9 موکب در کشور به زائران اربعین خدمت می کنند/ اربعین همبستگی همه مسلمانان و آزادگان را به ارمغان آورد.


ساعت: 16:11
تاریخ ارسال: 1301/06/13
کد خبر: 1894996

یکی از کارکنان موکب بانوان فاطمیه با اشاره به اینکه اربعین همبستگی همه مسلمانان و آزادگان جهان را به ارمغان آورده است، گفت: علاوه بر موکب بانوان فاطمیه در مسیر نجف به کربلا، 9 موکب دیگر خدمات رسانی خواهند کرد. به زنان و کودکان در مرزها در کنار.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، معصومه ظهیری فاضل در نشست خبری فعالیت های خواهران اربعین با اشاره به اینکه توجه به مسئله اربعین در روایات که یکی از نشانه های تشیع است انجام می شود، اظهار داشت: ایام زیارت امام حسین (ع) m.a.) در طول سال به طور اتفاقی سالهای مهم و عادی وجود دارد.
وی ادامه داد: یکی از نشانه های تشیع، عبادت اربعین از راه دور و نزدیک است. اجتماع اربعین یکی از مهمترین رویدادهای امروز است که شیعیان و آزادگان جهان را گرد هم آورده است.
یکی از اعضای موکب مردمی بانوان فاطمی امروز با بیان اینکه اجتماع اربعین یکی از بزرگترین اجتماعات آیینی محور جهان است، گفت: حوزه علمیه خواهران از 10 سال پیش که مراسم پیاده روی اربعین حسینی برگزار شد، نسبت به این موضوع تبلیغاتی حساس شد.
وی ادامه داد: حوزه خواهران از 10 سال پیش در مراسم اربعین در مسیرهای مختلف منتهی به کربلا اقدام به اعزام مبلغ و فعالیت های مختلف برای بانوان و کودکان می کند.
ظهیری با اشاره به اینکه سال گذشته موکب کوچکی داشتیم اما امسال تلاش کردیم این فعالیت ها را گسترش دهیم، گفت: امسال ثبت نام کردیم و موکب بانوان فاطمی را راه اندازی کردیم و مقرر شد این موکب امسال در تاریخ 1396/07/13 برگزار شود. جاده نجف به کربلا در عمود 1222 باشد
وی خاطرنشان کرد: برنامه هایی از قبیل قرائت قرآن، عزاداری برای بانوان و کودکان، مرثیه خوانی و همراهی با زائران غیرایرانی و همچنین برنامه سلامت محور، ارائه خدماتی از قبیل توزیع غذا و تنقلات در کانون بانوان فاطمه برگزار می شود. راهپیمایی، تعمیر کیف و کفش، کالسکه را نیز خواهیم داشت.
معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه کاروانی متشکل از 5 دستگاه اتوبوس امروز به مرز اعزام می شود، گفت: علاوه بر این موکب، 9 موکب دیگر در مرزهای کشور مانند کرمانشاه، در حال اجراست. خوزستان و ایلام به زائرانی که هم اکنون عازم زیارت اربعین شده اند خدمات ویژه ای ارائه خواهند داد و مدارس علمیه خواهران نیز برای اسکان زائران در نظر گرفته شده است.
وی افزود: این موکب در طول سال با ارائه فعالیت های فرهنگی و تعامل با بانوان سایر کشورها فعال خواهد بود.
ظهیری گفت: موکب بانوان فاطمی در فضای مجازی در گسترش معارف اسلامی و سبک حسینی فعالیت گسترده ای دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید