استکبار جهانی دگرگونی هویت و ایجاد ناامنی را آغاز کرده است/ انتقام خون شهدای شیراز را خواهیم گرفت.


ساعت: 13:22
تاریخ انتشار: 08/06/1401
کد خبر: 1906521

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به جنایت تروریستی در حرم مطهر احمد بن موسی (علیه السلام) گفت: به فضل الهی انتقام این حادثه تلخ و جنگ طلبانه را استکبار ستیزی خواهند گرفت. جهان، که دلیل این جنایت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری وی در خطبه های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه این هفته تهران (6 آبان) ضمن سفارش به تقوای الهی گفت: همه باید تقوا را در کلام رعایت کنیم و به آن عمل کنیم.

وی افزود: گفتار یکی از مهم ترین ارتباطات جوامع بشری است که ارتباط کلامی است و اگر کلامی که شاید بیش از 70 درصد ارتباطات مردم را شامل می شود اگر واقعاً به صفت تقوا و حدود الهی مزین باشد. در گفتار رعایت می شود، نه تنها آن گفتار اصلاح می شود، بلکه سایر عرصه های زندگی انسان نیز اصلاح می شود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: این موضوع به قدری مهم و اساسی است که بیان امیرالمومنین علیه السلام در این باره همراه با قسم است. گفت: به خدا سوگند، ندیدم کسی از تقوای او سوء استفاده کند، مگر اینکه زبانش را کنترل کند. در حقیقت این امر خداوند متعال است که می فرماید: ای کسانی که ایمان آورده اید سخنان را محکم و اندک و متفکر و سنجیده و حساب شده بیان کنید. بعد گفت اگر بتوانید قول سدید را روی سرتان بگذارید بقیه اعمالتان هم درست می شود.

حاج علی اکبری تصریح کرد: امیرالمومنین(ع) فرمودند اگر انسان بتواند زبان خود را مدیریت و تدبیر کند و آن را به تقوای الهی آراسته باشد در سایر امور زندگی خود نیز از این تقوا بهره مند می شود وگرنه بی تقوای به زبانی که ما چنین هستیم. قرار گرفتن در معرض می تواند تمام زمینه های تقوای انسانی را در معرض خطر قرار دهد.

خطیب نماز جمعه تهران در خطبه دوم به جنایت تروریستی در حرم مطهر احمد بن موسی (علیه السلام) اشاره کرد و گفت: شهادت عزیزانمان در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (علیه السلام) به دست ترسوترین و حقیرترین مردم و حرمت حرم سوم را به محضر اهل بیت علیهم السلام در شیراز به محضر امام عصر (عج) نایب محترمشان تسلیت عرض می نماییم. رهبر بزرگ ملت قهرمان به ویژه مردم عزیز شیراز. به خانواده بزرگ این شهدای عزیز نیز درود می فرستیم. خداوند متعال این شهدای عزیز را با اباعبدالله الحسین (علیه السلام) قرین رحمت کند و عزت مجروحان این حادثه را اعاده کند.

وی افزود: واقعاً حادثه ای تلخ و جنگ طلبانه بود که با کمال ظلم و ستم، مردم مظلوم و بی دفاع در حال عبادت و زیارت در حال عبادت و زیارت در حال عبادت و زیارت با کمال ظلم کشته و یا مجروح شدند و امام امت را اندوهگین کردند. «به فضل الهی انتقام این خونهای پاک و بی گناه را عاملین قتل که عامل اصلی این حوادث یعنی استکبار جهانی هستند، خواهند گرفت.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: از شهدای مدافع حرم، عالم نخبه جوان عزیزمان از سلسله سادات، دکتر سید فرید الدین معصومی است که برای انجام ماموریت مهمی در شیراز حضور داشت و پس از انجام مأموریتی راهی شیراز شد. به معبد مقدس خداحافظی و زیارت می کنند در این مورد شهید می شوند و البته افتخار بزرگی برایشان بود.

وی ادامه داد: این شهدای عزیز امروز میهمان نماز جمعه ما هستند و انشاالله به امید خدای متعال آنها را گرامی خواهیم داشت. همچنین شهید ولی و نور جوان عزیزمان جناب آقای امیر کمندی که افتخار پذیرایی از پیکر ایشان را در نماز جمعه تهران داریم که دیشب توسط راهزنان داعش که در تهران یاغی هستند به شهادت رسید. انشاالله بر پیکر این شهدا نماز می خوانیم و سپس پیکر آنها را تشییع می کنیم. این مصیبت وارده را به بازماندگان خانواده این شهدا که در جلسه حضور دارند تسلیت می گوییم و از خداوند منان برای آنان صبر و شکیبایی مسئلت داریم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به پیام رهبر انقلاب پس از جنایت تروریستی شیراز تصریح کرد: رهبر عزیزمان در این پیامی که ارائه کردند تعبیر دقیقی دارند، سوزاندن عزیزان و هتک حرمت به اهل بیت. -روضه بیت جز با جستجوی ریشه این بلاها و اقدام قاطع و عاقلانه. جبران نخواهد شد. این چیزی است که ما باید کمی بیشتر در مورد آن فکر کنیم و نکات ظریفی را که در این پیام مهم هستند پیدا کنیم.

حاج علی اکبری با اشاره به راهبرد استکبار جهانی علیه ایران اسلامی تصریح کرد: استکبار جهانی دو موضوع تحول هویت و ایجاد و ساخت ناامنی علیه ایران اسلامی را در پیش گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید