استماع اتهامات شورشیان باید مبتنی بر توضیح باشد


ساعت: 14:05
تاریخ انتشار: 1301/08/22
کد خبر: 1910597

دشیری رئیس قاضی استان یزد با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین گفت: جلسات رسیدگی به محکومان اغتشاشات اخیر باید تبیین مدار، مستند و مستدل باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا، غلامعلی دسیری امروز در نشست فصلی دادستان های استان با اشاره به آغاز روند رسیدگی به پرونده متهمان اغتشاشات اخیر گفت: دادستان ها در جلسات فقط به این موضوع اکتفا نکردند. بررسی وقایع و تعیین مجازات ها و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری با کشف ریشه های آسیب های اجتماعی، جهاد تبیین را در دستور کار این جلسات قرار دهند.

وی با بیان اینکه اغتشاشات اخیر یک پدیده صرف نیست، تصریح کرد: عوامل بسیاری در سازماندهی اغتشاشات در حوادث اخیر نقش داشتند.

دشیری تصریح کرد: دشمن در قیام های اخیر تمام تجربیات خود را در قیام های گذشته برای براندازی نظام به کار گرفت و در این مسیر با شعار زن، زندگی، آزادی شروع کرد و به شعار سنگ اغتشاش و فداکاری رسید. به این ترتیب همه چیز در حوزه رسانه را به میدان آورد و طبقات خیابانی و نفوذی را به میدان آورد.

وی مهمترین راهبرد دشمنان در اغتشاشات اخیر را بمباران رسانه ای با تولید مطالب کذب و انتشار گسترده آن عنوان کرد و افزود: به این ترتیب دشمنان برای اکثر اقدامات خود از نمادهای اعتراضی مختلف استفاده کردند.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: ساماندهی اغتشاشات با استفاده از ادراک جنگ و انتشار تصاویر نیروهای نظامی و انتظامی به دنبال این پروژه بود تا آنها را شرمنده و از صحنه بیرون راند و اگر تدابیر نیروی انتظامی نبود. فرماندهی و اعتقاد راسخ نیروهای امنیتی و انتظامی این طرح قطعاً ایجاد شکاف بین این نیروها، مردم و دولت مؤثر بود.

وی افزود: اگرچه برخی از این فتنه ها توسط نیروهای امنیتی شناسایی و این فتنه مهار و مهار شد، اما ابعاد چندلایه و متنوع آن باعث خسارت و هزینه به اموال عمومی و مردم شد.

دشیری تصریح کرد: سوزاندن اکثر عوامل نفوذی، شناسایی جاسوسان، افزایش انسجام و وحدت بین نیروهای نظامی و انتظامی کشور، ایجاد انسجام در جامعه، لزوم رسیدگی به توسعه پیام رسان های داخلی، حمله سپاه به حزب کومله از مهمترین موارد است. دستاوردهای تحولات اخیر برای آن یک سیستم بود.

وی با بیان اینکه اقدام تروریستی در شیراز به خوبی نشان دهنده هدف نهایی دشمنان این نظام است، تصریح کرد: اگرچه از دست دادن بسیج، نیروی انتظامی و ارتش برای کشور سخت است، اما قطعاً نطفه های این انقلاب بیمه شده و خواهد بود. بارور شده با این خونها .

دشیری بیان کرد: در این جنگ ادراکی باید برنامه هایی برای بازگرداندن نوجوانان و جوانان متوهم به نظام و انقلاب اندیشید چرا که قطعا بسیاری از آنها تحت تاثیر هجمه های رسانه ای دشمنان قرار گرفته اند.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: باید هوشیار بود و از ساختن رزومه های جعلی برای برخی از غرب گرایان پرهیز کرد و با برنامه ریزی مدون و هدفمند در جذب آسیب دیدگان حادثه اخیر تلاش کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید