داستان «گام های میرزا» درباره استقرار حکومت جمهوری ایران در رشت/ لزوم نمادسازی و ثبت وقایع تاریخی در مراکز مرتبط با قیام در جنگل.


ساعت: 17:07
تاریخ انتشار: 1401/03/16
کد خبر: 1843964

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه قدس به گیلان گفت:

سجاد ستوده رئیس سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه ویژه برنامه «گام های میرزا» با هدف بازخوانی وقایع نهضت جنگل در رشت برگزار شد، گفت: 15 خرداد و در برخی اسناد برای بازگرداندن استقلال و ملی کشور. جنگلی با صدور بیانیه ای از لغو اصول سلطنت و استقرار حکومت جمهوری ایران در رشت با حضور بر مزار دکتر حشمت خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش میرزا کوچک جنگلی، یکصدمین سالگرد اعلام جمهوری ایران در گیلان در 17 دی ماه، ویژه برنامه «در رکاب میرزا» در راش برگزار شد.

سجاد ستوده رئیس سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان در گفت و گو با 8 دی گفت: توسط میرزا کوچک جنگلی در رشت.

وی با بیان اینکه این ویژه برنامه به همت مرکز سایبری سراج مرکز گیلان، سازمان قدس نیروی سایبری گیلان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت برگزار شد، افزود: بازگرداندن استقلال و حاکمیت ملی ایران توسط با صدور بیانیه و حضور بر مزار دکتر حشمت با اعلام لغو اصول سلطنت و استقرار حکومت جمهوری ایران در راش، این روز فرصت مناسبی برای مرور و بازخوانی جنگل بود. جنبش.

ستود در ادامه با بیان اینکه رشت شهر میرزا است، گفت: رشت پایتخت نهضت جنگل و شهر میرزا است، اما متأسفانه نمادهای نهضت جنگل به عنوان مهم ترین و بزرگترین حرکت انقلابی مردم ایران از آن زمان تا کنون است. نهضت مشروطه مورد توجه قرار نگرفته است. بسیاری از نقاط رشت یادآور رویدادهای مهم و تعیین کننده در تاریخ معاصر ایران است، اما عناصر و نمادهای مناسبی در این نکات گنجانده نشده است.

وی افزود: در حال حاضر اگر گردشگر مثلاً سر مزار دکتر حشمت بیاید و دیگر با این چهره آشنا نباشد، نمی داند چه کسانی بر سر مزار آمده اند.

ستوده از تلاش های شهرداری رشت در خصوص بازسازی معبد دکتر ابراهیم حشمت تقدیر کرد و افزود: در رشت به فکر انبار نفت و خود باشید و برای بازآفرینی یا ثبت اطلاعات تاریخی آن به طرق مختلف برنامه ریزی کنید.

وی افزود: حضور روزانه مردم و گردشگران در این مناطق فرصت مناسبی برای آشنایی با ابعاد مختلف حرکت جنگل و مردم و فعالان درگیر است.

لازم به ذکر است اولین قسمت از مستند مینیاتوری در برنامه «گام های میرزا در رشت» ارائه شد.

مستند مینیاتوری 10 قسمتی پاسخ به شبهات تحرکات جنگل به تهیه کنندگی سازمان فضای مجازی سراج در مرکز گیلان و به تهیه کنندگی سهراب یوسفی تا ساعت 11 پخش می شود.

همچنین در این برنامه شرکت کنندگان از مراکز مرتبط با قیام جنگل از جمله خانه میرزا، حوزه علمیه جامع راش، یکی از محلات مدرسه میرزا کوچک، محل اعدام و حرم دکتر حشمت و حرم دکتر بازدید کردند. میرزا کوچک جنگلی در رشت.

در این بازدید گروهی وقایع تاریخی این مکان ها توسط راوی نهضت جنگل دکتر مجید رحمانی پژوهشگر گیلانی بیان شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید