10 نکته مهم برای افزایش عمر باتری گوشی

10 نکته مهم برای افزایش عمر باتری گوشی

اگرچه شرکت‌های تراشه و فروشندگان نرم‌افزار محصولات خود را برای عمر باتری بیشتر بهینه می‌کنند، اما واقعیت این است که ما بیش از هر زمان دیگری از تلفن‌هایمان استفاده می‌کنیم و به همین دلیل است که عمر باتری گوشی به این اندازه دوام نمی‌آورد. به همین دلیل در این مقاله شما را با چند نکته اساسی برای افزایش عمر باتری گوشی آشنا می کنیم.

  1. ببینید باتری گوشی شما از چه چیزی استفاده می کند

قبل از اینکه سعی کنید از کاهش قابل توجه عمر باتری گوشی خود جلوگیری کنید، بهتر است در وهله اول بدانید که چه چیزی باعث تخلیه باتری گوشی شما می شود. برای انجام این کار، کافی است به تنظیمات و سپس باتری بروید تا گزارشی از سلامت باتری خود و برنامه هایی که بیشتر از آن استفاده می کنند دریافت کنید. گوشی وان پلاس نیز این ویژگی را دارد. بنابراین اگر می خواهید یک گوشی با عمر باتری خوب تهیه کنید و بتوانید عمر آن را تنظیم کنید، گوشی های OnePlus گزینه خوبی هستند. برای خرید بهترین گوشی موبایل OnePlus کافیست کمی تحقیق کنید تا آن را با قیمت مناسب تهیه کنید.

  1. روشنایی صفحه گوشی را کاهش دهید

این راه حل می تواند عمر باتری را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و به ویژه برای گوشی هایی با صفحه نمایش بزرگتر و شفاف تر مفید است. روشنایی گوشی خود را روی 75 درصد یا کمتر تنظیم کنید و وقتی ظهر بیرون هستید، آن را روی 100 درصد تنظیم کنید. برای انجام این تغییرات کافی است از قسمت Settings به Display و سپس Brightness Level رفته و سطح روشنایی گوشی را تغییر دهید.

  1. باتری تطبیقی روشن کن

به تنظیمات، سپس باتری و سپس Adaptive Battery بروید و آن را فعال کنید. این ویژگی بسیار مفید از تخلیه بیش از حد باتری برنامه هایی که اغلب استفاده نمی کنید جلوگیری می کند. این قابلیت به شما این امکان را می دهد که بررسی کنید کدام اپلیکیشن ها بیشترین مصرف باتری گوشی شما را می گیرند و از طرفی به شما کمک می کند تا مشکل تخلیه باتری گوشی خود را حل کنید.

  1. برنامه های در حال اجرا در پس زمینه را متوقف کنید

حتی اگر به باتری تطبیقی ​​دسترسی ندارید، همچنان می‌توانید بررسی کنید که کدام برنامه‌ها در پس‌زمینه اجرا می‌شوند و سپس آن‌هایی را که نیاز ندارید حذف کنید. برای دسترسی به این ویژگی در Android Pie، فقط باید انگشت خود را از پایین صفحه به سمت بالا بکشید، اما در نسخه های قدیمی اندروید، باید یک دکمه اختصاصی در یک طرف دکمه Home پیدا کنید.

  1. همیشه در معرض نمایش است روشن کن

مدتی است که سازندگان گوشی قابلیت Always-on Display را در گوشی های خود در نظر گرفته اند. این ویژگی به شما امکان می دهد حتی زمانی که صفحه نمایش گوشی خاموش است، آیکون های زمان، تاریخ و اعلان نمایش داده شوند. برای این کار از حداقل باتری استفاده می کند و در عین حال باعث می شود نیازی به روشن کردن مداوم گوشی نداشته باشید. برای دستیابی به این قابلیت باید در قسمت تنظیمات به Display و سپس Advanced رفته و در قسمت Viewing مدت زمان نگاه را بررسی کنید.

  1. وضوح صفحه نمایش خود را کاهش دهید

همه گوشی ها به شما اجازه تنظیم وضوح صفحه نمایش را نمی دهند، اما گوشی های پرچمدار مجهز به نمایشگر Quad-HD+ به طور پیش فرض روی Full-HD+ تنظیم شده اند. این باعث می شود گوشی برای نمایش تصاویر به برق کمتری نیاز داشته باشد.

برای تنظیم رزولوشن صفحه کافیست به تنظیمات و سپس نمایش رفته و سپس رزولوشن صفحه را تغییر دهید. سامسونگ گلکسی A32 نیز به این ویژگی مجهز شده است. گوشی A32s نه تنها از 4G پشتیبانی می کند بلکه مشخصات و قیمت خوبی نیز دارد که برای بررسی قیمت آن باید قیمت فعلی گوشی ها را بررسی کنید.

  1. حالت تاریک فعال کردن

حالت تاریک باعث می شود گوشی پیکسل های کمتری را روشن کند و در نتیجه انرژی کمتری مصرف کند. این ویژگی باعث کاهش فشار چشم و تخلیه باتری می شود. بسیاری از گوشی‌های دارای نسخه‌های سفارشی اندروید در حال حاضر از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند، از جمله گوشی‌های سامسونگ و جدیدترین گوشی Xiaomi Mi 9. برای اینکه ببینید آیا گوشی شما این ویژگی را دارد، تنظیمات صفحه نمایش گوشی خود را بررسی کنید.

  1. صدا رو کم کن

هرچه صدای تلفن شما بلندتر باشد و صداهای بیشتری پخش شود، باتری شما سریع‌تر خالی می‌شود. برای تنظیم صدای گوشی می توانید از دکمه های ولوم گوشی استفاده کنید یا به قسمت Settings و سپس Sound بروید و صدای رسانه، صدای تماس و صدای زنگ را کم کنید.

  1. ویبره گوشی را خاموش کنید

لرزش تلفن برای اعلان‌ها و تماس‌های دریافتی عالی است، اما آیا واقعاً وقتی تلفنتان در حالت بی‌صدا نیست به آن نیاز دارید؟ برای لرزاندن گوشی به انرژی نیاز است. بنابراین برای افزایش عمر باتری گوشی بهتر است آن را خاموش کنید. این گزینه در Settings و سپس Sound قرار دارد.

  1. حالت های ذخیره انرژی را فعال کنید

فعال کردن حالت‌های ذخیره انرژی باعث می‌شود تلفن مصرف باتری را مدیریت کند. به عنوان مثال، تلفن می تواند از به روز رسانی برنامه ها در پس زمینه جلوگیری کند، روشنایی صفحه را کاهش دهد، انیمیشن های صفحه را غیرفعال کند و لرزش گوشی را خاموش کند.

در نهایت، یکی از کلیدی ترین ویژگی های گوشی های هوشمند عمر باتری آن ها است. این ویژگی به ویژه در مواقعی که زیاد از گوشی استفاده می کنید، مانند بازی کردن، تماشای فیلم یا عکس گرفتن بسیار مهم است. اگرچه برخی از تلفن ها عمر باتری کمتری دارند، اما این بدان معنا نیست که نمی توان آن را افزایش داد. با استفاده از راهکارهای ذکر شده در این مقاله به راحتی می توانید از خالی شدن سریع باتری گوشی خود جلوگیری کنید و با نگرانی کمتر از گوشی استفاده کنید.

نویسنده: مینا معین اسلام

دیدگاهتان را بنویسید