استان مرکزی سومین استان قدیمی کشور است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بختیاری فرماندار اراک در گفتگو با دیار آفتاب; وی با اشاره به اینکه آلودگی هوا مشکلات جدی برای شهر اراک ایجاد کرده است، گفت: تاثیر آلودگی هوا بر سلامت مردم و جامعه، مهاجرت معکوس و جذب سرمایه گذار بر هیچکس پوشیده نیست.

بهتیاری با بیان اینکه استان مرکزی سومین استان قدیمی کشور است گفت: پیش بینی می شود در دهه آینده قدیمی ترین استان کشور باشیم و از این رو در این زمینه با چالش هایی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: اراک به دلیل حضور واحدهای صنعتی در حاشیه شهر همواره در اعتراضات مردمی شرکت داشته و از این رو انتظار می رود تدابیر ویژه ای برای انتقال واحدها به خارج از محدوده شهر اندیشیده شود.

فرماندار اراک گفت: در جلسه مطرح شد که تصفیه آب لوله کشی شازند بیش از 100 میلیارد تن نیاز دارد و امروز بحث آب مطرح است و در شرایطی که در غرب اراک و 27 روستا مشکل آب داریم. تحت تأثیر استرس شدید آب قرار می گیرند.

بختیاری یادآور شد: در دشت شازند و غرب هنداب نیز با کم آبی مواجه هستیم و این امر کشاورزی را به خطر انداخته است. در واقع ما با مشکل کم آبی و آلودگی نفت کوره مواجه هستیم و باید بر تامین گاز تمرکز کنیم.

وی گفت: متأسفانه مکان یابی نیروگاه شازند عملاً حقوق شهروندان را تضییع کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید