استفاده و فروش وی پی ان مجاز نمی باشد/توصیه کارشناسان این است که مردم از فیلترشکن استفاده نکنند


ساعت: 11:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۷
کد خبر: 1904394

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: استفاده و فروش VPN مجاز نیست اما جرم انگاری نیست و نهادهای مربوطه باید بر آن نظارت کنند. استفاده از آنها دستگاه های مردم را ناامن می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از ناهار امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خبرهای خوب امروز مربوط به توسعه اقتصاد دیجیتال و حمایت از کسب و کارها در فضای مجازی است. یکی از اولویت های دولت سیزدهم. کارگروه مربوطه روز گذشته مصوبه بسیار خوبی در مورد کسب و کارهای مجازی صادر کرد.

وی گفت: معافیت مالیاتی مشاغل فضای مجازی و تسهیلات بانکی و غیره. در قالب 15 ماده تصویب شد و پس از نهایی شدن، برنامه خبری برای اطلاع رسانی خواهیم داشت و بر اساس این مصوبه جان تازه ای دمیده می شود و بسیاری از دغدغه ها در این زمینه برطرف می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص روش VPN موجود در بازار و برنامه دولت برای محدود کردن فروش آنها گفت: همانطور که بسیاری از کارشناسان اعلام کرده‌اند استفاده از VPN دستگاه‌های کاربران را آسیب‌پذیر می‌کند زیرا راه را برای دسترسی هکرها به مردم باز می‌کند. تلفن توصیه کارشناسان این است که مردم نباید استفاده کنند.

زارع پور افزود: استفاده و فروش VPN مجاز نیست اما جرم انگاری نیست و نهادهای ذیربط باید بر آن نظارت کنند. استفاده از آنها دستگاه های مردم را ناامن می کند.

وی تاکید کرد: مخاطبان برای کسب و کارها در بسترهایی که حضور دارند بسیار مهم است. این یک نگرانی جدی است و سرنوشت کسانی که تصمیم به فعالیت در پلتفرم های داخلی دارند چه می شود، در همین مصوبه بسته تبلیغاتی برای کسانی که از پلتفرم های داخلی استفاده می کنند در نظر گرفته شده است و می توانند در کوتاه مدت جایگزین پلتفرم هایی شوند که در خارج هستند. پلتفرم ها قرار بود به زودی خریداری شوند و جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با نحوه پرداخت زیان توسط اپراتورها به کاربران گفت: هرگز و در هیچ زمانی در کشور اینترنت ملی قطع نشده است. در زمان های خاصی محدودیت هایی وجود داشت، اما قطعی اینترنت وجود نداشت. چند روزی است که محدودیت‌ها به جز دو پلتفرم خاص برداشته شده است. در صورت رفع محدودیت ها ضرر و زیان کاربران به ضرر اپراتورها خواهد بود.

زارع پور در خصوص سرنوشت سکوهای محدود تصریح کرد: تصمیم گیری در مورد سرنوشت سکوهای محدود بر عهده مراجع ذیربط است و وزارت ارتباطات تنها یکی از اعضای تصمیم گیرنده است که مشاوره می دهد و حرف ما این است که مثلاً ارائه دهندگان خدمات اینترنت ماهواره ای همچنین گفتند هر شرکتی که قوانین ایران را بپذیرد از فعالیت خود در کشور استفاده خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید