«نه» انقلاب اسلامی را از «خطر بازگشت» نجات داد/ مطالعه تاریخ انقلاب اسلامی از ضروریات نسل امروز است.

ساعت: 11:13
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1796363

گلام حسین دشتی گفت: بسیاری از افرادی که در چنگال جریان های سیاسی خاصی بودند با فرو ریختن پرده فتنه 88 به نهضت نه روزه پیوستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلام حسین دشتی، تحلیلگر سیاسی یزد در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا به مناسبت سالگرد حماسه 18 دی گفت:

دشتی افزود: همه انقلاب‌ها حتی انقلاب‌هایی مانند بعثت پیامبر اکرم (ص) با تهدید بزرگ و بازگشت به ارزش‌های انقلاب مواجه بود که این اتفاق حتی در زمان امیرالمومنین و حضرت نیز رخ داد. فاطمه سلام الله علیها. ترمیدور خاطر نشان می کند که حماسه 9 روز از همان اتفاقات انقلاب اسلامی است.

وی با تاکید بر لزوم بررسی تاریخ انقلاب اسلامی برای نسل امروز گفت: رویکرد غرب محور به اقتصاد سازندگی و سیاست اصلاحی منجر به تحریک اغتشاشات سال های 78 و 88 شد.

این تحلیلگر سیاسی گفت: 8 سفارت عربی غربی در قیام 1367 حضور داشتند که به جرات می توان گفت 9 سفارتخانه ای بودند که انقلاب اسلامی را از خطر بازگشت نجات دادند و همه سلاح های دشمن را خنثی کردند و آنها را ناامید کردند.

دشتی گفت: دشمن وقتی ناکارآمدی قیام را دید این بار به فکر فشار اقتصادی و تحریم افتاد و این توطئه با تکیه بر توان انسانی و فناوری های دانش بنیان می تواند این تهدید را به فرصت تبدیل کند.

وی همدلی و هم افزایی جریان های سیاسی را بارزترین جلوه حماسه نی روز عنوان کرد و گفت: با هم به میدان آمدند و خطر این انقلاب را برطرف کردند.

دشتی با اشاره به اغتشاشات یزد در اغتشاشات سال 88 گفت: یکی از افرادی که در سال 88 با شجاعت حوادث یزد را خنثی کرد امام جمعه فقید یزد بود که در خطبه های نماز جمعه فعالانه درگیر احساسات خاص بود. این جریان

وی با تاکید بر لزوم تبیین ابعاد حماسه گفت: هر فرد و هر مسئولی با همه اصول و مبانی فکری و جریانی و با همه اختلاف سلیقه ها باید برای بقای ایران اسلامی و خدمت به مردم در کنار هم باشند. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید