حمله به نمایندگی های دیپلماتیک ایران در کابل و هرات نتیجه دست کم گرفتن «پروژه ایران هراسی» است.


ساعت: 15:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822391

رئیس سازمان رسانه ای بسیج گفت: پس از حادثه ناگوار حمله به نمایندگی های ما در کابل و هرات و همچنین نقش مهم پروژه ایران هراسی در شکل گیری این حادثه، کنفرانس تخصصی بررسی حملات به نمایندگی های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران از دیدگاه حقوق بین الملل «برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباس محمدیان رئیس سازمان بسیج رسانه در واکنش به حوادث کابل و هرات گفت: حوادثی مانند حادثه اخیر حمله به ادارات جمهوری اسلامی ایران در هرات و کابل نیاز به تحلیل و ارزیابی دارد. پروژه ایران هراسی که رسانه های وابسته به رژیم استکباری ماهرانه احساسات برخی از مردم عزیز افغانستان را با داستان های مغرضانه بر ضد ایران اسلامی شعله ور ساختند و زمینه ساز این حوادث شدند.

وی افزود: در چهار دهه گذشته پروژه ایران هراسی همواره در دستور کار دشمنان ایران بوده است، اما به ویژه در دهه اخیر این روند تشدید شده و دشمنان ملت ایران و به ویژه آمریکا از همه نرم افزارهای خود استفاده می کنند. توانایی ها بویژه منطقه ای و فرامنطقه ای برای معرفی ملت ایران به عنوان ملتی مبارز و خشن در جهان، زمینه انزوای ملت بزرگ ایران را فراهم کند.

محمدیان همچنین رژیم صهیونیستی را یکی از مهم ترین مجریان طرح ایران هراسی در غرب آسیا عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس سند امنیت ملی این رژیم در سال های 2019 و 2020، رژیم صهیونیستی به دنبال بسیج است. و هم افزایی ظرفیت دشمنان ملت ایران در غرب و غرب آسیا با طرح طرح ایران هراسی به عنوان جدید. به شکلی پیچیده علیه مردم ایران و در سطح وسیع‌تر در برابر جبهه مقاومت ادامه می‌دهد.

محمدیان افزود: محور غربی یهودی-عربی که شاهد موفقیت ایران اسلامی و همپیمانانش در مقابله با استکبار جهانی و همپیمانانش در منطقه از جمله داعش بود، اکنون در حال حمله به ملت ایران و تضعیف روابط با همسایگان خود است. .

این استاد دانشگاه با تاکید بر اهمیت جنگ نرم افزود: جنگ نرم امروز به مهم ترین، مؤثرترین، مؤثرترین و البته ارزان ترین و در عین حال خطرناک ترین نوع جنگ علیه امنیت ملی تبدیل شده است. وحشتناک ترین آسیب را می توان به کشوری وارد کرد که ملت در آن وارد شده است. به طور دقیقدر جویبار مرطوب تر است جنگ نرم برای تعیین ملت هدایت می شود و گام به گام یک ملت به فروپاشی روانی، سیاسی، امنیتی، اجتماعی و البته فرهنگی می انجامد.

رئیس سازمان رسانه ای بسیج گفت: بر اساس برآوردهای موجود، حوادثی مانند حادثه اخیر، توسط دشمنان فرامنطقه ای و بازیگران منطقه ای و میدانی مروج ایران هراسی در افغانستان، به نمایندگی های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در کابل و هرات حمله کرد. “افغانستان آسیب خواهد دید.

محمدیان در پاسخ به سوالی درباره برنامه های این سازمان برای بسیج رسانه ها برای مقابله با پروژه ایران هراسی، گفت: دشمنان ملت ایران و جبهه مقاومت عمدتاً از طریق اخبار و ابزارهای سینمایی، پروژه ایران هراسی را ترویج می کنند، بنابراین هوشمندانه با پروژه ایران هراسی و امنیت مقابله کنید. حفاظت ملت بدون ظرفیت سازی برای دفاع و تهاجمی در عرصه رسانه امکان پذیر نیست. به همین دلیل در ماه های اخیر برای اولین بار در کشور موضوع «رسانه و امنیت ملی» مورد توجه جدی سازمان بسیج رسانه قرار گرفته و این سازمان به عنوان نهادی مترقی و پیشرو در عرصه رسانه. تلاش برای ظرفیت‌سازی با ارتقای ظرفیت رسانه‌ای کشور به‌ویژه در حوزه آموزشی، بودجه‌ای برای تقویت امنیت ملی در برابر پروژه ایران‌هراسی فراهم کرد.

وی در این رابطه گفت: با توجه به حمله به نمایندگی های ما در افغانستان، سازمان بسیج رسانه کشور با همکاری موسسه مطالعات و تحقیقات بین المللی معاصر ابرار تهران، مجمع بین المللی اساتید مسلمان، وزارت امور خارجه امور، مرکز فرهنگ رسانه و … یکی از سازمان ها و نهادهای ششم اردیبهشت به مناسبت سالگرد حمله خونین به سفارت ایران در لندن که در اردیبهشت 1359 به شهادت و شهادت تعداد زیادی از دیپلمات های کشورمان انجامید. ایران اسلامی از دیدگاه حقوق بین الملل در فرهنگسرای رسانه تهران.

لازم به ذکر است در این همایش که با حضور مقامات کشوری و لشکری ​​برگزار می شود، علاوه بر افتتاحیه کتاب «حفاظت و امنیت دیپلماتیک» نوشته دو پژوهشگر جوان کشورمان شهید سید عباس لواسانی اولین بار بود که نمایندگی های دیپلماتیک کشورمان از روزنامه نگار و فعال رسانه ای فقیدی که در حادثه 15 اردیبهشت 1359 در لندن جان باختند، تجلیل خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید