استقراض نمایندگان؛ انحراف مضر در گیلان / هیات امنا به تعهدات عملی و اعتقادی به خوبی پایبند باشد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی نیازمند هشتم دی ماه در گفت و گو با خبرنگار، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر عدم دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات، اظهار داشت: با توجه به شرایطی که در استان ها و شهرستان ها شاهد آن هستیم، متاسفانه این آسیب بیشتر شده است. قابل مشاهده است «او مدت زیادی است که در کشور بوده و در مقایسه با انتصابات در سطوح مدیریتی و حتی اجرایی در شهرستان ها، ورود نمایندگان به لحاظ گرایش های سیاسی قبیله ای صورت می گیرد.

وی افزود: در برخی موارد شنیده می شود که معاملاتی بین افراد و نمایندگان مختلف صورت می گیرد و این استقراض یک انحراف است که متأسفانه مدت هاست شاهد آن بوده ایم.

این کارشناس سیاسی گفت: متاسفانه این فضا در استان ما رایج است و یکی از آسیب های جدی گیلان است که موانعی نیز ایجاد می کند. وی گفت: متاسفانه عملکرد کلی نمایندگان ما در استان نیز در این فضا وجود دارد. با تاکید مجدد مقام معظم رهبری، آقایان اصلاح رفتار خواهند گفت ممکن است ما دیگر این آسیب نباشیم، زیرا این آسیب در انتصابات مختلف خود را نشان می دهد.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: اگر فردی بدون رعایت موازین انقلاب، آرمان ها و عدم اعتقاد به این اصول به سمت منصوب شود، نماینده موظف است این انحراف را فریاد بزند، زیرا سوگند یاد کرده که پاسدار قانون اساسی باشد و نظارت بر اجرای مجدانه قانون اساسی


هیئت امنا باید بر تعهد عملی و اعتقادی نامزدها نظارت دقیق داشته باشد

وی با تاکید بر تشخیص این انحراف گفت: افرادی که در ایام انتخابات برای برخی نمایندگان کار می کنند، افرادی که برای آنها هزینه می کنند و افرادی که قومیتی، خویشاوندی و قبیله ای هستند، به ویژه در برخی شهرها که این نوع وابستگی ها بسیار رایج است. «ممکن است یکی از انحرافاتی باشد که پیش می آید.

نیازمان افزود: با توجه به اینکه برخی از این نمایندگان فعلی قصد دارند در انتخابات آینده شرکت کنند، امیدوارم شورای نگهبان با تاکیدات مقام معظم رهبری بر وظیفه عملی و اعتقادی نظارت کند چرا که این نماینده ولی فقیه است. مسلمانان: «واجب نیست و نباید چنین افرادی را تأیید کرد که در انتخابات بعدی و مجلس شرکت کنند.

وی جهت گیری های مجلس در خصوص رسیدگی و مطالبات خدمت رسانی به مردم، پیگیری آرمان های مهم انقلاب در عرصه عدالت خواهی، استقلال و خودباوری را از شاخص های مجلس انقلابی عنوان کرد و گفت: برای انقلاب اسلامی. مجلسی که دغدغه ها و دغدغه های فرهنگی و اجتماعی برای رفع نیازهای مردم داشته باشد، بنابراین مجموع این شاخص ها آن را تبدیل به مجلسی انقلابی می کند که در مجالس و قیام ها، در دکمه هایی که برای آرای مثبت و منفی داده می شود، قانون را رعایت کند. همه در نظر گرفته شده است.

این کارشناس خاطرنشان کرد: به نظر می رسد مجلس طی این دو سال با همه انتقادات، مطالبات را پیگیری کند که البته مطلق نیست و نقدهایی در این زمینه وجود دارد اما با تاکیدات مقام معظم رهبری. ، امیدواریم در صورت وجود کاستی، نمایندگان مجلس در جهت سرعت بخشیدن به انقلاب، رفع آن و انقلابی واقعی بودن اقدام کنند و پشت نظام بایستند و بتوانند تصمیمات سخت را به خوبی اتخاذ و به موقع اجرا کنند.


نمایندگان نباید تحت فشار رسانه ها باشند

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تاکید کردند که اگر روند تحقیقات دقیق باشد و در برخی موارد اقدامات کارشناسی و اصلاحی انجام شود، نمایندگان مجلس نباید تحت فشار رسانه ای قرار گیرند و مجلس باید در این زمینه توضیح درستی داشته باشد. متأسفانه در این دو سال در مجلس یکی دو طرح داشتیم که به دلایلی از مجلس حذف و به جای دیگری منتقل شد و به نظر می رسد این دستور مقام معظم رهبری نشان می دهد که استقامت لازم است.» تحت فشار قرار نگیرد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بحث تفکیک قوا را یکی از موضوعات مهم در قانون اساسی می دانند، گفت: اگر سران قوا در کنار هم باشند گاهی این نهاد با آنها همراهی نمی کند. آنها این تمرکز را روی هماهنگی ایجاد می کنند و یک انتظار این است که اگر موانعی در مسیر انجام کارها وجود دارد، باید بر آنها غلبه کرد و موانع را برطرف کرد.

وی ادامه داد: وقتی شعار نهضت و آرمان های انقلاب و گفتمان آن مسیر عدالت و پیشرفت و بحث مردم سالاری دینی است، هر نیرویی باید در این مسیر پیشروی کند.


اولویت دادن به خدمت به مردم؛ خیلی چیزها با قفل خوب پیش نمی روند

نیاسمند افزود: گاهی ممکن است در تاکتیک ها ناهماهنگی هایی وجود داشته باشد اما باید تلاش شود که خدمت رسانی به مردم در اولویت قرار گیرد و به فرموده حضرت آقا گروگان گیری نباید اتفاق بیفتد زیرا برای این گروگان خیلی اتفاق نمی افتد.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد هر سه دستگاه اعم از قوه مقننه، ریاست جمهوری و مرکز پژوهش های مجلس با تقویت حوزه پژوهش و حمایت از ایده های اتاق های فکر و استفاده از آن در سه گروه، بتوانند پیوندهای عملیاتی بیشتری ایجاد کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید