اسرائیل نگران احیای برجام است


ساعت: 14:57
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895350

وی در دیدار با آیزاک هرتزوگ رئیس جمهور آلمان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از نزدیک مذاکرات برای احیای برجام را زیر نظر دارد، گفت: با توجه به اینکه نگران عدم صداقت ایران و پایبندی ایران به این توافق هستیم، نگرانی خود را از احیای برجام ابراز می کنیم. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم اشغالگر، روز گذشته (یکشنبه) در جریان سفر خود به آلمان در برلین با رئیس جمهور آلمان دیدار و نسبت به ازسرگیری توافق هسته ای ابراز نگرانی کرد.

به گزارش آناتولی، هرتزوگ در دیدار با فرانک والتر اشتاین مایر رئیس جمهور آلمان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از نزدیک مذاکرات برای ازسرگیری برجام را زیر نظر دارد، اظهار داشت: از آنجایی که نگران عدم صداقت ایران و پایبندی ایران به این توافق هستیم، این نگرانی وجود دارد. که بیانگر تمایل ما برای احیای برجام است.”

رئيس رژيم اشغالگر بدون اشاره به اقدامات و جنايات اين رژيم و بد اعتمادي آمريكا به توافق، تصريح كرد: ايران به قوانين بين‌المللي احترام نمي‌گذارد، تهران آشكارا خواهان ريشه‌كني و نابودي اسرائيل است، پس چرا جهان بايد به ايران اعتماد كند. “

هرتزوگ ششمین رهبر رژیم صهیونیستی است که به آلمان سفر کرده است، اولین سفری که پدرش حائم هرتزوگ به عنوان یکی از اعضای ارتش بریتانیا در طول جنگ جهانی دوم در آنجا خدمت کرده است.

پیش از این مقامات، منابع صهیونیستی ادعاهای متفاوتی درباره ایران داشتند و برخی مقامات غربی نیز با آن مخالفت یا حمایت کردند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی اخیرا به نقل از یک منبع آگاه صهیونیست مدعی شده است که این احتمال وجود دارد که مقامات آمریکایی بخواهند امضای توافق هسته ای ایران را به بعد از انتخابات کنگره در ماه نوامبر به تعویق بیندازند.

«یائر لاپید» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته در ابتدای جلسه کابینه خود اظهار داشت: در حال حاضر کمپین فشرده ای را برای جلوگیری از امضای توافق نامه خطرناک هسته ای ایران و قدرت های جهانی انجام می دهیم. “

دیدگاهتان را بنویسید