فرمانده ارتش اسرائیل: ایران می‌خواهد گروهی شبیه به حزب‌الله در سوریه ایجاد کند

فرمانده ارتش اسرائیل: ایران می‌خواهد گروهی شبیه به حزب‌الله در سوریه ایجاد کند

ادعای مقام اسرائیلی: اگر رئیس جمهور ایران امروز به سوریه سفر کند متوجه می شود که تعداد نیروها کاهش یافته است/هر هفته در سوریه عملیات داریم.

مقام ارشد نظامی اسرائیل ایران را خطرناک ترین و بزرگترین تهدید در منطقه برای تل آویو توصیف کرد. وی مدعی شد که اسرائیل نقشه های ایران در سوریه را خنثی کرده است.

ژنرال آویو کوچافی رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل گفت: اسرائیل با نقشه های ایران در منطقه مقابله خواهد کرد و طرح ایران برای نصب صدها موشک در سوریه خنثی شده است.

او این اظهارات را روز سه شنبه در یک سخنرانی در مرکز مطالعات امنیت ملی اسرائیل (وابسته به دانشگاه تل آویو) بیان کرد. متن این سخنرانی بازتاب گسترده ای در رسانه ها از جمله خبرگزاری آنادولو و روزنامه القدس العربی داشت. ژنرال آویو کوچافی از سال 2019 فرماندهی ارتش اسرائیل را برعهده داشت.

کوکافی گفت: طرح ایران برای نصب صدها موشک در سوریه و اتصال ده‌ها نیرو به آنها و ایجاد گروهی شبیه به حزب‌الله در منطقه جولان را خنثی کردیم. سوریه، اما این طرح به طور کامل کنار گذاشته نشده است. ما هنوز در این زمینه کار داریم.

فرمانده ارتش اسرائیل: ایران می‌خواهد گروهی شبیه به حزب‌الله در سوریه ایجاد کند

یک مقام ارشد نظامی اسرائیل تصریح کرد: برای کاهش حضور ایران در سوریه فعالیت هایی در سطوح و مراحل مختلف انجام می شود. از طریق زمین، هوا و دریا. نه تنها در سوریه، بلکه در کل منطقه.

وی برنامه هسته‌ای ایران را خطرناک‌ترین تهدید توصیف کرد و گفت: در صورت دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای، موضوع نیروها و تسلیحات متحدان ایران در منطقه مسیر و ابعاد متفاوتی خواهد داشت. به محض دستیابی ایران به سلاح هسته ای، کل مسیر تصمیم گیری تمامی بازیگران بین المللی به کلی تغییر خواهد کرد.

وی توضیح داد که هیچ چشم اندازی برای امکان دستیابی به توافق هسته ای جدید با ایران وجود ندارد. اگر توافقی حاصل شود، ما معتقدیم که کافی یا رضایت بخش نخواهد بود. توافق هسته ای قبلی شرایطی را ایجاد کرد که ایران از سال 2031 قدرت بیشتری برای دستیابی به سلاح هسته ای خواهد داشت.

فرمانده ارتش اسرائیل افزود: سطح آمادگی ما برای اقدام علیه ایران ارتقا یافته است. ارتش به محض صدور دستور آماده اجرای ماموریت ها خواهد بود.

همچنین به نوشته روزنامه اسرائیلی «یدیوت آحارونت»، ژنرال کوکافی ادامه داد: اگر رئیس جمهور ایران امروز به سوریه بیاید، متوجه می شود که میزان تسلیحات، پایگاه ها و نیروهای ایران در سوریه بسیار کمتر از آنچه باید است. باشد.» همه اینها به خودی خود اتفاق نیفتاد.

وی استدلال کرد: شکست طرح‌های ایران در سوریه نتیجه تلاش‌های اسرائیل است که از سال 2013 آغاز شد و هر هفته بیشتر شد.

فرمانده ارتش اسرائیل: ایران می‌خواهد گروهی شبیه به حزب‌الله در سوریه ایجاد کند

کوکافی ادامه داد: رویارویی با ایران چند بعدی است. دریا، هوا، زمین و سایبر. در تمام مناطق موجود است. هر کسی که فکر می کند این رویارویی فقط در سوریه وجود دارد اشتباه می کند، این رویارویی کل خاورمیانه را در سطوح مختلف درگیر می کند. این تقابل در سال های اخیر شدت گرفته است. امروز هر هفته فعالیت داریم. اینها فعالیت هایی است که منجر به نتیجه ای شد که امروز در مورد آن صحبت می کنیم.

او دو هفته پیش به طور غیرمستقیم اسرائیل را مسئول حمله هوایی به کاروان خودرویی در مرز عراق و سوریه دانست. این کاروان از ایران به سمت سوریه حرکت کرده است. وی مدعی شد که این کاروان حامل تانکرهای سوخت و سلاح نیز بوده است.

کوهافی همچنین مدعی شد که عملیات نظامی اسرائیل در مرزهای شمالی (لبنان) و سایر مناطق از سال های گذشته ادامه داشته است. در لبنان و جاهای دیگر، به ویژه در سوریه. تعداد عملیات های اسرائیل در سوریه و لبنان به طور میانگین به یک عملیات در هفته رسید.

دیدگاهتان را بنویسید