استقلالی یک نیم فصل است که در لیست یحیی ستاره بوده است

استقلالی یک نیم فصل است که در لیست یحیی ستاره بوده است

یکی از پست هایی که پرسپولیس می خواست برای این فصل تقویت کند، دفاع چپ بود. با توجه به عملکرد ضعیف سعید آقایی و علی شجاعی و همچنین مصدومیت طولانی مدت وحید امیری، پرسپولیس همچنان خواهان جذب یک مدافع چپ قابل اعتماد بود.

انتخاب اول آنها امید نورافکن تیم ملی سپاهان بود. یحیی گل محمدی علاقه زیادی به این بازیکن دارد و سال گذشته هم تلاش کرد تا نظرها را به خود جلب کند اما نشد. تیم امید تا پایان فصل با سپاهان قرارداد دارد و مدیران سپاهان راضی به فروش این بازیکن در تابستان نبودند.

زکی پور جدا از درخشش میلاد در لیست یحیی گل محمدی نیز قرار داشت اما به دلیل مطالبات مالی بالای این بازیکن و مخالفت شدید هواداران پرسپولیس، پیوستن زکی پور به این تیم منتفی شد.

اگرچه مدیران باشگاه پرسپولیس در مصاحبه های خود اعلام کردند که پرسپولیس برنامه ای برای جلب توجه مردم ندارد، اما واقعیت این است که این باشگاه چندین بار برای جلب توجه مردم تلاش کرد. حتی آن زمان در نقل و انتقالات تابستانی یکی از ملی پوشان پرسپولیس مدعی شد که خود امید در سال قبل از جام جهانی به پرسپولیس علاقه دارد اما سپاهانی ها قصد نداشتند این بازیکن تاثیرگذار را در اختیار تیمش قرار دهند. رقبای مستقیم

با توجه به این شرایط و مخالفت شدید سپاهان با فروش نورافکن، پرسپولیس این فصل را با بازیکنانی چون علی نعمتی، محمدمهدی احمدی و وحید امیری در پست دفاع چپ آغاز کرد. قرارداد نورافکن با سپاهان در پایان لیگ بیست و دوم به پایان می رسد و پرسپولیس یا هر تیم دیگری بعد از پایان قرارداد این بازیکن می تواند نورافک را به خدمت بگیرد. اتفاقی که راه پرسپولیسی شدن نورافکن را بست دقیقا شبیه به دانیال اسماعیلی فر بود.

دانیال هم در 2 فصل اخیر و هم در نقل و انتقالات زمستانی لیگ بیست و یکم مورد توجه پرسپولیس بوده است اما باشگاه سپاهان از فروش این بازیکن به پرسپولیس دل خوشی نداشت. از این رو پرسپولیسی ها منتظر ماندند و پس از پایان قرارداد اسماعیلی فر با سپاهان، این بازیکن را به خدمت گرفتند. امید که در تیم ملی حضور داشت در آخرین لحظات توسط کی روش کنار گذاشته شد تا یکی از بزرگ ترین بازمانده های تیم ملی در جام جهانی باشد.

نورافکن که امید زیادی به تجربه اولین جام جهانی خود داشت، موفق به انجام این کار نشد و برای حضور در جام جهانی باید 4 سال صبر می کرد. هنوز مشخص نیست کی روش به تیم ملی ادامه می دهد یا خیر، اما نورافکن تحت هیچ شرایطی نمی خواهد حضور در جام ملت های آسیا را در سال آینده از دست بدهد. از طرفی خیلی ها معتقد بودند که اگر امید در یکی از دو تیم پرطرفدار پایتخت بازی می کرد، کی روش نمی توانست به این راحتی با او قرارداد ببندد.

همین موضوع باعث شد تا بار دیگر ماجرای پیوستن نورافکن به پرسپولیس در نقل و انتقالات زمستانی در فضای مجازی مطرح شود. نه باشگاه های پرسپولیس و سپاهان و نه امید نورافکن هنوز واکنشی به این شایعات نشان نداده اند. با این حال همه از علاقه شدید یحیی گل محمدی به کانون توجهات آگاه هستند. از آنجایی که قرارداد نورافکن با سپاهان در پایان فصل به پایان می رسد و این بازیکن هنوز قرارداد خود را با سپاهان تمدید نکرده است، در صورت عدم فروش این بازیکن در نقل و انتقالات زمستانی این بازیکن می تواند بدون پرداخت پول از سپاهان جدا شود. بنابراین سپاهان می تواند یا این بازیکن را بفروشد یا در نیم فصل با بازیکن دیگری معاوضه کند.

اگرچه هنوز چند هفته به نقل و انتقالات زمستانی باقی مانده است، اما تیم های زیادی فعالیت نقل و انتقالاتی خود را آغاز کرده اند. یحیی گل محمدی که در این فصل به دنبال هدایت تیمش به قهرمانی است، قطعا نیم فصل به دنبال تقویت تیمش خواهد بود و در صورت مهیا شدن شرایط به کارلوس کی روش بازیکن سابق استقلال و سرخورده تیمش سر می زند. این بازیکن با کیفیت حال باید دید برنامه تیم امید و سپاهان در نیم فصل چگونه خواهد بود و آیا این انتقال بزرگ و جنجالی انجام می شود یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید