اسرائیل: ایران و حزب الله به ما حمله کردند و اطلاعات حساس را به سرقت بردند

اسرائیل: ایران و حزب الله به ما حمله کردند و اطلاعات حساس را به سرقت بردند

اداره ملی سایبری رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: هدف هکرهای ایرانی و حزب‌الله ایجاد اختلال در سیستم خدماتی بیمارستان زیو اسرائیل بود، اما در نهایت علی‌رغم سرقت اطلاعات حساس بیماران، نتوانستند عملکرد این بیمارستان را مختل کنند.

اداره ملی سایبری اسرائیل صبح دوشنبه (امروز) در بیانیه‌ای مدعی شد که سه هفته پیش حمله سایبری مشترک ایران و حزب‌الله علیه بیمارستانی در اسرائیل را خنثی کرده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از پایگاه خبری اسرائیل هیوم، آژانس ملی سایبری اسرائیل بامداد دوشنبه اعلام کرد که حمله به یک بیمارستان اسرائیلی در شمال این کشور را خنثی کرده است اما هکرها موفق به سرقت اطلاعات حساس شدند.

در این بیانیه مدعی شد که هکرهای مرتبط با ایران و حزب الله لبنان تلاش کرده‌اند تا عملکرد بیمارستان را مختل کنند.

بر اساس این گزارش: در پی حمله 3 هفته پیش به بیمارستان زیو در سافد در شمال اسرائیل، سامانه ملی سایبری به همراه ارتش و آژانس امنیت داخلی شین بت در حال بررسی این حادثه و دخالت وزارت اطلاعات و اطلاعات ایران هستند. سایبری گروه حزب الله در این حمله شناسایی شد.

این حمله سایبری با تلاش مشترک نیروهای امنیتی اسرائیل و کارکنان بیمارستان قبل از اینکه هکرهای گروه “اگریوس” به هدف ایجاد اختلال در عملکرد بیمارستان و آسیب رساندن به درمان بیماران دست یابند، متوقف شد.

به گزارش اداره ملی سایبری اسرائیل: «در اواخر نوامبر 2023، گروه سایبری آگریوس وابسته به وزارت اطلاعات ایران با هدف آسیب رساندن به عملکرد عادی بیمارستان زیو، حمله سایبری را علیه بیمارستان زیو انجام داد».

این بیانیه می افزاید: این حمله توسط وزارت اطلاعات ایران و با مشارکت یک واحد سایبری حزب الله لبنان به نام سدر لبنان به رهبری محمدعلی مرعی انجام شد.

تحقیقات نشان داد که در نتیجه این حمله سایبری، اطلاعات شخصی حساس ذخیره شده در سیستم های بیمارستان به سرقت رفته است که شامل جزئیات و سوابق پزشکی بیماران بستری در بخش های مختلف است. (از جمله سربازان مجروح اسرائیلی که در حمله به غزه مجروح شدند و در این بیمارستان بستری شدند.)

در این بیانیه آمده است: حمله در مراحل اولیه متوقف شد و بدین ترتیب از آسیب رساندن ایران و حزب الله به عملیات بیمارستان و احتمالاً ایجاد تلفات غیرنظامی جلوگیری شد.

با این حال، مهاجمان توانستند اطلاعات بیمارستان را به سرقت ببرند و آن را در شبکه های اجتماعی پخش کنند، در تلاش مشترک با دادستانی ایالتی برای محافظت از حریم خصوصی بیماران، کانال های رسانه های اجتماعی که برخی از این اطلاعات حساس در آن منتشر شده بود حذف شدند.