وفاق و امنیت منطقه از دستاوردهای شهید سلیمانی است/ انقلاب اسلامی ما را از یوغ استعمار و استبداد نجات داد

ساعت: 15:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۲
کد خبر: 1794430

امینی با بیان اینکه ایجاد وحدت ملی و تحول امنیت در منطقه یکی از دستاوردهای زندگی سیاسی شهید حاج قاسم سلیمانی است، گفت: به برکت انقلاب اسلامی و رشادت های شهدایی چون شهید سلیمانی، ایران نجات یافته است. از یوغ استعمار و استبداد.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ قاسم امینی استاد و پژوهشگر سیاسی استان هرمزگان در گفت و گوی تفصیلی با خبرنگار هرمز، بر نقش امنیت در زمینه سازی و رونق تجارت و رونق اقتصادی ایران برای آماده سازی مردم برای نقش و تاثیر بی بدیل اقدام تاکید کرد. شهید سلیمانی در رونق همکاری های اقتصادی ایران در منطقه گفت: به جرات می توان گفت که جمهوری اسلامی ایران یکی از مهم ترین دولت های با ثبات و پر از جنگ، خونریزی و درگیری در منطقه است.

امینی گفت: جمهوری اسلامی ایران از نظر سیاسی یک نظام با ثبات و دموکراتیک است که مردم در شکل گیری و تداوم آن نقش داشته اند.

وی با تاکید بر دموکراسی و مشارکت مردمی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، افزود: این ثبات داخلی و نقش مردم در تعیین سرنوشت خود، عوامل مختلفی را تحت تأثیر قرار می دهد که یکی از آنها امنیت منطقه ای در خاورمیانه است. “

ایران اسلامی تضمین کننده امنیت و ثبات کشورهای منطقه است

این استاد دانشگاه گفت: ایران اسلامی کشوری است که در عین اینکه می تواند ثبات خود را تضمین و تضمین کند، امنیت و ثبات همسایگان خود را نیز تضمین می کند و دست آدم خواران و مثلاً نظام استکباری را کوتاه می کند; داعش یکی از سران استکبار جهانی به رهبری آمریکا و متحدانش است که با حضور مقتدرانه ارتش ایران در هم شکست.

امینی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران علیرغم اینکه توانسته است خود را بازیابی کند و خود را از زیر یوغ استعمار و استبداد رها کرده است، در وهله اول برای منطقه خاورمیانه تلاش می کند؛ اما در مرحله اول برای منطقه خاورمیانه تلاش می کند. کشورهای غرب آسیا را از چنگال خونین استعمار رها کنید.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: امروز شاهد استعمار عراق و همچنین دستکاری های استعماری به شکلی جدید در سوریه، افغانستان، لبنان و یمن هستیم، بنابراین رهایی از این همه استعمار و استبداد مستلزم حفظ وحدت و انسجام اسلامی است. جوامع و آینده نگری آنها «به این نتیجه برسیم که کشورهای غربی با سابقه منفی استعمار نمی توانند برای خاورمیانه پایدار باشند.

وی گفت: متاسفانه برخی کشورها با کمک کشورهای خارج از خاورمیانه مانند آمریکا، اسرائیل و آمریکا به دنبال ثبات هستند. برای مثال دبی با رژیم کودک کش اسرائیل وارد مذاکره و توافق شده است. یا کشورهایی مانند آذربایجان و … به دنبال تثبیت خود با کمک ابزارهای خارج از منطقه هستند که به نوبه خود باعث تشدید بحران در منطقه می شود، تجربه به دست آمده در 50 سال گذشته.

گسترش دیپلماسی مقاومت در منطقه

این استاد دانشگاه گفت: اقتصاد مقاومتی مورد توجه مقام معظم رهبری دارای ابعاد مختلفی از جمله دیپلماسی اقتصادی است که جمهوری اسلامی ایران باید بر دیپلماسی اقتصادی منطقه ای تمرکز کند. یعنی جلب توجه به سرمایه های موجود در منطقه و کشورهای همسایه. زیرا 15 تا 16 کشور مستقیماً در کنار جمهوری اسلامی ایران قرار دارند که بازار 700 میلیون نفری دارد.

امینی با تاکید بر اینکه دیپلماسی فعال اقتصادی می تواند از بیشتر ظرفیت کشورهای همسایه استفاده کند، افزود: امروز سوریه، عراق، یمن، افغانستان و بوسنی و هرزگوین ظرفیت بازار خوبی دارند. با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران در زمینه حمل و نقل با این کشورها مشکلی ندارد و به دلیل نزدیکی فرهنگ و جغرافیای ایران با کشورهای همسایه می تواند تبادلات اقتصادی بین این کشورها را تسهیل کند.

وی گفت: یکی از مهمترین عوامل اقتصاد مقاومتی است. دیپلماسی اقتصادی امیدوار است که دولت سیزدهم بتواند از این ظرفیت به خوبی استفاده کند تا همه تجربیات تلخ دولت های گذشته مانند وابستگی کشور به غرب و تعویق برجام. از ظرفیت های جانبی استفاده کنید.

شهید سلیمانی نقش موثری در منطقه داشت

استاد دانشگاه و پژوهشگر سیاسی استان هرمزگان با اشاره به نقش مهم و مهم شهید سلیمانی در تعاملات منطقه ای، اقتصادی، سیاسی، امنیتی و… گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی راه را نه تنها برای ایران بلکه برای دیگران هموار کرد. کشورها. بنابراین اگر قرار است منطقه از نظر اقتصادی، امنیتی، سیاسی و … رونق پیدا کند، کشورهای منطقه باید خودشان نقش خود را برای خود مشخص کنند، آستین ها را بالا بزنند و بدون نگاه به سایر کشورهای غربی، مشکلات خود را حل کنند.

امینی اذعان داشت: یکی از دستاوردهای زندگی سیاسی شهید حاج قاسم سلیمانی که می توان از آن استفاده کرد این است که این شهید بزرگوار به دنبال ایجاد وفاق منطقه ای و امنیت ملی بود که در سایه این امنیت ملی و منطقه ای، رفاه و آبادی است. با بازگشت به منطقه بیگانگان منطقه را ترک می کنند و سرنوشت کشورهای منطقه به خودی خود رقم می زند، توسعه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بر اساس عوامل محلی و منطقه ای منطقه غرب آسیا به جهان اسلام می رسد و این چیزی است که نگران کننده است. غرب فراهم می کند و از آن می ترسد. و این چیزی نیست مگر اینکه کشورهای خاورمیانه خود را از یوغ استعمار و منجلاب وابستگی به غرب رها کنند و نتوانند روی پای خود بایستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید