برنامه راهبردی حکومت برای اداره جامعه گفتگو با همه سلیقه ها و گروه هاست/ هدف میرزا رهایی از استبداد و استعمار است.


ساعت: 13:26
تاریخ انتشار: 1401/09/10
کد خبر: 1914964

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه راهبردی دولت برای اداره جامعه را گفت و گو با همه سلایق و گروه ها عنوان کرد و گفت: باید با مدیریت منطقی و گفت و گو با همه، شنیدن انتقاد و حل مشکلات از تکرار تجربه تلخ جلوگیری کرد. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح پنجشنبه در کنگره بین المللی شهید میرزا کوچ جانی در تالار مرکزی رشت با بیان اینکه گیلان استانی فرهنگ و هنر و در همه جاست. پیشرفت‌های بزرگ ایران در ادوار مختلف به‌ویژه دوران معاصر. گیلان و گیلانی پیشگام بوده‌اند، گفت: این استان زادگاه علما و علمای بزرگی چون آیت‌الله بهجت است و شهدای گیلانی در پاسداری از مقدسات بی‌نظیر هستند. حفاظت از حرم و امنیت

وی با اشاره به اینکه ایران در دوران میرزا به مرز واگرایی رسید، افزود: وحدت ملی و ارضی با حضور سنگین استعمارگران غربی و شرقی خدشه دار شد.

وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی با بیان اینکه استعمارگران در زمان میرزا کوه بر جولان حکومت می کردند و کشور محل تهاجم استعمارگران خارجی بود، افزود: حاکمان نالایق روزهای تلخی را برای مردم رقم زدند.

اسماعیلی تصریح کرد: میرزا کوه جانی در چنین شرایطی با عزمی راسخ و دلی امیدوار به فضل الهی به پا خاست و جنگید.


نهضت میرزا بذر درخت تنور جهاد را کاشت

وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی هدف میرزا را رهایی از استبداد و استعمار عنوان کرد و گفت: نهضت میرزا اگرچه با شکست مواجه شد، اما بذری بود در سرزمین با استعداد ایران که درخت جهاد در آن رشد کرد و همچون انقلاب اسلامی به ثمر نشست. .

وی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال تکرار وضعیت گذشته در کشور است، گفت: دشمنی آنها همیشه قوی است و با ایجاد ناامیدی و یأس در جامعه تلاش می کنند مردم را از آینده کشور ناامید کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه اتفاقات اخیر برای ایجاد شکاف بین صفوف مردم ایجاد شد، افزود: عذرخواهی دشمن تنها با یک راهبرد دنبال می شود و آن ایجاد تفرقه و تفرقه و از بین بردن وحدت ارضی کشور است.


ایران قدرتمند و مستقل خاری در چشم دشمن است

وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی ایران قدرتمند و مستقل را خاری در چشم دشمن عنوان کرد و گفت: ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای و تاثیرگذار در نظام بین الملل قابل تحمل و تحمل دشمنان نیست و هر روز تلاش می کنند بزرگی را از بین ببرند. موفقیت های ما با عذرخواهی


اصحاب اندیشه و فرهنگ و هنر باید پیشگامان جهاد تبیین باشند

وی خاطرنشان کرد: اهالی اندیشه، فرهنگ و هنر را باید پیشگام جهاد اعلام کرد و با پیروی از تاکیدات ارشاد و صحبت از پیشرفت و دستاوردها برای مردم پاسخگوی شبهات دشمن بود.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه برای شنیدن نقد منصفانه باید گوش شنوایی داشته باشیم، افزود: باید به منتقدان و معترضانی که در چارچوب قانون صحبت می کنند گوش دهیم و دولت وظیفه خود می داند که با همه گروه ها و سلیقه ها صحبت کند و حرف آنها را بشنود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه راهبردی دولت برای اداره جامعه را گفت و گو با همه سلیقه ها و گروه ها عنوان کرد و گفت: باید با مدیریت منطقی و گفت و گو با همه و شنیدن از تکرار تجربه تلخ جنگل و قانون اساسی جلوگیری کنیم. به انتقاد و حل مسئله

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید