هیچ کس از تفاوت این ورزش استفاده نکرده است. به حاشیه نمی روم/ فشار غیرقانونی روی لیست کارشناسان ورزشی نداشتیم

ساعت: 08:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۳
کد خبر: 1802594

هنوز به نتیجه ای نرسیده ام که در انتخابات کمیته ملی المپیک شرکت کنم.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: هنوز به جمع بندی برای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک نرسیده ام و هر زمان به جمع بندی رسیدم ابتدا آن را به رسانه ها اعلام می کنم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید رضا صالحیه امیری رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه مراسم افتتاحیه پارک المپیک تهران گفت: کمیته های ملی المپیک در سراسر جهان باید برای توسعه محیط زیست خود برنامه ریزی ملموس و سالانه داشته باشند. اصولاً فلسفه IOC و منشور المپیک از سال 2000 تغییر کرده و سه رکن فرهنگ، محیط زیست و ورزش قهرمانی را گرد هم آورده است.

وی ادامه داد: بازی های المپیک زمستانی تا دو هفته دیگر در پکن آغاز می شود و یکی از اهداف اصلی تیم میزبانی این رویداد توسعه محیط زیست است. مرادی معاون سازمان محیط زیست و همکارانش بهترین همکاری را داشتند. .

صالحیه امیری گفت: پارک المپیک به صورت نمادین در پارک پردیسان افتتاح شد. این رویداد همچنین در 31 استان برگزار می شود. طبق اعلام کمیته بین المللی المپیک، قول داده بودیم که هر سال ردیف بودجه مستقلی برای توسعه محیط زیست و ورزش داشته باشیم. از این پس قهرمانان و پیشکسوتان ما در این عرصه مسئولیت خواهند داشت. با مشارکت سازمان محیط زیست در تهران، فعالیت های زیست محیطی در مراکز استان ها و شهرستان ها آغاز می شود.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره بازدید از فدراسیون کشتی و اینکه این نشان می دهد بین کمیته ملی المپیک و فدراسیون کشتی تفاوتی وجود ندارد، گفت: وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک رسالت فرهنگی دارند. علاوه بر ورزش قهرمانی فلسفه وجودی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ایجاد انسجام، هماهنگی و همدلی بین مولفه های ورزش تحت رهبری پنجاه فدراسیون است. ما نمی توانیم مانند این دو بخش با مجموعه هایمان بحث کنیم. فدراسیون کشتی و همه فدراسیون ها جزو خانواده بزرگ ورزش هستند و طبیعتا یکی از ماموریت های اصلی من در چهار سال گذشته ایجاد انسجام و هماهنگی در بستر جامعه ورزش قهرمان بوده است. از روز اول تا امروز سعی کردم به حاشیه نروم و مطمئنا از این به بعد هم به حاشیه نخواهم رفت.

وی افزود: روز گذشته از اردوی تیراندازی بازدید کردم و سپس برای بررسی مسائل و مشکلات این رشته به اردوی کشتی رفتم. عکس ها در حال ارسال به مصر هستند و نیاز به پشتیبانی دارند. با تک تک قهرمانان و مربیان این رشته صحبت کردم. با کمانداران ناشنوا هم صحبت کردم و سپس با رئیس فدراسیون، مربیان و رزمی کاران حاضر در اردوی کشتی صحبت کردم. آنها به مسابقه در آمریکا و چندین رویداد دیگر پس از آن می روند.

صالحی امیری همچنین گفت: از اصحاب رسانه انتظار دارم وفاق و همدلی را در مجموعه ورزشی ایران ترویج دهند. از گذشته تا امروز و در زمان حضور در کمیته ملی المپیک، متعهد هستم که این مسیر هماهنگ را طی کنم، زیرا در چهار دهه اخیر هیچکس از شکاف ورزش قهرمانی بهره ای نبرده است.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: در مورد تدوین و ارائه آیین نامه جدید انتخابات IOC دو دیدگاه متفاوت وجود دارد که برخی آن را غیرضروری و عاملی برای به تاخیر انداختن انتخابات و برخی دیگر آن را ضروری می دانند. در این باره با کمیته ملی المپیک دیدار خواهد کرد. ما پیش نویس آیین نامه سال 92 را داریم. تصمیم گرفته شده است که کمیته بین المللی المپیک استعلام کند. اگر همین آیین نامه با چند اصلاحیه به رسمیت شناخته شود، بر همین اساس انتخابات برگزار می کنیم در غیر این صورت یک هفته دیگر قوانین را تغییر می دهیم و بلافاصله به IOC می فرستیم و پس از آن برای تصویب به مجمع ارائه می کنیم. در هر دو مورد، من به عنوان کمیته ملی المپیک و من به عنوان رئیس مجمع متعهد هستیم که انتخابات را در موعد مقرر در 8 اسفند برگزار کنیم.

صالحی امیری با اذعان به اینکه آیا فشارهایی برای نمایندگی کارشناسان ورزشی خارج از مجموعه ورزشی و کمیته ملی المپیک وجود دارد یا خیر، اذعان داشت: صادقانه می گویم و تاکید می کنم که تا امروز فشاری خارج از قانون در کمیته ملی المپیک نداشته ایم. منطقی است که فشاری وارد نشود، زیرا ما یک نهاد عمومی غیردولتی و مستقل و تابع منشور المپیک هستیم و طبیعی است که هیچ دخالت دولتی در کمیته ملی المپیک وجود نداشته باشد.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص اینکه گفته می شود کیومارت هاشمی برای قرار گرفتن در لیست کارشناسان ورزشی با وی دیدار کرده است، گفت: تا امروز آنچه من و همکارانم در هیات اجرایی داریم همین بوده است. انتخابات قانونی و شفاف 8 مارس. “طبعاً من در دفترم با اقوام زیادی ملاقات می کنم. این ملاقات ها فرصتی برای مذاکره غیررسمی نیست. شما به عنوان رسانه می بینید که من همیشه مسئول هستم. مطمئن باشید با 10 سال سابقه هرگز هرگز پاسخگو نیستم. من خارج از قانون، اخلاق و شفافیت عمل نخواهم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات کمیته ملی المپیک شرکت خواهد کرد، گفت: زمانی که به نتیجه رسیدم ابتدا آن را به رسانه ها اعلام می کنم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید