اشتغال 1200 نفر با بازگشت 114 واحد تولیدی راکد در مازندران

ساعت: 11:53
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795741

یاسر امینی گفت: بازگشت 114 واحد تولیدی به چرخه تولید و صنعتی مازندران زمینه اشتغال بیش از 1200 نفر را فراهم می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، یاسر امینی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی در راستای سیاست سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران، اظهار کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی استان، در تامین سرمایه در گردش c مشکلاتی وجود دارد که پس از تامین نقدینگی، بازاریابی و شکست بازار از مهمترین دغدغه های واحدهای تولیدی است.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران افزود: این شرکت با توجه به شناسایی عوارض و علل رکود 186 واحد تولیدی راکد در سال جاری تلاش کرد تا موانع و مشکلات این واحدها را برطرف کند. با برگزاری جلسات متعدد و پیگیری های لازم 114 واحد. تولید راکد متعلق به بانک های عامل احیا شده و به چرخه تولید بازگشته است.
وی افزود: در سال جاری 30 واحد عامل متوقف به دلیل مشکلات قانونی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و برای نتیجه گیری به مراجع ذیصلاح ثبتی و قضایی ارسال شده و 42 واحد در حال فعالیت تحت نظارت و عیب یابی قرار گرفته اند. پرونده آنها در حال بررسی است. .
امینی گفت: بازگشت 114 واحد تولیدی به چرخه تولید و صنعتی مازندران زمینه اشتغال بیش از 1200 نفر را فراهم می کند.
وی با اشاره به اینکه هدف شرکت شهرک های صنعتی از اجرای پروژه های عمرانی تسهیل حضور سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در شهرها و نواحی صنعتی است خاطرنشان کرد: از نظر توزیع مشوق ها و حمایت از دولت، شهرها و نواحی صنعتی مناسب هستند. شرایط فعالیت صنایع کوچک و متوسط، برای این منظور و با توجه به شرایط کنونی کشور و لزوم مقابله با تحریم های سرکوبگرانه علیه دشمنان، طرح های توسعه شهرها و نواحی صنعتی با سرعت و دقت اجرا می شود. .
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران افزود: شهرک صنعتی کیاسر یکی از شهرک های صنعتی مناسب برای سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در سال 95 به تصویب هیأت وزیران رسید و از همان سال کار ساخت آن آغاز شد.
امینی ادامه داد: با انعقاد 55 قرارداد با سرمایه گذاران در شهرک صنعتی کیاسر در حال حاضر 31 واحد در حال بهره برداری با حجم سرمایه گذاری 283 میلیارد ریال برای 538 نفر شغل ایجاد می کند.
وی خاطرنشان کرد: در شهرک صنعتی کیاسر پروژه های زیربنایی از جمله احداث رمپ دسترسی، تعمیر آب های سطحی و تعمیر شبکه داخلی گاز به طول 3 کیلومتر اجرا شده است.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران گفت: برای اجرای این پروژه ها که در حال حاضر 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، از منابع داخلی شرکت مبلغ 38 میلیارد ریال تامین شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید