احیای 1700 واحد صنعتی و تولیدی راکد در کشور

زمان: 19:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۲
کد خبر: 1802563

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از احیای 1700 واحد صنعتی و تولیدی راکد در کشور خبر داد و گفت: تا پایان سال حدود 90 واحد راکد آذربایجان شرقی به چرخه فعالیت باز می گردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی رسولیان امروز در مراسم تودیع و تودیع رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: رئیس سازمان جدید صنعت، معدن و تجارت استان یک قوه اجرایی، بخشدار و دارای ارتباط بالای تهران است و امیدواریم در آذربایجان شرقی که استانی نخبه در عرصه تولید، صنعت و اقتصاد است، منشأ نفوذ باشد.

وی در ادامه به رویکردها و سیاست های جدید در وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: بر اساس این رویکرد جدید، فرآیند انتخاب مدیران در سکوت مبتنی بر دانش و تجربه مردم است و از این رو آذربایجان شرقی دارای نیروهای رزمنده است. «می تواند محل تأثیرگذاری در عرصه صنعت و تولید کل کشور باشد.

رئیس و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهر‌های صنعتی ایران با اشاره به نقش کلیدی بخش خصوصی در موفقیت دولت‌ها بر لزوم گشودن قیدها و ایجاد شرایط مساعد برای کار آن، گفت: در به منظور تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم شفافیت، پاسخگویی در اولویت فعالیت های وزارت صنعت، معدن و تجارت است و برای رسیدن به این هدف، سامانه ای را راه اندازی می کنیم تا این فرآیند به طور کامل برای عموم شفاف شود. اطلاعات باید در قالب سامانه های الکترونیکی شفاف و در دسترس همگان باشد و این موضوع در ساختار جدید وزارتخانه به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است.

رسولیان اصلاح ساختاری با هدف توسعه صنعت، تجارت و معدن را از دیگر اولویت های وزارت صمت عنوان کرد و افزود: بر این اساس افزایش حمایت از صنایع کوچک در دستور کار سازمان شهرک های صنعتی قرار گرفته است چرا که این واحدها بسیار هستند. در زمینه اشتغال و اقتصاد حائز اهمیت است.» کارآمد هستند و خدمات 85 گانه ارائه شده به این صنایع حداقل در آینده نزدیک سه برابر می شود و همچنین تأمین زیرساخت ها و توسعه خدماتی مانند آب، برق، گاز و امثال آن می باشد. بسیار ارزشمند است، همانطور که در حوزه اعتبارات زیربنایی دیده می شود، یک و نیم برابر هم هستیم و زیرساخت های عمرانی دو برابر شده است.

وی همچنین از اجرای 250 طرح عمرانی از شهرهای صنعتی آذربایجان شرقی خبر داد و یادآور شد: افزایش ظرفیت بلوک های فعال و فعال سازی بلوک های راکد از دیگر موضوعاتی است که با دستور رئیس جمهور وزارت صمت در حال اجراست 1700 واحد صنعتی و تولید راکد در کشور فعال می شود و در آذربایجان شرقی تا پایان سال حدود 90 واحد راکد به چرخه تولید باز می گردند و امیدواریم با همکاری همه مسئولان استانی شاهد توسعه هر چه بیشتر این استان باشیم چرا که به طور مستقیم تاثیرگذار است. توسعه کشور

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید