیگ قهرمانان آسیا می تواند بخشی از مشکلات موجود فوتبال ما را حل کند؟

چه می توانم بگویم ؟! این مشکلات حل نخواهد شد مگر اینکه افراد در جای اصلی خود و بر اساس رزومه، سلامت و توانایی های خود باشند. من در مورد شخص خاصی صحبت نمی کنم. اما معتقدم مدیران کاربلد برای بازدید از باشگاه ها انتخاب نشده اند و برنامه مناسبی برای خروج باشگاه ها از سایه دولت ها وجود ندارد. مدیران ما نمی دانند که باشگاه های فوتبال از جراح گرفته تا حتی تختخواب هواداران زیادی دارند و نباید با روحیه و روان آنها بد رفتار کنند. آنها باید به احساسات همه این افراد به درستی پاسخ دهند. متاسفانه ارزیابی از کار صورت نگرفته و انتخاب درستی انجام نشده است.

گفتگوی خاصی در پایان این گفتگو ندارید؟

باز هم تاکید می کنم از آنجایی که این شکایت برای باشگاه فولاد بسیار مهم است، ما به هیچ عنوان از پاسخ تلویزیونی راضی نیستیم و از سازمان لیگ می خواهیم که شکایت ما را منطقی و کاملا مستند بررسی کند. منتظریم سازمان لیگ نسبت به نظام کشیک علاقه مند شود و با سند معتبر بدانیم اعتراض ما درست بوده یا نه؟ و در این صورت تسلیم نمی شوم و پیگیری های لازم را خواهم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید