علت خراب شدن باتری آیفون چیست؟


ساعت: 21:28
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1886021

علت خراب شدن باتری آیفون چیست؟ این سوالی است که بسیاری از کاربران آیفون با آن روبرو هستند. دانستن عوامل موثر بر آسیب باتری به افراد کمک می کند تا از آیفون خود به روشی بهتر محافظت کنند. برای آگاهی بیشتر و دقیق تر، باید از کارشناسان و متخصصانی مانند گروه تعمیر موبو کمک بگیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛

علت خراب شدن باتری آیفون چیست؟ این سوالی است که بسیاری از کاربران آیفون با آن روبرو هستند. دانستن عوامل موثر بر آسیب باتری به افراد کمک می کند تا از آیفون خود به روشی بهتر محافظت کنند. برای آگاهی بیشتر و دقیق تر، باید از کارشناسان و متخصصانی مانند گروه تعمیر موبو کمک بگیرند.


بررسی سلامت باتری آیفون


دلایل مختلفی بر عملکرد باتری آیفون یا سایر باتری های تلفن همراه تأثیر می گذارد. این عوامل عمر آنها را کوتاه می کند و دانستن آنها به افزایش عمر باتری ها کمک می کند.

معمولا پس از مدتی استفاده، شاهد کاهش سرعت اجرای برنامه های تلفن همراه آیفون هستیم که معمولاً مربوط به کاهش قدرت باتری است. در چنین شرایطی بهتر است عملکرد صحیح باتری را بررسی کنید.

از جمله مهم ترین علائمی که نشان دهنده آسیب به باتری آیفون است که سلامت آیفون را تهدید می کند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آیفون با اتصال به شارژر و برق روشن می ماند
  • آیفون به صورت خودکار روشن و خاموش می شود
  • داغ شدن یا تورم باتری


دلایل خرابی باتری آیفون

خرابی سریع باتری آیفون یکی از رایج ترین مشکلاتی است که برای کاربران این گوشی پیش می آید و این مشکل دلایل زیادی دارد بنابراین دانستن این دلایل به افراد در پیشگیری از آن کمک می کند.

برخی از عواملی که می توانند باعث آسیب باتری آیفون شوند عبارتند از:


نور صفحه نمایش

تنظیم روشنایی صفحه نمایش در پایین ترین سطح، سلامت باتری را به خطر می اندازد زیرا انرژی بیشتری مصرف می کند.


برنامه های کاربردی سنگین

نصب برنامه های سنگین بر روی تلفن همراه آیفون باعث می شود که گوشی از قدرت بیشتری برای اجرای آن برنامه ها استفاده کند. در نتیجه روی سلامت باتری تاثیر منفی می گذارد.


درجه حرارت

دما یکی از مهم ترین عوامل کاهش عمر باتری است. دمای بسیار پایین یا بسیار بالا بر عملکرد گوشی ها تاثیر منفی می گذارد و قرار گرفتن گوشی در معرض نور خورشید خطرات زیادی برای گوشی و باتری آن به همراه دارد.


شارژ طولانی مدت

شارژ طولانی مدت آیفون به باتری آسیب می رساند. زیرا شارژ گوشی با آزاد شدن گرما همراه است و در طولانی مدت باعث گرم شدن باتری می شود که تاثیر مستقیمی بر سلامت باتری دارد.


مودم GPS روشن است

روشن نگه داشتن GPS به سرعت باتری را خالی می کند و باتری باید مرتباً به شارژر متصل شود و گاهی اوقات هنگام استفاده از گوشی نیاز به استفاده از شارژر دارید که یکی از مهم ترین دلایل باتری گوشی است. شکست.


تاثیر کابل و شارژر اصلی آیفون برای جلوگیری از آسیب باتری


در میان بسیاری از عوامل نرم افزاری و سخت افزاری که از عوامل خرابی باتری آیفون هستند، استفاده از کابل و شارژر نیز یکی از مواردی است که می تواند در خرابی این قطعه مهم تاثیرگذار باشد.

شارژر معیوب می تواند باعث داغ شدن بیش از حد گوشی و آسیب رساندن به باتری آیفون شود. به طور کلی، همه دستگاه های هوشمند هنگام شارژ کمی گرم می شوند. اما اگر این گرمایش بیشتر از حد معمول است، باید سریع گوشی را از شارژر خارج کنید و بگذارید کاملا خنک شود. البته مهم است که فورا گوشی را خاموش کرده و مجددا راه اندازی کنید.

باید پورت ورودی شارژ را چک کنید و داخل آن را با یک ابزار نازک و بلند مانند خلال دندان تمیز کنید. زیرا ممکن است روی لبه آن باقی مانده هایی وجود داشته باشد که مانع از اتصال صحیح و کامل شارژر با گوشی شود. این عامل باعث گرم شدن و شارژ شدن گوشی می شود.

اگر این مشکل به راحتی حل نشد، باید کابل و شارژر گوشی من را چک کنید و در صورت وجود ایراد، آن را با گوشی اصلی تعویض کنید.

برای شارژ آیفون از کابل و شارژر غیر اصلی استفاده نکنید. زیرا از نظر استاندارد با گوشی های آیفون سازگار نیست و در ضمن آسیب جدی تری به گوشی وارد می کند. بنابراین خرید کابل و شارژر اصلی آیفون نقش مهمی در جلوگیری از خرابی باتری دارد و این قطعه مهم را باید از مراکز معتبر خریداری کرد.


کابل و شارژر اصلی آیفون را از تعمیرگاه موبو خریداری کنید


کابل و شارژر یکی از مهم ترین لوازم جانبی تلفن همراه است و اکثر برندهای معتبر تلفن همراه شارژر اصلی را برای محصولات خود در جعبه گوشی قرار می دهند. اما در سال های اخیر در بسیاری از تلفن های همراه دیگر کابل شارژ وجود ندارد و کاربران مجبور به خرید کابل ها و شارژرهای اصلی آیفون هستند.

تعمیر موبو یکی از مراکز معتبری است که شارژرهای اورجینال را برای هر سری آیفون ارائه می کند و به دلیل اهمیت شارژرهای اورجینال با کیفیت به هیچ وجه نمونه های تقلبی را ارائه نمی دهد.

برای خرید شارژر آیفون اصل به همراه آداپتور و سایر لوازم جانبی بهتر است با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید