استفاده از باتری ماشین های الکتریکی در آیفون 15

استفاده از باتری ماشین های الکتریکی در آیفون 15

یک گزارش جدید می گوید که سری آیفون 15 اپل احتمالا از فناوری باتری خودروهای الکتریکی استفاده می کند، جایی که اجزای باتری در یک پشته برای تراکم انرژی بیشتر و عمر طولانی تر استفاده می شوند.

به گفته دیجیاتو، چند روز پیش شایعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه احتمالا گلکسی اس 24 اولترا نیز از همین باتری استفاده خواهد کرد.

طبق گزارش یک منبع آگاه در توییتر به نام RGcloudS، سری آیفون 15 از فناوری باتری انباشته استفاده خواهد کرد. در این فناوری از تکنیکی به نام لمینیت برای ساخت باتری استفاده می شود. در این تکنیک قطعات و تقسیم کننده آنها به جای رول شدن در لایه های زیگزاگ تا می شوند. به این ترتیب فضای کمتری هدر می رود و می توان ظرفیت باتری را افزایش داد.

علاوه بر این، باتری های روی هم می توانند چگالی انرژی بالاتری داشته باشند. گرما به جای اینکه در یک منطقه متمرکز شود به طور یکنواخت بین سلول ها توزیع می شود. در نتیجه عمر باتری افزایش می یابد.

خودروهای الکتریکی به شدت به این باتری‌های پشته‌ای متکی هستند، زیرا این باتری‌ها می‌توانند قدرت بالا و سرعت شارژ بالایی را ارائه دهند. علاوه بر این، چگالی انرژی آنها بیشتر است. باتری های پشته ای نیز در محصولات پزشکی، هوافضا، هوانوردی و دستگاه های ذخیره انرژی تجدیدپذیر یافت می شوند.

از سوی دیگر، این کاربر ادعا می کند که نشانه هایی از پشتیبانی اپل از شارژ سریع 40 واتی و شارژ بی سیم 20 واتی با MagSafe دیده است، اما هنوز نمی تواند به طور قطع بگوید که آیا این تغییرات برای آیفون 15 یا آیفون 16 اعمال می شود یا خیر. توجه داشته باشید که حداکثر سرعت شارژ سیمی آیفون 14 پرو مکس به 29 وات و شارژ بی سیم با MagSafe به 15 وات می رسد.

منبعی که این گزارش را منتشر کرده است عمدتاً در زمینه افشای اخبار اندروید فعالیت می کند، بنابراین نمی توان با اطمینان گفت که گزارش او در مورد آیفون های بعدی چقدر می تواند دقیق باشد.

دیدگاهتان را بنویسید