اشتباه پیام حیدری روند دربی را تغییر داد. پنالتی استقلال بیرن!

حسین عسگری معتقد است که پنالتی استقلال دیده نشد و باید در دقیقه 5 پنالتی به سود آبی پوشان اعلام می شد.

پرسپولیس و استقلال در هفته بیست و هفتم لیگ برتر به مصاف یکدیگر رفتند. در نهایت پرسپولیس توانست با یک گل عیسی آل کثیر استقلال را شکست دهد تا رویای تکرار قهرمانی برای استقلالی ها نابود شود. قضاوت این دیدار بر عهده پیام حیدری بود.

حسین اصغری در ابتدا در گفت و گو با یکی از هواداران گفت: مسابقه بسیار پر استرس بود. این دربی یکی از حساس ترین دربی های چند سال اخیر بود و داوری این دیدار کار سختی است.

کارشناس داوری درباره صحنه مشکوک در محوطه جریمه پرسپولیس و برخورد توپ به دست گلسیانی گفت:

گلسیانی کاملا آگاهانه دستش را باز کرد و روی هند خطا کرد اما داور باور نکرد که این خطا پنالتی بوده است. بعضی از صاحبنظران می گفتند اول توپ به بدن گلسیانی خورد، فکر می کنم این دوستان ما از قوانین عقب هستند. بازوی گلسیانی به بدن او حجیم کرده بود و در قوانین جدید اگر بازوی او به بدن حجیم شود، در هر شرایطی جریمه است. گفته می شود اگر در هنگام تکل توپ به دست بازیکن برخورد کند، پنالتی وجود ندارد. در این صحنه توپ به دست حمایتی مدافع پرسپولیس برخورد نکرد و دست راست گلسیانی در کنار بدنش کاملا باز بود. به نظر من داور باید در این صحنه پنالتی می داد.
حسین عسگری درباره اعتراض پرسپولیسی ها به اخراج عارف غلامی گفت:

در سکانس اول مهدی عبدی پشت به دروازه بود. در این صورت مدافعان حریف زمان برای تنظیم دارند و خطای عارف پنالتی شخصی ندارد. در صحنه دوم عارف گلمی به درستی کارت زرد گرفت.
عسگری ادامه داد:

برکناری محمد محبی؟ اصلا. درگیری پای او با بازیکن پرسپولیس فقط یک کارت زرد برای او به همراه داشت.
این داور کارشناس ادامه داد: در نیمه اول بین مهدی عبدی و کوین یاماگا برخورد شد. هواداران پرسپولیس گول نخورید این صحنه به هیچ وجه پنالتی نبود. هر دو بازیکن شرایط یکسانی داشتند و حرکت مشابهی انجام دادند.
حسین اصغری در پایان گفت:

خطای مهلک پیام حیدری در دقیقه 5 و چشم پوشی هند گلسیانی روند بازی را تغییر داد. پیام حیدری جدا از این صحنه اشتباهات را به درستی دید و در جای درست از کارت زرد خود استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید