استکبار با هرج و مرج عراق ترس خود را از جامعه جهانی عرب نشان داد


ساعت: 12:13
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894055

ولی منش گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال ناآرامی و هرج و مرج در عراق هستند تا از تشکیل جامعه جهانی اربعین جلوگیری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عطا ولی منش در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک با اشاره به وقایع عراق اظهار داشت: اتفاقاتی که در ماه های اخیر در عراق توسط مقتدی صدر و برخی سیاستمداران عراقی رخ داده است به نوعی گواه یک قیام هدفمند و برنامه ریزی شده است.

وی افزود: آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی با ایجاد اختلاف، هرج و مرج و درگیری در بین مردم عراق سعی در رسیدن به اهداف شوم خود دارند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: هر ساله در آستانه اجتماع بزرگ بین المللی اربعین شاهد تحرکات دشمن و اتفاقاتی از این دست هستیم که این خود گواه بر اهمیت اربعین است.

ولی منش تصریح کرد: برخی که دشمن اسلام هستند و مخالف تقویت محور مقاومت در عراق توسط ایران، تحریک اراذل و اوباش در عراق و انجام اقدامات تفرقه افکنانه هستند، درصدد ایجاد اختلاف بین عراق و ایران هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: استعفای آیت الله خیری از مراجع تقلید عراق و نجف و تاکید ایشان بر رهبری امام خامنه ای به عنوان مردی با ظرفیت رهبری ملت جهان اسلام، برخی از این توطئه ها را در همان ابتدا خنثی کرد.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات داخلی عراق تنها با مشارکت مردم و مسئولان این کشور قابل حل است و نقش مرجعیت آیت الله سیستانی در این برهه مهم است.

اما منش گفت: مردم عراق بیشترین آسیب را از اغتشاشات و اغتشاشات می بینند، چرا که رسانه های عراقی اعلام کردند تعداد قابل توجهی از مردم کشته و زخمی شده اند که دستان آلوده استکبار را در قیام های اخیر عراق نشان می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید