استان قزوین 15 هزار تبعه افغانستانی را در خود جای داده است

وی در این دیدار با اشاره به رسالت رسانه ها گفت: رسانه پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است و نباید تک بعدی کار کند و باید در رساندن سخنان مردم به مردم ارتباط دو سویه برقرار کند. مسئولین و گزارش پیگیری مسائل و عملکرد مسئولین در حضور مردم.

معاون سیاسی استانداری قزوین گفت: به همه ادارات اعلام کرده ایم که در فراخوان برنامه ها و حتی تعیین تکلیف تبلیغات اجازه نگاه گزینشی به رسانه ها را ندارند و از ادارات خواسته ایم که تبلیغات را به صورت سهمیه ای بین رسانه ها توزیع کنند.

وی درباره انتصابات بخشدار و فرماندار در استان افزود: 19 بخشدار در استان داریم که 80 درصد آنها تاکنون انتخاب و تایید صلاحیت شده اند. برخی از آنها به دلیل ملاحظات خاصی و برای جلوگیری از ایجاد چالش در مناطق جابه جا نشدند.




پیشنهاد 14 تقسیمات کشوری قزوین به وزارت کشور

این مسئول تصریح کرد: در حوزه تفکیک ایالت 14 طرح را به وزارت کشور ارائه خواهیم کرد که شامل بخش ها و شهرهای جدید استان می شود، به عنوان مثال الموت شرقی و غربی به دو شهر مجزا تبدیل می شود و طارم تبدیل به دو منطقه مجزا شود.

کبیری تصریح کرد: موضوع مهم ما در حوزه تقسیمات کشوری بحث جمعیت است که مانع از اجرای طرح های پیشنهادی به وزارت کشور می شود.

وی بیان کرد: جلسات هفتگی با شرکت ها و گروه های تولیدی برای پیگیری مسائل و حقوق کارگری داریم بنابراین در حال حاضر از 54 شرکت مشکل دار که در استان داشتیم این تعداد به 21 شرکت کاهش یافته است.

معاون سیاسی استاندار قزوین تصریح کرد: بی شک از برگزاری آزاد اندیشی ها و جلسات توجیهی حمایت می کنیم اما این جلسات باید با رعایت ارزش ها و رعایت اصول اخلاقی و قانونی برگزار شود. بنابراین مردم به ویژه دانش آموزان باید در فضای مناسب صحبت کنند و در خیابان قوانین را زیر پا نگذارند.




در قزوین 81 مهمانی وجود دارد


کبیری یادآور شد: در حال حاضر 81 حزب سیاسی در استان فعال هستند که 62 حزب فعال، 30 حزب اصلاح طلب، 24 حزب اصولگرا و 8 حزب اعتدال گرا هستند.

این مسئول با اشاره به شهروندان استان گفت: 15 هزار افغانی در استان وجود دارد و قزوین بیش از سایر استان ها با این معضل درگیر است و مشکلات این حوزه را به وزارت کشور منتقل کرده ایم.

وی بیان کرد: یکی از دلایل حضور بیشتر اتباع خارجی در استان قزوین وجود فرصت های شغلی عالی در استان برای مردم است.

معاون سیاسی استاندار قزوین درباره وضعیت قاچاق در استان افزود: اکنون 5 نوع کالای اساسی شامل لوازم خانگی، دخانیات و لوازم یدکی خودرو جزو قاچاق ترین اقلام است و از آنجایی که قزوین شاهراه ارتباطی است، بیشتر در معرض قاچاق است. از کالاها

کبیری با اشاره به آخرین وضعیت ناآرامی ها در استان گفت: خوشبختانه به دلیل همکاری مناسبی که در حوزه پلیس، نظامی و امنیتی استان داریم، اجازه نداده ایم دامنه ناآرامی ها بیشتر شود.


هیچ کس بدون دلیل در جریان ناآرامی ها دستگیر نشد


این مقام مسئول با بیان اینکه تا به حال کسی را بی دلیل دستگیر نکرده ایم، ادامه داد: دستگیری های اغتشاشات شامل دو قسمت میدانی و خارج از میدان بود، در قسمت میدانی افرادی که در خط مقدم اغتشاش بودند و به عنوان محرک مردمی عمل می کردند دستگیر شدند. .

معاون سیاسی استاندار قزوین اضافه کرد: هیچ فردی را بدون دلیل و مدرک بازداشت نکرده ایم و اکثر آنها با قرار وثیقه آزاد شده اند و تعدادی نیز که باقی مانده اند جزو افرادی هستند که محرک بوده و یا اقدام به خرابکاری کرده اند.

کبیری اذعان داشت: طبق جلساتی که با دستگاه قضایی داشتیم تقریباً تمامی افرادی که محرک نبودند یا اقدامی علیه امنیت انجام ندادند آزاد شدند.

وی افزود: 210 مامور مجروح شدند و طبق آماری که از بیمارستان ها داشتیم 50 معتکف نیز مجروح شدند که ممکن است تعدادی از آنها به بیمارستان نرفته باشند.

این مسئول یادآور شد: در این اغتشاشات سه نفر کشته شدند که یکی از آنها خلیلی در باغ انگور به شهادت رسید که ضارب وی هنوز شناسایی نشده است.

معاون سیاسی استاندار قزوین ادامه داد: یکی از کشته شدگان در شهر الوند بود که از اربابی بود که در جریان اغتشاشات و در میان اوباش به دست همین شورشیان کشته شد.

وی افزود: آقای جواد حیدری یکی دیگر از کشته شدگان این اغتشاشات بود که در حوالی مقر پلیس با دو موتورسوار درگیر شد و قصد آتش زدن موتورسیکلت و درگیری با ماموران را داشت.

کبیری افزود: از جمله وسایل به جا مانده از حیدری حدود 12 بطری، مواد محترقه، سنگ و چکش بود که در کیفی که به همراه داشت حمل می کرد.

وضعیت زندانیان خوب است

کبیری گفت: هزینه درمان هرکسی که در این اغتشاشات یکی از ناظران این اغتشاشات بوده و دچار خسارت جانی شده است را پرداخت می کنیم.

این مسئول گفت: دانشجویانی که در اغتشاشات نقش اول را داشتند و جنایات آنها مشخص است در اختیار مراجع قضایی قرار دارد و پرونده آنها در حال رسیدگی است و ما قصد بازداشت هیچ دانشجویی را نداریم و آنها قصد ندارند هیچ دانشجویی را بازداشت کنند. براندازی حتی برای دانش آموزان

معاون استاندار قزوین در پایان گفت: حال مشمولان خوب است و به صورت مستمر در حال عیادت هستیم و پرونده آنها در فضای قانونی در حال رسیدگی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید