چالش ها و تهدیدهای خارجی آمریکا چیست؟/ تلاش استکبار برای بی ثبات کردن ایران با ایجاد هرج و مرج


ساعت: 13:25
تاریخ ارسال: 08/04/1401
کد خبر: 1906128

مشاور ارشد فرمانده کل سپاه تشریح کرد؛

حسین طائب با اشاره به اینکه آمریکا تمام توان خود را برای ایجاد بی ثباتی در منطقه به کار گرفته و در این زمینه وارد عمل می شود، گفت: در حال حاضر در ایران نابسامانی وجود دارد زیرا این زمان برای آمریکایی ها سرنوشت ساز است. انتخابات کنیسه های اسرائیل در راه است و ایران یکی از چالش های اصلی آمریکا است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; حجت الاسلام والمسلمین حسین طیب ظهر امروز در همایش جهاد تباین ویژه طلاب کرمان اظهار داشت: خداوند متعال را شاکرم که توانستم در جمع علما در پایتخت مقاومت جهان اسلام حضور پیدا کنم و روح والای سردار شهید سلیمانی.

مشاور عالی فرمانده سپاه با اشاره به حوادث و ناآرامی های اخیر در کشور ادامه داد: این سوال نیاز به پاسخ دارد که فتنه اخیر در رویارویی جبهه اسلام و جبهه استکبار چه جایگاهی دارد و چرا؟ در این مرحله دشمن دوباره با تمام وجود تلاش کرد تا میدان را بگیرد و نقشه جدیدی ایجاد کند؟




تبیین جایگاه قیام اخیر در رویارویی جبهه اسلام و جبهه استکبار

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دو جریان در برهه حساسی در حال شکل گیری است، گفت: از منظر جبهه آمریکا محوری استکبار، دهه جدید، دهه تعیین سرنوشت آمریکا و آمریکاست. جهان و آمریکایی ها معتقدند که تا سال 2030 سرنوشت رهبری جهان به معنای اتحاد یا تفرقه است و تکه تکه شدن جهان در این دهه شکل می گیرد.

وی با اشاره به اینکه دو هفته پیش سند امنیت ملی آمریکا منتشر شد که می توانید به آن مراجعه کنید، گفت: این سند یک سند 48 صفحه ای است که می توان آن را برای تقویت آمریکایی گرایی خواند و این سند می گوید جهان در حال تغییر است و ما در یک نقطه عطف مهم در تاریخ و در میانه یک رقابت استراتژیک برای شکل دادن به آینده نظم بین المللی هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین طیب گفت: آمریکایی ها سال 2030 را برای خود دهه تعیین کننده می دانند و طبیعی است کسانی که آن را دهه تعیین کننده می دانند باید تمام تلاش خود را معطوف به مقابله با چالش های داخلی و خارجی کنند. کنار بیایید و از فرصت ها استفاده کنید.




اولویت آمریکا امنیت اسرائیل و نفت ارزان است

مشاور ارشد فرمانده کل سپاه تصریح کرد: سند راهبردی امنیت ملی آمریکا در قرن دوم و یکم دارای سه فصل است که وضعیت آمریکا و جهان را توضیح می دهد و اقداماتی که باید انجام شود نیز در این سند بیان شده است.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه افزود: بر اساس این سند ربع قرن بیست و یکم وضعیت آمریکا را مشخص می کند و می گویند در این شرایط آمریکا باید بر مشکلات خود غلبه کند و مایه قوت متحدانش شود و اگر این اتفاق بیفتد، کدخدایی جهان خواهد شد

وی با تاکید بر اینکه اولویت آمریکا امنیت اسرائیل و نفت ارزان است، گفت: استراتژی آمریکا در سال 2000 این بود که برای هر قاره ای برنامه بنویسیم و بعد می گویند خاورمیانه قلب جهان است که کشورهای دنیا را نگیریم. خاورمیانه با ما و تسلط بر ایران ما به اهداف خود نرسیدیم.




چالش ها و تهدیدهای خارجی آمریکا چیست؟/ تلاش استکبار برای بی ثبات کردن ایران

حجت الاسلام والمسلمین طیب درباره چالش ها و تهدیدهای خارجی آمریکا گفت: اولین تهدید آنها چین است زیرا قدرت دفاعی، فناوری و اقتصادی دارد. تهدید دوم آنها روسیه است و معتقدند روسیه صلح در اروپا را تهدید می کند و برای سایر مناطق بی ثباتی می آورد و سومین تهدید برای آمریکایی ها کشورها و قدرت هایی هستند که دموکراسی آمریکایی را تضعیف کرده و مدل جدیدی از حکومت را ارائه می دهند. مهمترین تهدید برای آمریکایی ها در این زمینه است.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران کاری کرده اند که بر اساس منافع ملی ائتلاف جدیدی با چین و روسیه ایجاد کند و ما توانسته ایم استراتژی جدید مبتنی بر منافع ملی است و ما به دنبال این هستیم که علاوه بر سایر کشورها منافع ملی را تامین می کند و در کجا تامین کننده منافع ملی ما نیست، ما را بیرون می برند و جمهوری اسلامی ایران در این زمینه نقش آفرینی می کند.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه گفت: آمریکایی ها برای چالش های خود بی ثباتی ایجاد کردند، برای روسیه، اوکراین، چین، تایوان و برای ایران و انقلاب اسلامی، کنترل قدرت با بی ثباتی منطقه ای و تضعیف عناصر قدرت.




خون شهید سلیمانی باعث اخراج آمریکایی ها از عراق شد

وی با بیان اینکه آمریکایی ها جمهوری اسلامی ایران را یکی از سه چالش اصلی خود می دانند که در سایر چالش ها نقش دارد، تصریح کرد: آمریکایی ها شاهد این هستند که روند تسخیر انقلاب اسلامی در حال افزایش است و تلاش می کنند تا کمک به احزاب مقاومت برای بی ثباتی اما شکست خورد.

حجت الاسلام والمسلمین طیب با اشاره به اخراج آمریکا از افغانستان و بیان اینکه سیا سالانه 4.5 میلیارد دلار در افغانستان برای ایجاد شبکه امنیتی در این کشور هزینه می کند، گفت: رئیس منطقه ای آمریکا. گفت که ما روزانه چندین پرواز از کابل به سنتکام انجام دادیم تا شبکه ایمنی را برداریم و آنها متقاعد نشدند که در افغانستان بمانند.

مشاور ارشد فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه پیش بینی آمریکا این است که در جنگ روسیه و اوکراین، اوکراین مقاومت کند و روسیه عقب نشینی کند، گفت: ما شاهد غیبت و اخراج آمریکایی ها از عراق بوده ایم. خون شهید بزرگوار سلیمانی باعث اخراج شد. آمریکایی ها آمدند و بعد انگلیسی ها آمدند و سعی کردند عراق را بی ثبات کنند و با اقدامات خود می خواستند پیاده روی اربعین برگزار نشود.




چرا آمریکا در ایران دردسر درست می کند/ آمریکایی ها از تولید برق جمهوری اسلامی ایران می ترسند



رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران تصریح کرد: هر زمان آمریکایی ها غایب باشند اسرائیلی ها وارد عمل می شوند و به نوعی پرچم را بالا می برند و بالعکس وقتی اسرائیلی ها غایب هستند، آمریکایی ها وارد عمل می شوند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران با دور زدن تحریم ها زیرساخت ها را ایجاد کرده و اکنون شرایط کشور ما به گونه ای شده است که وقتی مسئولان برای مذاکره می روند، هیچکس پیام نمی دهد که نمی توانیم نفت خود را بفروشیم. و ذخایر ما خالی است و بنابراین نظر آمریکا نسبت به ما این است که ایران گذشته را جبران می کند و به سرعت و به سرعت قدرت تولید می کند و اگر قدرت ظهور کند و ایران قوی شود، مقاومت قوی خواهد شد، بنابراین در این مرحله آمریکا دست به کار خواهد شد. عمل. ایجاد نگرانی علیه کشور ما.

حجت الاسلام و المسلمین طیب با اشاره به اینکه آمریکا تمام توان خود را برای ایجاد بی ثباتی در منطقه به کار گرفته و در این زمینه وارد عمل می شود، تصریح کرد: در این لحظه در ایران نابسامانی به وجود آمده است زیرا این زمان زمان عزم است. این مشکل برای آمریکایی هاست، انتخابات کنیسه در اسرائیل در راه است و جمهوری اسلامی ایران یکی از چالش های اصلی آمریکاست.




روند افزایش قدرت در ایران

مشاور عالی فرمانده سپاه ادامه داد: در این مرحله با اسرائیلی ها توافق کردند که به عنوان پلیس بد وارد شوند و عملیات انجام دهند و شورش ها را سازماندهی کنند و آمریکا به عنوان پلیس خوب وارد شود و با ایران مذاکره کند. در واقع باعث ایجاد اختلال در برنامه های آنها می شد. آن روند خوب پیش می رفت و آمریکایی ها احساس می کردند که قبل از انتخابات باید این توافق جمع شود تا دموکرات ها در مقابل جمهوری خواهان پیروز شوند و بگویند ما با برجام ایران را کنترل می کنیم.

رئیس اسبق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران تصریح کرد: اما در این بین اتفاقی افتاد که در قضاوت آمریکایی ها نبود؛ اما در این میان اتفاقی افتاد که در قضاوت آمریکایی ها نبود. آمریکایی ها سقوط اولیه دولت بنت را پیش بینی نمی کردند. در یک سال شاهد چهار انتخابات در اسرائیل بودیم و درست پس از انتخابات چهارم، بنت توانست با احزاب دیگر به توافق برسد و کابینه تشکیل دهد. اما پس از اینکه جنبش بنت نتوانست به جامعه اسرائیل پاسخ دهد، دولت و کابینه وی سرنگون شد. بنت نامه ای 28 صفحه ای به مردم خاموش اسرائیل نوشت و از آنها خواست به خیابان ها بیایند و از او حمایت کنند. زیرا اگر آنها به خیابان ها نیایند، اسرائیل به سرنوشت دو بار قبلی که منجر به فروپاشی آن شد دچار خواهد شد.

وی افزود: از منظر آمریکا روند قدرت یابی در جمهوری اسلامی ایران در حال تشدید است و بنابراین باید روی این موضوع تمرکز کنیم که مسیر نابسامانی در ایران و بی ثباتی در کشورهای منطقه است.




روند مبارزه با فساد رو به افزایش است

حجت الاسلام و المسلمین طیب گفت: آمریکایی ها با دو موضوع در حوزه ناامنی از مهرماه در نظر دارند فعالیت های دانشگاهی را گسترش دهند. یکی بحث «حجاب و بی حجابی» و دیگری بحث «اتحاد و معیشت» در دانشگاه هاست و بعد این اقدامات را به دست مدیران فرهنگی، اقوام، مذاهب و… می رسانند. این روند را تا انتخابات دسامبر اسرائیل باز کرد و ادامه داد.

مشاور ارشد فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به سوال فوق افزود: اما روند اقدامات متفاوت بود و ابتدا شاهد مشکلات قومیتی در بین کردها و سپس لرها و بلوچها و در آخرین اقدام آنها بودیم. می خواستند در اهواز اقدام کنند که تیمی که برای این کار در خوزستان پول گرفته بودند دستگیر شدند و بعد از این اقدامات در زندان تهران شورش کردند که بگویند ما در زندان را باز کردیم اما شکست خوردند.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص فساد در کشور گفت: مبارزه با فساد وجود دارد، اما تصویر فساد از خود فساد بیشتر است، اما تصویر مبارزه با فساد کمتر از واقعیت است. بدانید که فساد یک روند نزولی و مبارزه با فساد یک روند صعودی است.

وی خاطرنشان کرد: التهاب، خشونت و نفرت ایجاد شده و برخی از بازیگران را داریم که توسط این شبکه ها شناسایی شده اند و در استان کرمان نیز دستگاه های اطلاعاتی اقداماتی انجام داده و با این معضل برخورد می کنند و افراد در حال مجازات هستند. و ما باید تلاش کنیم که دیگران را به جلسات توجیهی برگردانیم و باید با مزدورانی که به خارج از کشور در ارتباط هستند، برخورد کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید