اسرائیل به نام ایران هراسی حقوق فلسطینیان را زیر پا می گذارد

اسرائیل به نام ایران هراسی حقوق فلسطینیان را زیر پا می گذارد

روز جدید : اسرائیل ایران را بدترین دشمن خود می داند و علیه حضور نظامی این کشور در سوریه اقدام نظامی می کند و در داخل ایران عملیات خرابکاری و ترور انجام می دهد و از تمام توان خود در جهان برای اعمال فشار بر برنامه هسته ای ایران استفاده می کند. این بخشی از برقراری روابط با ایران است، کشورهای عربی که از ایران متاثر شده اند. اما در عین حال اسرائیل همچنان به دور زدن خواسته های مردم فلسطین که اراضی آن را اشغال کرده اند، ادامه می دهد و مانع از تشکیل کشور مستقل فلسطین می شود.

رویدادهای اخیر در منطقه به وضوح نشان می دهد که واشنگتن برای بازگشت به توافق هسته ای که توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا خارج شد، به هر دری می زند. از آنجایی که تمایل دولت آمریکا برای بازگشت به برجام بر سیاست های این کشور حاکم است، ایران موفق شده حداکثر فشار را از جمله به تعویق انداختن بازگشت خود به مذاکرات و تلاش برای تحمیل پیش شرط های خود و تشدید اوضاع در منطقه اعمال کند. منطقه او

ایالات متحده تحت فشار متحد خود اسرائیل، در صورت شکست مذاکرات درباره گزینه های دیگر صحبت می کند، اما اثربخشی این گزینه ها نامشخص است. واشنگتن همچنین درها را برای میانجیگری بین تروئیکای اروپایی و آژانس بین المللی انرژی اتمی باز کرده است، اما سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران نتایج امیدوارکننده ای به همراه نداشته است. نحوه تعامل ایران با هیئتی از آژانس بین المللی انرژی اتمی که به تهران سفر کرده بود، تردیدهایی را در مورد موضوع اصلی مذاکرات وین، یعنی دستیابی ایران به سلاح هسته ای ایجاد کرد.

به عقیده اکثر کشورهای عربی منطقه، شکست و موفقیت مذاکرات برای آنها اهمیتی ندارد مگر اینکه در مذاکره با ایران به موضوع توقف دخالت این کشور در امور کشورهای عربی رسیدگی شود. از سوی دیگر، اسرائیل تصمیم گرفته است زیر چتر تلاش‌های ایالات متحده برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای بماند و در عین حال حق حمله به ایران را در صورت ادامه تکامل برنامه هسته‌ای‌اش حفظ کند.

اسرائیل ایران را بزرگترین دشمن خود می داند و علیه حضور نظامی این کشور در سوریه دست به اقدام نظامی می زند و در ایران عملیات خرابکاری و ترور انجام می دهد و از تمام توان خود در جهان برای اعمال فشار بر برنامه هسته ای ایران استفاده می کند. این برقراری روابط با کشورهای عربی که از ایران ضربه خورده اند، بخشی از آن است. اما در عین حال اسرائیل همچنان به دور زدن خواسته های مردم فلسطین که اراضی آن را اشغال کرده اند، ادامه می دهد و مانع از تشکیل کشور مستقل فلسطین می شود. بنابراین، به نظر می‌رسد حملات اسرائیل به ایران پوششی برای سرکوب فلسطینی‌ها و شکست در مذاکرات صلح جدی با آنها باشد.

ایران نیز بازی مشابهی را دنبال می کند، بنابراین به نام دفاع از فلسطین، پرچم دشمنی با اسرائیل را برافراشته است، اما در عمل پروژه دینی خود را در کشورهای عربی انجام می دهد و بر چهار پایتخت عربی تسلط دارد و دو پایتخت عربی شکاف می بینند. فلسطینی ها

نتیجه مذاکرات در وین هر چه باشد، تغییر چندانی در روابط کشورهای منطقه و نقش بازیگران اصلی ایجاد نخواهد شد. اسراییل به دنبال ارعاب ایران و جنگ با آن، به دنبال سرپوش گذاشتن بر بی توجهی خود به آرمان فلسطین است. ایران به استفاده از مسئله فلسطین برای سرپوش گذاشتن بر برنامه توسعه طلبانه خود در منطقه ادامه خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید