هدف دشمن تقویت پروژه ایران هراسی با ابزارهای رسانه ای/امنیتی است. نیاز به پیشرفت و توسعه


ساعت: 14:06
تاریخ انتشار: 1401/07/14
کد خبر: 1901564

مجید بهستانی با اشاره به برخی از بیانات رهبری مبنی بر وحدت و نفی دوقطبی در کشور، گفت: بحث حجاب در ایران یک پدیده رایج و سنتی است که ریشه در دین و ملیت ایران و فرهنگ مبتنی بر زنان دارد. حیا و غیرت مردانه در سنت ما نهادینه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید بهستانی کارشناس علوم سیاسی و روابط بین الملل در گفت و گو با ۸دی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب پس از حوادث اخیر، با اشاره به درگیری هستی شناختی جمهوری اسلامی با نیروهای استکباری و برخی نیروهای مرتجع در منطقه به عنوان سند و دیرپا تصریح کرد: از بدو تأسیس انقلاب اسلامی تاکنون این اختلاف، دشمنی و رقابت وجود داشته و مربوط به سال های اخیر نیست. او برای تضعیف و کنترل قدرت کشور و تغییر نظام و تجزیه ایران برنامه ریزی و استفاده کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی به تنوع قومیتی کشور به عنوان یکی از ویژگی های جامعه شناسی سیاسی اشاره کرد و گفت: در کشور ما اقوام مخالف ملی گرایی و جدایی طلبی و استقلال طلبی و یکی از شکاف هایی هستند که همواره امنیت ملی را تهدید می کند. مسئله جدایی طلبی قومیتی مانند مردم عرب، کرد، مردم بلوچ که گروه های تروریستی پژک، الاحوازیه و… از این جریان علیه امنیت حمایت می کنند، یک خطر است. علاوه بر این، سازمان مجاهدین خلق، سکولار و احزاب مختلف دیگر نیز از جمله آنها هستند.

بهستانی ادامه داد: هر کدام از این گروه ها در خدمت و قدرت دستگاه های اطلاعاتی دشمن قرار گرفته اند تا به امنیت و قدرت کشور ضربه بزنند، هم افزایی این گروه ها منجر به شکل گیری بحران امنیتی و شورش می شود. حادثه اخیر یکی از مواردی است که طرفین متخاصم با هم متحد شده اند و هر کدام به اندازه توان خود سعی در ضربه زدن به کشور داشتند. این اتفاقات مقدر شده بود و مرگ ناگوار مهسا امینی فرصت خوبی را برای آنها فراهم کرد تا بار دیگر امنیت ملی را مورد حمله قرار دهند.


امنیت لازمه پیشرفت و توسعه است

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اهمیت امنیت ملی به عنوان زیرساخت بسیاری از مسائل اجتماعی، گفت: همه کشورها برای پیشرفت و توسعه تلاش می کنند که لازمه اصلی آن ثبات است که با امنیت شکل می گیرد، اگر امنیت از بین می رود، هرج و مرج و بی ثباتی جای خود را می گیرد و مشکل نقصان توسعه و قدرت ملی از بین می رود، به عبارت دیگر اگر دولتی نتواند امنیت کشور خود را تامین کند دچار یک کشور شکست خورده یا ورشکستگی خواهد شد.

این استاد دانشگاه به «امنیت» به عنوان کارکرد اولیه نظام سیاسی و نیاز محوری مردم یک ملت اشاره کرد و یادآور شد: با برقراری امنیت برای حمایت از بنیان دولت، کشور در امور اقتصادی و تجاری موفق و موفق خواهد بود. کارآفرینی و مذاکره ادامه خواهد داشت و سپس با فراهم شدن این زیرساخت ها و بسترها پیشرفت و توسعه حاصل می شود و بر اساس آن برنامه ریزی ها شکل می گیرد.


بحث حجاب در ایران یک پدیده رایج و سنتی است

بهستانی با اشاره به برخی از بیانات رهبری مبنی بر وحدت و نفی دوقطبی در کشور گفت: بحث حجاب در ایران یک پدیده رایج و سنتی است که ریشه در دین و ملیت ایران و ایرانی دارد و به دوران گذشته برمی گردد. فرهنگ مبتنی بر حیا زنان و سخت کوشی مردان است که در سنت ما نهادینه شده است.

وی ادامه داد: در دوران پهلوی در پی نوسازی فرهنگی، بی حجابی را امری ارزشمند و پوشش اسلامی را خرافه می دانستند و بخشی از جامعه پس از آن و پس از پیروزی انقلاب، با تغییر عقیده خود، نظر خود را تغییر دادند. قانونی شدن حجاب در آنجا مقاومت هایی از سوی این گروه ها انجام شد، اما با توجه به اینکه پدیده حجاب به عنوان یک موضوع اجتماعی و سنتی در کشور تلقی می شد، این مخالفت ها دیری نپایید و حجاب مورد پذیرش ملت قرار گرفت. یک موضوع حقوقی


حجاب هرگز نقض حقوق بشر نبوده و نیست

وی ادامه داد: در چند سال اخیر با توجه به فعالیت ضد انقلابی شبکه های ماهواره ای تلاش شد حجاب به عنوان یک موضوع سیاسی و حکومتی با هدف سرکوب و نفی حقوق زنان مطرح شود که متاسفانه مورد پذیرش قرار گرفت. برخی خانواده ها به ویژه جوانان آنها معتقدند حجاب یک موضوع زائد و سیاسی است نه یک پدیده فرهنگی، در حالی که حجاب عامل مصونیت زنان برای حضور در اجتماع است و هرگز عامل نقض حقوق بشر نبوده و نیست. اما بی احترامی به حقوق زن در کشور ناشی از عواملی مانند عدم رعایت احترام در خانواده است.یا عدم پرداخت مهریه و کار و…


مردم با وجود اعتراضات و انتقاداتشان هرگز به آشوبگران خیابانی نپیوستند

این کارشناس سیاسی با اشاره به بخشی از بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه ملت ایران مظلوم ولی قدرتمند است، گفت: فشار نیروهای استکبار و ابزار سیاسی آنها در قالب سازمان های دولتی و غیردولتی و سازمان های فرهنگی همراه با ابزار رسانه ای، پروژه ایران هراسی را مورد هدف قرار دادند و گاه به بهانه های مختلف به آن دامن زدند و در حادثه اخیر که هنوز ابعاد آن کاملا مشخص نشده است، آن را بهانه ای برای تحریک افکار عمومی جهان علیه ایران قرار دادند تا جمهوری اسلامی را بسازند. ایران تروریست، زن ستیز و عقب مانده جلوه داده می شود، اما با وجود همه فشارهای سیاسی، اقتصادی و تبلیغاتی، با حمایت و هوشیاری مردم، کشور ما از همه ارزش ها، احکام الهی و قوانین داخلی تسلیم نشده و استقامت نکرده است. مطابق با سلایق و باورهای مردم و ملت، علیرغم اعتراض و انتقاد آنها، هرگز دفع نشد. تنبلی آشوبگران خیابانی و اقتدار آنها دست نخورده باقی ماند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید