لزوم توجه جدی به توصیه های ایمنی الکتریکی در شرایط آب و هوایی ناپایدار


ساعت: 13:08
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1885885

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

خلیل عوض زاده گفت: رعایت احتیاط در شرایط ناپایدار جوی بسیار مهم است و همه شهروندان باید به این مهم توجه کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خلیل عوض زاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون گفت: یکی از حوادث خطرناکی که در شرایط ناپایدار جوی رخ می دهد، قطع شدن شبکه برق به دلیل سقوط یا شکستن درختان و پرتاب اجسام خارجی است. با توجه به طوفان، دوری از تور و رعایت نکات ایمنی در این مواقع بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه آب هادی قوی جریان الکترونیکی است، افزود: در شرایط بارندگی به دلیل رطوبت موجود در زمین، تمامی اجسام نزدیک شبکه های برق رسانا شده و باعث برق گرفتگی می شوند.

عوض زاده گفت: متاسفانه مشاهده می شود که عده ای بدون توجه به نکات ایمنی با ورود به مناطق سیل زده شهر برای خود و دیگران خطر ایجاد می کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق منطقه ادامه داد: شهروندان محترم جهت جلوگیری از برق گرفتگی در صورت مشاهده قطعی سیم و آسیب در شبکه برق در حین دوری از تاسیسات شبکه مراتب را سریعا از طریق برق من و برق من اطلاع دهند. سامانه مرکز تماس رویدادهای 121 شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان جهت اطلاع.

وی گفت: خارج کردن وسایل حساس الکتریکی از پریز در صورت ناپایدار بودن شرایط جوی یا کاهش ولتاژ، احتیاط و رعایت احتیاطات لازم در صورت استفاده از برق اضطراری، وارد کردن تدریجی پریزهای برق به مدار پس از قطع برق از جمله نکاتی است که ذکر شده در ناپایداری آب و هوا باید رعایت شود.

عوض زاده خاطرنشان کرد: در صورت آسیب دیدن وسایل برقی شهروندان به دلیل نوسانات شبکه برق از طریق سامانه 121 و یا امور برق شهرستان متبوع اطلاع رسانی و پیگیری شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید