استقبال 80 درصدی دانش آموزان از بازگشایی مدارس در البرز/ نگران تراکم بالای جمعیت در منطقه 4 کرج هستیم.


ساعت: 14:09
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1819189

علی حجارگشت گفت: آیین نامه اجرایی مدارس به مدیران ابلاغ شده و با توجه به مصوبه ستاد تاج ملی حضور دانش آموزان الزامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی هاجرگست مدیرکل آموزش و پرورش البرز در گفت و گو با خبرنگار تیتریک با اشاره به بازگشایی مدارس استان پس از 25 ماه گفت: مدارس 510 هزار دانش آموز پذیرش کرده اند.

هاجرگشت افزود: 2200 فضای آموزشی یک نوبته و دو نوبته در قالب 18 هزار کلاس درس در البرز وجود دارد که 25 هزار و 600 کلاس در مدارس فعالیت می کند.

وی گفت: با توجه به وقفه طولانی مدت تعطیلی مدارس، مدارس آمادگی 100 درصدی برای بازدید دانش آموزان را دارند، تیم های بازدید از مناطق مختلف بازدید کرده اند و شرایط برای ورود دانش آموزان به مدارس مهیا است.

هاجرگشت گفت: 40 تیم سنجش به نواحی اعزام شده اند و برای رفع نواقص در اسرع وقت بر عملکرد آموزشی مدارس نظارت می کنند و میانگین حضور دانش آموزان در مدارس بالای 80 درصد و در برخی مدارس به 90 درصد رسیده است.

وی گفت: آیین نامه مدارس به مدیران ابلاغ شده است و با مصوبه ستاد ملی حضور دانش آموزان الزامی است اما اگر والدین نگران بیماری های خاص و زمینه ای باشند نمی توانند حضور یابند. ”

هیرگشت افزود: آموزش از راه دور نداریم مگر اینکه به صورت تکمیلی و آموزشی در شبکه شاد باشد، البته قبل از امتحانات خرداد ماه در قالب بسته های اضافی برای برخی از دانش آموزان به دلیل جراحی یا بیماری در روز انجام می شود. مورد به مورد».

وی گفت: ملاک آموزش ستاد تاج و تخت کشور است و تاکنون بیش از 90 درصد دانش آموزان و معلمان البرزی نوبت اول، 82 درصد نوبت دوم و 55 درصد نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

هیجرگشت گفت: منطقه 4 کرج از تراکم جمعیت بالایی برخوردار است و در دستورالعمل جدید فاصله اجماعی وجود ندارد، نسبت به تراکم بالای وزارت آموزش و پرورش ابراز نگرانی کرده ایم و قطعا به این موضوع رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید