تجربه 50 ساله من نشان می دهد که پنالتی استقلال اشتباه است

تجربه 50 ساله من نشان می دهد که پنالتی استقلال اشتباه است

منصور رشیدی بازیکن و مربی سابق استقلال درباره دیدار استقلال مقابل گل گهر سیرجان گفت: مسابقات لیگ به روزهایی رسیده که دیگر هیچ تیمی آسان نیست. همه تیم ها قوی هستند مخصوصا تیم های امیر کالا نویی که کاملا تاکتیکی و هماهنگ بازی می کنند. دیدار مقابل تیم امیر کالانوی برای هر حریفی سخت است. آنها کاملا تاکتیکی هستند و دیدیم که مقابل استقلال خیلی خوب بازی کردند و زود به گل رسیدند اما استقلال بهتر بود.

این پیر استقلالی خاطرنشان کرد: به نظرم گل گهر حق باخت مقابل استقلال نداشت. آنها خیلی خوب کار کردند اما استقلال هم نشان داد که هماهنگی او نسبت به ماه های قبل بهتر شده و الان در اوج است. فشار بیش از حد هافبک ها و حمله استقلال روی دروازه گل گهر باعث باخت این تیم شد.

سرمربی سابق استقلال درباره اینکه خطای رضا میرزایی پنالتی بود یا خیر، توضیح داد: چیزی که در تلویزیون دیدم اشتباه نبود. من 50 سال است که در فوتبال هستم و اگر صحبت می‌کنم، روی کتاب است. لحظه ای که میرزایی بین دو مدافع رفت، پنالتی نبود. می توان گفت پنالتی را میرزایی گرفت و خودش را به زمین انداخت.

رشیدی افزود: اکثر داوران یا فوتبالیست بودند یا به دلیل نزدیک بودن به زمین آنها را خوب می شناختند. قاضی هم می تواند اشتباه کند. در این صحنه اتفاق خاصی نیفتاد، اما به هر حال استقلالی که این همه از اشتباهات داوری متضرر شده بود، این بار از اشتباه داوری استفاده کرد.

دروازه بان سابق استقلال درباره عملکرد حسینی در دروازه گهر سیرجان توضیح داد: متاسفانه گاهی اوقات دروازه بان ها در بهترین حالت خود نیستند. البته دروازه بان بازیکنی نیست که بخواهد فراز و نشیب های زیادی داشته باشد. چرا که یک بازی بد در طول فصل می تواند سلامت کلی تیم را به هم بزند، نه چند بازی!

سرمربی سابق دروازه بان های استقلال اضافه کرد: حسینی در شرایط بدنی بسیار خوبی قرار دارد اما نمی دانم چرا گاهی اوقات از نظر روحی آماده نیست و تمام شده است. نمی خواهم از او انتقاد کنم چون دروازه بان حساسی است و به راحتی عصبانی می شوم، اما همانطور که در روزهای خوب از او تعریف کرده ام، حالا باید بگویم حسینی با این وضعیت روحی کارنامه اش را خراب می کند. او فصل گذشته عالی بود. قبل از جام جهانی خوب بود.

وی درباره دلایل افت این دروازه بان بعد از جام جهانی گفت: خیلی بد است که یک دروازه بان فراز و نشیب های زیادی داشته باشد. دروازه بان باید همیشه در یک سطح و به یک شکل کار کند. برای شغل دروازه بانی او خیلی خوب نیست. حسین آنقدر تجربه دارد که می تواند پخته تر کار کند.

رشیدی با اشاره به بازی بعدی استقلال مقابل فولاد با علیرضا منصوریان خاطرنشان کرد: درست است که فولاد در میانه های جدول است اما این تیم همیشه مدعی است. در مدتی که نکونام در آنجا بود تیم خوبی ساخت و الان قطعا منصوریان فکرهای مهمی برای این تیم دارد. مطمئنم بازی سختی در استقلال خواهد بود.

پیشکسوت استقلال درباره غیبت ساپینتو روی نیمکت این تیم گفت: ما در هفته های دوم و سوم این فصل گفتیم که یک سری رفتارهای این مربی با شرایط فوتبال ایران همخوانی ندارد اما هیچکس به آن توجهی نکرد. حالا می بینیم که این بازیکن تقریبا یک سوم بازی های استقلال روی سکو بود که خوب نیست.

وی در مورد اینکه آیا این ممنوعیت ها رفتار ساپینتو را تغییر داده است یا خیر، تاکید کرد: شک دارم که تغییر کرده باشد. این مرد قابل اصلاح نیست. دیدیم که چطور حتی وقتی می خواست زمین بخورد روی سکوها می دوید یا وقتی تیمش گل می زد چه می کرد! البته ایرادی نداره ساپینتو مربی احساساتی است اما باید بداند که این فرهنگ و این شرایط در فوتبال ایران آشنا نیست. اگر بخواهد به این رفتار ادامه دهد دوباره محروم می شود.

دیدگاهتان را بنویسید