اشتباه بزرگ یحیی تفاوت پرسپولیس و استقلال است

اشتباه بزرگ یحیی تفاوت پرسپولیس و استقلال است

پرسپولیس در هفته چهاردهم لیگ برتر نتوانست قعرنشین لیگ را شکست دهد و عملکرد نسبتا حساسی در مشهد داشت. از طرفی استقلال از سد یکی از تاکتیکی ترین تیم های لیگ گذشت تا قهرمانی او در نیم فصل تقریبا به ثبت برسد.

یکی از دلایل تفاوت عملکرد استقلال و پرسپولیس در این فصل شاید به خریدهای تابستانی دو تیم برگردد. در تابستان هم پرسپولیس و هم استقلال تعدادی از بازیکنان کلیدی خود را از دست دادند اما بازیکنان جدید استقلال تاکنون عملکرد بسیار بهتری نسبت به خریدهای جدید پرسپولیس داشته اند.

کوین یامگا در 14 هفته گذشته بهترین گلزن آبی ها بوده است و ما شاهد عملکرد خوب او هم به عنوان بازیکن تهاجمی و هم به عنوان وینگر بوده ایم. رودی زاستد که سبک بازی اش انتقادی است، در چند هفته اخیر با حمایت مجیدی به بازیکن مهمی تبدیل شده است.

از رکورد گلزنی او نمی توان دفاع کرد اما مجیدی معتقد است این مهاجم به بهترین شکل ممکن آرزوهایش را در زمین برآورده می کند. جعفر سلمانی و امیرحسین حسین زاده نیز خیلی زود به ترکیب اصلی استقلال رسیدند. اگرچه برخی از بازیکنان جدید این تیم مانند محمدرضا آزادی، امیرعلی صادقی و امین قاسمی در استقلال ناموفق بودند، اما برخی دیگر عملکرد بسیار خوبی داشتند و به استقلال در هدایت لیگ کمک کردند.

همه این موارد نشان می دهد که مجیدی به خوبی به نقاط ضعف تیمش واقف بود و توانست تا حد زیادی آنها را برطرف کند. البته سرمربی استقلال در نقل و انتقالات زمستانی نیز در تلاش برای تقویت تیمش است. از طرفی پرسپولیس در این فصل اصلا موفق به خرید نشد و یحیی گل محمدی که به دلیل بدهی های باشگاهش نتوانست یک خارجی باکیفیت بخرد مجبور شد فقط بازیکنان داخلی بخرد.

رضا اسدی که با سر و صدای زیادی راهی پرسپولیس شد و از او به عنوان جانشین احمد نورالهی یاد می شد، در سایر دیدارها به جز چند دیدار ابتدایی نیمکت نشین بود و تنها در دقایق پایانی به میدان رفت. حامد پاکل که فصل گذشته گل های مهمی برای آلومینیوم به ثمر رساند، در هفته های گذشته عملکرد خوبی نداشت، هرچند در حال حاضر مصدوم است و نمی تواند برای تیمش به میدان برود. علیرضا ابراهیمی که قرار بود جانشین محمدحسین کنعانی زادگان شود، بیشتر بازی های تیمش را از روی نیمکت تماشا کرد.

به این خریدها می توان رضا دهگانی جوان را هم اضافه کرد که قرار بود یکی از ستاره های این تیم شود اما قبل از بسته شدن پنجره تابستانی با رضایت قرمزها راهی تراکتور شد تا ذهنیتی برای ایجاد این خریدها ایجاد شود. با توجه به نیاز تیم انجام شود. این نبود.

تنها خرید پرسپولیس که نسبتا موفق بود و عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت، علی نعمتی است اما این بازیکن هم تا یک مدافع شش امتیازی فاصله دارد. تاجیک های پرسپولیس را هم نمی توان قضاوت کرد که هنانوف و صفروف هنوز فرصت بازی برای سرخ پوشان را پیدا نکرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید