اسکوچیچ در جلسه با هیئت مدیره خط و نشان می دهد

اسکوچیچ در جلسه با هیئت مدیره خط و نشان می دهد

تیم ملی چند ماه مانده به شروع جام جهانی در بدترین شرایط قرار دارد. آمادگی بسیار ضعیف از یک سو و جنجال های اخیر از سوی دیگر، اندکی را به درخشش این تیم ملی در قطر امیدوار کرده است. پس از علنی شدن شکاف بین تیم ملی و داستان های جنجالی، کمیته فنی فدراسیون فوتبال پس از جلسه روز دوشنبه تصمیم گرفت دراگان اسکوچیچ را از مدیریت تیم ملی برکنار کند.

اتفاقی که عوارض زیادی به همراه داشت و گزینه های مختلفی برای جایگزینی اسکوچیچ مطرح شد. اسکوچیچ که در کرواسی به سر می برد با تماس مدیران فدراسیون بلافاصله راهی تهران شد تا در جلسه اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال شرکت کند. پس از این دیدار چند ساعته، فدراسیون فوتبال پیامی در خصوص دیدار با سرمربی تیم ملی منتشر کرد.

در بیانیه کاملا مبهم اتحادیه فوتبال انگلیس درباره تصمیمات آن جلسه آمده است:

در این جلسه اعضای هیئت مدیره به همراه دبیر کل فدراسیون در گفتگو با دراگان اسکوچیچ به بیان دیدگاه ها و نگرانی های خود در خصوص شرایط تیم ملی پرداختند. سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در این جلسه توضیحاتی در خصوص اتفاقات و موضوعات مطرح شده و همچنین سوالات اعضای هیات مدیره ارائه کرد. پس از توضیحات اسکوچیچ، مقرر شد اعضای شورای حاکمیتی فدراسیون فوتبال در جلسه دیگری درباره شرایط و برنامه های تیم ملی تصمیم گیری کنند.

با این حال هنوز هیچ خبر رسمی از جزئیات این دیدار منتشر نشده است. اسکوچیچ با لبخند از ساختمان فدراسیون خارج شد و بدون صحبت با خبرنگاران راهی کرواسی شد. همچنین اعضای هیات مدیره اعلام کردند که تصمیمی در خصوص قطع یا ادامه همکاری با اسکوچیچ نگرفته اند.

اما پیگیری های ما نشان می دهد که در آن جلسه مطالب جالبی گفته شد و دو طرف گلایه های مختلفی از یکدیگر داشتند.

اسکوچیچ که از نحوه اعلام اخراجش توسط یکی از اعضای کمیته فنی اتحادیه فوتبال انگلیس گلایه زیادی داشت، خطاب به اعضای حاضر در جلسه گفت و اعضای هیئت مدیره به دراگان اطمینان دادند که تصمیم نهایی در مورد ماندن یا اخراج او انجام خواهد شد. توسط اعضا

هیچکس مثل من تیم ملی را نمی شناسد

اسکوچیچ همچنین مدعی است که هرگز با چنین اقداماتی موافق نبوده و طرفدار رسوایی های به وجود آمده در روزهای اخیر و داستان های تیم ملی نیست. دراگان به صراحت اعلام کرده است که انتشار داستان هایی در حمایت از او و داستان های مخالف ماندن او را تایید نمی کند و نباید چنین اتفاقاتی در تیم ملی رخ دهد.

سرمربی تیم ملی در دفاع از عملکرد خود در دیدارهای گذشته تیم ملی عنوان کرد که بهترین گزینه برای نیمکت نشینی تیم ملی در جام جهانی است. اسکوچیچ خطاب به اعضای هیئت مدیره گفت: هیچکس مانند من از شرایط تیم ملی و بازیکنانی نمی داند و تنها اوست که می تواند به موفقیت تیم ملی کمک کند.

اسکوچیچ در ادامه مدعی شد که در این مدت با همه سختی ها و مشکلات روبرو بوده و در بدترین شرایط تیم ملی را برعهده گرفت اما با انگیزه زیاد او و سایر اعضای تیم ملی توانستند تیم ملی را به جام جهانی برسانند. . . سرمربی تیم ملی همچنین گفت: طبق برنامه از قبل آماده شده به کار خود ادامه می دهد مگر اینکه فدراسیون تصمیم به اخراج او بگیرد.

مهمترین سوال مدیران فدراسیون از این مربی درباره جو عجیب رختکن و اختلاف نظر با برخی بازیکنان بود و اینکه او چگونه می خواهد این مشکل را حل کند و اعضای تیم ملی را متحد کند. همچنین از اسکوچیچ پرسیده شد که چگونه می خواهد رختکن تیم ملی را تحت کنترل خود نگه دارد و از تکرار حوادث مشابه جلوگیری کند.

اسکوچیچ با اشاره به مشکلات فدراسیون در برنامه ریزی تیم ملی و اتفاقاتی که در فیفا قبلی رخ داد، گفت که امید زیادی به موفقیت با تیم ملی دارد و تلاش می کند عملکرد خوبی را تضمین کند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات هرگز از طرف خود و دستیارانش برای تیم ملی تفاوتی مضاعف ایجاد نکرد، اعلام کرد که در نهایت مسئولیت تعهد و احترام به کار، هدایت تیم ملی و نتایج آن و صعود از مسابقات سخت بر عهده اوست. بحرین و صعود قدرتمند و سریع به جام جهانی نیز این حقیقت و تسلط کامل او بر تیم و کار را نشان داد.

در پایان اعضای هیات مدیره به سرمربی تیم ملی اعلام کردند که در روزهای آینده در مورد قطع یا ادامه همکاری با وی تصمیم گیری خواهند کرد.

لازم به ذکر است که از بین اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، شهره موسوی بازداشت شد و طهمورت حیدری به عنوان سرپرست کاروان تیم ملی بانوان به تاجیکستان سفر کرد و در این جلسه مهم غایب بود.

دیدگاهتان را بنویسید