استقرار کارشناسان بهداشت در 50 موکب استان اصفهان/ زائران اربعین واکسیناسیون را به روزهای پایانی موکول نکنند.


ساعت: 16:09
تاریخ انتشار: 31.05.1401
کد خبر: 1891809

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به همه مدیران عامل و روسای موکب ها و زائران توصیه کرد دو نوبت واکسن مصرف کنند و اگر شش ماه از واکسن قبلی شان گذشته است، دوز تقویتی را به آخرین نوبت موکول نکنند. روزها.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ حمید گله‌داری از راهبران راهپیمایی اربعین برای خدمت به مردم و کمک به کادر درمانی در اوج شیوع ویروس کرونا در کشور تشکر کرد. اطلاعات نشان داد که موکب های اربعین ظرفیت عظیمی برای کشور است که می تواند در مناسبت های مختلف نقش آفرینی کند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص توصیه های بهداشتی در ایام پیاده روی اربعین گفت: اولین توصیه ما به تمامی مدیران و مدیران موکب ها و زائران این است که حتماً دو نوبت واکسن دریافت کرده باشند و در صورت دریافت واکسن واکسن قبلی شش است ماه گذشته، دوز یادآوری را تزریق کنید.

وی ادامه داد: در تمامی مراکز درمانی خود دو واکسن سینوفارم و پاستوواک تهیه کرده ایم که مورد تایید کشور عراق نیز هستند و برای دریافت واکسن نیازی به مراجعه به مراکز خاصی نیست.

گله داری با بیان اینکه مردم به دلیل عوارض واکسن خود را به روزهای آخر موکول نکنند، تصریح کرد: افزایش شیوع ویروس کرونا در عراق در حال حاضر بیشتر از ایران است و این آمار با مرگ و میر بالایی همراه است. رهبران موکب باید مسائل بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهند و به فکر تهیه ماسک برای خادمان و زائران باشند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه کارشناسان بهداشت محیط امسال در بیش از 50 موکب بزرگ مستقر می شوند، گفت: این کارشناسان بر روند رعایت بهداشت در موکب ها نظارت می کنند تا از بیماری زائرین جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: هر موکب یک لینک سلامت را به دانشگاه علوم پزشکی معرفی می کند که هفته آینده جلسات مشترکی با آنها برگزار می شود.

گله داری با بیان اینکه 5 موکب با خدمات درمانی از استان اصفهان داریم، تصریح کرد: اگر در بین موکب ها کسانی هستند که تمایل به ارائه خدمات درمانی دارند، می توانیم آنها را به داوطلبان متخصص معرفی کنیم و درباره داروی این موکب ها بحث کنیم. ما با معاونت غذا و دارو هماهنگ کرده ایم و موکب های پزشکی می توانند برخی از نیازهای پزشکی خود را از این طریق پیگیری کنند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اذعان داشت: یکی از مشکلات عراق مشکل وبا است.

وی با تاکید بر اینکه زائران علاقه مند به موکب های پزشکی باید مراقبت های پزشکی کامل داشته باشند تا شاهد مشکلاتی در این زمینه نباشیم، گفت: ویروس کرونا فعلی نسبت به ویروس قبلی بیماری زاتر است و اگر یکی از اقوام در این زمینه مشکلی داشته باشد. آنها باید مشکلات سلامتی را در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید