استان مرکزی دومین استان از نظر افزایش بیماری عروق کرونر قلب / در صورت تایید، واکسیناسیون کودکان زیر 6 سال آغاز می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ؛ فرزاد محصول الائمه استاندار مرکزی در جلسه ستاد تاج و تخت استان با اشاره به به صدا درآمدن زنگ خطر تاج ششم گفت: با وجود این مشکل امکان مواجهه با پیک تاج ششم و کنترل آن وجود دارد.

وی افزود: تصمیماتی برای تزریق واکسن کرونا به کودکان زیر 6 سال در حال انجام است و در صورت تایید نهایی در کمیته علمی ستاد ملی، مجوز واکسیناسیون برای این دسته از افراد راه اندازی می شود.

اهل الائمه گفت: لازم است ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها نسبت به ارتقای سطح رعایت بهداشت در مدارس اهتمام داشته باشند. همچنین تزریق هر سه دوز واکسن در استان ضروری است، اما مراقب باشید مشکلات بهداشتی را رعایت کنید، زیرا تزریق خود واکسن باعث ایمنی کامل در برابر این بیماری نمی شود.

استاندار مرکزی با اشاره به پیش بینی سازمان جهانی بهداشت مبنی بر ابتلای 50 درصدی جمعیت جهان به آمیکرون، گفت: افزایش بیش از 120 درصدی استان نسبت به دو هفته گذشته خبر داده و ضروری است. پروتکل های بهداشتی را رعایت کنید تا مجبور نباشید در شب سال نو محدودیت های اجتماعی ایجاد کنید.

وی با اعتقاد به اینکه واکسیناسیون اتباع خارجی ساکن روستاها ضروری است، گفت: باید با کارفرمایان این افراد هماهنگی شود تا واکسن آنها در محیط کار تزریق شود.

استان مرکزی دومین استانی است که نسبت به دو هفته گذشته افزایش بیماری عروق کرونر قلب را نشان می دهد

همچنین بهروز اکرمی معاون سیاسی و تامین اجتماعی استاندار با اشاره به رشد رو به رشد تاج در 8 شهرستان استان گفت: استان مرکزی از نظر افزایش تعداد تاج ها نسبت به هفته های سوم و چهارم سال 2018 دومین استان بود. ژانویه که یک آمار نگران کننده است.

وی افزود: کارکنان ادارات موظفند نوبت سوم واکسن خود را دریافت کنند و در صورت عدم تزریق واکسن، ارائه PCR حضور در محل کار منفی است. همچنین مهم است که دانشگاه ها، مدارس، اصناف و صنایع بزرگ بر تزریق نوبت سوم واکسن به کارکنان خود نظارت داشته باشند و تجمعات غیرضروری برگزار نکنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید