اسرائیل نقطه مرجع آژانس بین المللی انرژی اتمی است


ساعت: 09:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۸
کد خبر: 1898192

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: اسرائیل اتهامات را به ایران وارد کرد اما اکنون اسرائیل مرجع جعلی آژانس بین المللی انرژی اتمی شده است! را

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در سخنانی در خصوص برنامه جبهه اول با اشاره به دستاوردهای اخیر صنعت هسته ای کشورمان گفت: در حوزه سلامت و پلاسما درمانی اخیراً سه بیمار در تهران تحت درمان قرار گرفتند که نتایج مثبتی حاصل شد. .

وی افزود: ما به دنبال این هستیم که فضایی را که علیه صنعت هسته ای کشورمان ایجاد شده است تا با پیشرفت های مختلف راه ما را مسدود کنند، از بین ببریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: در حوزه شرکت های دانش بنیان نیز هاب تعامل محققان و سرمایه گذاران در سازمان انرژی اتمی را فراهم کرده ایم.

اسلامی گفت: روایتی که صهیونیست ها و غربی ها درباره برنامه هسته ای ایران و اتهاماتی که به صنعت هسته ای ما وارد می کنند، 20 سال است که ادامه دارد.

وی افزود: از 20 سال پیش حرکتی علیه صنعت هسته‌ای کشورمان توسط منافقین و به رهبری صهیونیست‌ها بر سر راه سازمان‌های بین‌المللی مانند شورای امنیت و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار گرفت که در نهایت منجر به تحمیل اقدامات شدید شد. تحریم ها علیه ایران

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان تصریح کرد: 20 سال مذاکره توسط مسئولان مختلف انجام شد و در نهایت توافق برجام که یک توافق دو ستونی است، حاصل شد. در یک ستون ما شفافیت و سرعت اعتمادسازی خود را کاهش دادیم و آنها نظارت خود را افزایش دادند و در ستون دیگر باید اتهامات و تحریم ها علیه ایران را لغو کنند.

وی افزود: غرب به تعهدات خود عمل نکرد و از برجام خارج شد، حالا که قصد بازگشت به برجام را دارند، می گویند این موضوعات جدید و متفاوت از برجام است! این مشکلات از سال 2003 وجود داشته و اکنون در سال 2022 اتفاق جدیدی رخ نداده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: اسرائیل اتهامات را به ایران وارد کرد اما اکنون اسرائیل به مرجع نیابتی آژانس بین المللی انرژی اتمی تبدیل شده است!

وی در ادامه گفت: چگونه یک سازمان بین المللی زیر نظر سازمان ملل می تواند از منافقینی که دستانشان به خون هزاران ایرانی آغشته است، پیروی کند؟

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: در مذاکراتی که در دولت قبل انجام شد گفتند ما اطلاعاتی در دست داریم و به ما دسترسی می دهند که از چهار جا بازدید کنیم تا بتوانیم این پرونده را ببندیم. مدارک معتبری برای این اتهامات نداشتند.

وی در ادامه افزود: آمدند و عیادت کردند و رفتند جز آلودگی که همه جا بود چیزی نیافتند.

اسلامی با اشاره به توافق سال گذشته با رافال گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: با گروسی به تفاهم رسیدیم و این بیانیه منتشر شد و گفتیم شما سؤالات خود را از ما بپرسید و به سؤالات پاسخ می‌دهیم به شرطی که شما پاسخ دهید. پرونده را ببند

او گفت: «آژانس گفت ما در دو مکان ادعایی پرونده را می‌بندیم و لطفاً در مورد دو مکان بعدی بیشتر توضیح دهید.» آنها بعداً پرونده را در یکی از آن دو مکان بسته‌اند، البته پرونده را دوباره در این دو مکان باز کردند. همان مکان!

اسلامی افزود: به عنوان مثال یکی از این مکان ها معدن متروکه ای است که بیش از 30 سال از آن استفاده نشده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: هیچ فعالیت هسته ای در جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد که به این سازمان گزارش نشده باشد یا سازمان از آن مطلع نباشد. تمامی فعالیت ها زیر نظر آژانس می باشد.

معاون رئیس جمهور گفت: امروز حدود 2 درصد از ظرفیت هسته ای جهان مربوط به ایران است اما حدود 25 درصد بازرسی ها توسط ایران انجام می شود!

وی افزود: آژانس و مدیرکل باید از جایگاه قانونی آژانس حفاظت کنند.

اسلامی تصریح کرد: پیام ها و ارتباطاتی که از سوی آژانس رسیده حاکی از آن است که آنها قصد بستن این پرونده را دارند. امیدواریم صادق باشند و دیگر وقت را تلف نکنند و فکر نکنند با این ضریب فشار می توانند حداکثر فشار را اعمال کنند.

وی افزود: مسئله مهم این است که باید اراده سیاسی برای بسته شدن پرونده وجود داشته باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ضمن تشریح برنامه پیشنهادی ایران در مجمع عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: پیشنهاد قطعی و قطعی ما این است که موضوع خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای را در مجمع عمومی مطرح کنیم. مونتاژ. آژانس بین المللی انرژی اتمی».

وی افزود: در نشست اخیر شورای حکام بسیاری از کشورها در صدور قطعنامه علیه ایران همکاری نکردند و این پیام خوبی بود. فقط یک بیانیه چهار بند منتشر شد که بند چهارم آن مواضع اروپایی ها را در بر می گرفت.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: صهیونیست ها با ایجاد تغییراتی در MPT که هنوز در مورد آن با سایر اعضا به اجماع نرسیده اند، به دنبال این هستند که جایگاه خود را حفظ کنند.

اسلامی در خصوص قصد اروپایی ها برای توافق با کشورمان گفت: علائم و نشانه هایی که در یک سال گذشته وجود داشت و همچنان ادامه دارد، اراده اروپایی ها بر سر توافق است. اما قصد اصلی آنها تخریب صنعت هسته ای ایران است و به نوعی می خواهند با توافق هسته ای زمان بخرند تا ما را تضعیف کنند.

وی افزود: اروپایی ها مخالف چرخه سوخت ما هستند. زیرا چرخه سوخت قدرت است و اروپایی ها حتی قبل از انقلاب نیز با آن مخالف بودند.

دیدگاهتان را بنویسید