درست مانند آبی ها، شکست 5-0 قرمزها مقابل الغرافه در سال های اخیر مایه شرمساری آنها بوده است.

نمی توان با تز دوستی و رقابت ملی ایران فضای هواداری را در فوتبال باشگاهی تغییر داد، زیرا سال هاست چنین نسخه ای تجویز می شود و جواب نمی دهد، اما در این فضا می توان کمی نزاکت و متانت را رعایت کرد. . یعنی اگر مردم عادی خیلی اهل خوانندگی هستند، انتظار می رود که کلوپ ها فضا را گرم نکنند.

به عنوان مثال بلافاصله پس از پایان بازی پرسپولیس با الدیل، کانال رسمی باشگاه استقلال عکسی از تمرین این تیم را با زیرنویسی مزین به دو ستاره منتشر کرد که استعاره ای از دو قهرمانی این تیم در آسیا بود. همین سرنخ را به صفحات بی شماری از طرفداران در فضای مجازی داد که می توانند سه شنبه شب تیم بازنده را زیر پا بگذارند. حتی برخی استقلالی ها پا را فراتر گذاشتند و استدلال کردند که چون پرسپولیس ناعادلانه و با سهمیه استقلال به آسیا رفت، اسیر کارما شد و زود از مسابقات خداحافظی کرد!

اگرچه هنوز هیچکس نفهمیده است چرا آخرین مدیران استقلال در پرداخت طلب استراماچونی به تعویق افتادند تا این تیم مجوز حرفه ای دریافت نکند، اما پرسپولیس حداقل جواز حضور در این رقابت ها را از فصل قبل برای قهرمانی کسب کرد و نه به عنوان جایگزین. استقلال.

در مواقعی که باشگاه های ایرانی جملات مضحک منتشر می کنند و حتی زردتر از برخی هواداران هستند، شاید بهتر است خود مردم بخوانند تا به همشهری هایشان دلخور نشوند. متأسفانه هیچ کس به آنها یادآوری نکرد که فضیلت اصلی حمایت از یک تیم این است که به مدرسه پایبند باشید و به افتخارات خود ببالید، نه اینکه منتظر باشید که حریف تحقیر شود و به باخت خود افتخار کند.