استبداد به حکومت بی خدا قدرت داد/ ضرورت گسترش هویت الهی در کشور


ساعت: 16:03
تاریخ انتشار: 1301/08/18
کد خبر: 1909772

آیت الله ناصری امام جمعه یزد گفت: ریشه طاغوت به حکومت غیر خدا قدرت داد و امام خمینی (ره) می خواستند این ریشه غیر خدا به کلی از بین برود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با مدیر کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه نیاز به یک تحول بزرگ بسیار احساس می شود، اظهار داشت: تحول بزرگ همین است. و در پس همه سخنان و تصمیمات امام خمینی (ره) داستانی عمیق نهفته است.

وی افزود: ریشه کنی کامل طاغوت یکی از مهمترین خواسته های امام خمینی (ره) بود زیرا ریشه طاغوت به حاکمیت غیر الهی قدرت داد و امام خمینی (ره) می خواستند این ریشه غیر الهی به طور کامل ریشه کن شود. بله گرفته شود

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه حاکمیت مطلق از آن خداست و قوانین نیز احکام الهی است، تصریح کرد: همت والای امام خمینی (ره) در راستای تبیین حاکمیت دینی و احکام الهی در کشور بود و تمام اعمال ایشان برای خدا بود.

آیت الله ناصری احیای فطرت الهی را عامل هویت الهی می داند و می گوید: هویت الهی باعث ایجاد شخصیت الهی می شود و شخصیت الهی انسان را در مسیر درست و کمال حرکت می دهد.

وی افزود: باید مسیری را برای گسترش هویت و شخصیت خدا در جامعه طی کنیم و این حرکت باید از آموزش شروع شود.

امام جمعه یزد بر اهمیت تربیت نسل جدید تاکید کرد و تصریح کرد: نسل جدید از بدو ورود به نظام تعلیم و تربیت باید هویت خود را پیدا کند و این با رعایت اصل دین محقق می شود.

وی ادامه داد: تفکر باید در هر کاری و کاری مورد توجه قرار گیرد زیرا تفکر است که باعث پیشرفت کشور می شود.

ناصری با بیان اینکه قاعده عقلانیت همهنند در جامعه چراغی است که راه را روشن می کند، گفت: باید در تصمیم گیری ها منطق و عقلانیت را در نظر گرفت و این اهمیت را در همه امور به ویژه در رابطه با هنر به جامعه نشان داد.


*اردکان میزبان تئاتر خیابانی بنیاد شهید و امور ایثارگران است

مدیر کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور نیز در این نشست با اشاره به اجرای برنامه ملی تئاتر خیابانی در اردکان خاطرنشان کرد: توانمندی های هنری توانایی هایی هستند که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

فرهاد محتاری افزود: رسانه ها و مردم معاند در چند وقت اخیر تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا استقلال و اقتدار ایران اسلامی را زیر سوال ببرند و پس از سرخوردگی از این امر، سعی در تغییر تفکرات و گفتمان های داخل کشور داشته اند. .

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره تاکید داشته اند که جهاد تبیین باید تهاجمی باشد نه تدافعی و این ضرورت نشان دهنده اهمیت رسانه و نقش رسانه در جهاد تبیین است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید