اشتغالزایی 200 نفر در طرح تولید کود سولفات آمونیوم / 18 هزار کارگر سهامدار گل گهر بودند.


ساعت: 13:23
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1881098

این در آیین نامه اجرایی رسمی خط 3 کارخانه کنسانتره شرکت آهن و فولاد گهراظیم آمده است.

ایمان عتیقی گفت: طرح تولید کودهای سولفاته برای 200 نفر اشتغالزایی و 12 هزار میلیارد ریال هزینه می شود و اجرای این طرح امروز انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; مراسم راه اندازی رسمی خط 3 کارخانه کنسانتره شرکت آهن و فولاد گهرزمین صبح امروز با حضور سیدرضا فاطمی امین وزیر صلح، محمدمهدی استاندار کرمان، شهباز حسن پور نماینده سیرجان و بردسیر در سالن اجتماعات استانداری کرمان برگزار شد. شورای اسلامی و سایر مسئولین.

ایمان عتیقی مدیرعامل گل گهر گفت: برخی از مواردی که در گل گهر و فولاد تاثیرگذار است را برای وزیر توضیح داده ایم و قول مساعدی برای حل این مسائل با فولاد این منطقه گرفته ایم.

وی از فداکار استاندار اقتصادی استان نام برد و گفت: منطقه گل گهر ۴۲ درصد کنسانتره کشور، ۳۱ درصد گندله کشور و ۱۳ درصد آهن اسفنجی کشور را تولید می کند.

وی به طرح جدید تولید اشاره کرد و گفت: در دستور کار تولید 3 میلیون برگ است که برای صنایع غذایی مصرف می شود.

مدیرعامل گل گهر گفت: در سال 1400 افزایش تولید خوبی داشتیم و این پتانسیل وجود دارد که 22 هزار نفر در سه حوزه گندله آهن اسفنجی و معدن کار کنند که متخصص ترین افراد هستند زیرا سیرجان اولین گندله را تولید کرد و متمرکز در کشور.داشت.

وی افزود: ما در حال تولید خوبی هستیم و سپس به دنبال طرح توسعه بودیم. طرح توسعه گل گهر حدود 5 میلیارد یورو از نظر مجری این وزارتخانه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه 13 پروژه را برنامه ریزی کرده ایم، گفت: 9 پروژه فعال شده و 3 شرکت در بورس عرضه شده است.

ایمان عتیقی با بیان اینکه برای اولین بار 18 هزار نفر از کارگران ما به عنوان سهامدار وارد بورس شده اند، گفت: 3 شرکت جهان فولاد، تجلی و گوهر ترابر وارد بورس شده اند. شکی نیست که در سال آینده شاهد رشد خوبی خواهیم بود و همه کارکنان اکنون سهامدار شده اند.

وی افزود: گل گهر در تولید بازار سرمایه 86 درصد رشد داشته و در رقابت پذیری نیز 2 پله رشد داشته که نشان از اعتماد عمومی به گل گهر دارد.

عتیقی بیان کرد: طرح تحقیقاتی معادن گل گهر را اجرا کرده و در اختیار تمامی مراکز تحقیقاتی و دانشگاه ها قرار داده ایم و اطمینان داریم تا پایان سال با این همکاری تحقیقاتی مشکلاتی را برطرف خواهیم کرد.

وی به طرح گوگرد زدایی اشاره کرد و گفت: چالش زیست محیطی بزرگی داریم که دود گوگرد اجاق های گندله مضر بود که سال گذشته بر اساس تحقیقات دانش بنیان که شکل گرفت، جمع آوری و تولید شد. کلید بود

عتیقی افزود: فناوری تولید کود را خریداری کرده و تهدید زیست محیطی را به فرصت تبدیل کرده ایم و دود گوگرد را به کود سولفات آمونیوم تبدیل می کنیم که کود مهم کشاورزی در تولید خواهد بود.

وی ادامه داد: طرح تولید کودهای سولفاته برای 200 نفر اشتغالزایی و 12 هزار میلیارد ریال هزینه می شود و اجرای این طرح امروز انجام می شود.

عتیقی با بیان اینکه تمرکز اصلی کشور بر توانمندسازی است، گفت: طرح تولید کمپرسی 50 درصد بومی سازی شده است، این کامیون 66 تنی در گل گهر توسط شرکت دلتا ماشین ساخته شده و به دنبال بومی سازی 75 درصدی هستیم.

وی افزود: یک شرکت اکتشافی در استان افتتاح می شود که باعث رشد اکتشاف در استان می شود و همچنین معادن زیرزمینی داریم که به زودی کشف می شود و 10 دستگاه حفاری اکتشافی خریداری می شود که آهن تولید می کند. سنگ معدن و عصاره اینها سنگهای معدنی خواهند بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اعتبار گل گهر مرهون تولید موفق در صنایع و معادن است که نوید خانواده گل گهر به مردم و کشور است و ما از این تعهد بی نصیب نخواهیم ماند. حتی برای یک لحظه


تامین ۴۰ درصد فولاد کشور از معدن سیرجان/۴۲ مگاوات برق به ۲.۵ درصد رسید.

محمد فلاح مدیرعامل شرکت گهر ضمین گفت: منطقه گل گهر هم اکنون 40 درصد فولاد کشور را تامین می کند.

وی ادامه داد: در گذشته بیشترین درآمد در استان کرمان از کشاورزی و گاه از پسته بود اما اکنون به معدن و فولاد نیز رسیده است اما کارگران در شرایط سخت اقلیمی و در آلوده ترین محیط کار می کنند.

فلاح افزود: سیرجان منطقه صنعتی و معدنی کشور است که تابوی استفاده از آب دریا در آن شکسته شده و اکنون آب دریا در بخش صنعتی و معدنی مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت گهر ضمین با بیان اینکه در صورت رفع نشدن مشکلات صنعت فولاد گل گهر باید فاتحه کشاورزی استان خوانده شود، تاکید کرد: اگر آب دریا قطع شود ما نیز در این دو ضربه خواهیم خورد. زمینه های معدن و کشاورزی.

فلا با بیان اینکه هنوز کل معدن 3 روی زمین گذاشته نشده است، گفت: تاکنون 2 میلیون تن گندله روی زمین مانده و در صورت عدم رسیدگی، تولید سنگ به 50 درصد می رسد و خسارت هنگفتی به فولاد وارد می شود. صنعت کشور

وی ادامه داد: در حال حاضر 26 هزار کارگر در این واحد مشغول به کار هستند که نشان می دهد پروژه های معدنی باعث ایجاد اشتغال می شود اما جایی برای نگهداری محصولات نداریم و مصرف برق روزانه 42 مگاواتی ما به 2 و نیم درصد رسیده است و فقط روشنایی اینجا یک جاده است و در مسیر ساخت ستاد مشکلات زیادی داشتیم.

فلاح ادامه داد: معدن را باید به کسانی سپرد که تجربه و استعداد معدنی دارند نه دلالانی که در جیب خود صف می کشند و زمین و محصولات آن را بین خود می خرند و می فروشند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید